רפואת ספורט: כל מה שרציתם לדעת על מדרסים

ספורטאים רבים משתמשים במדרסים ובשוק קיימים סוגים רבים שלהם. צפו בסרטון כדי להבין מי צריך מדרסים ואיך בוחרים אותם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ספורטאים רבים משתמשים במדרסים ובשוק קיימים סוגים רבים שלהם. צפו בסרטון כדי להבין מי צריך מדרסים ואיך בוחרים אותם

מאת:ד"ר שמי שגיב

השימוש במדרסים בקרב האוכלוסייה הוא נפוץ ביותר, בפרט בקרב אוכלוסיית הספורטאים. שוק המדרסים מוצף ביצרני מדרסים וכל יצרן פועל על פי תפיסתו ושיטתו. ישנן מספר גישות, הן מבחינת תהליך דגימת הרגל, הן מבחינת תהליך הייצור והן מבחינת החומרים המשמשים לבניית המדרסים. לכן, ידע מקדים בגישות השונות יכול לחסוך לכם סבל וכסף. מדרס הינו "מתאם" בין הנעל לבין המבנה הייחודי של כף הרגל ומטרתו לייצב את הרגל במנח הביומכאני הנכון. אנו לרוב פונים להתאמת מדרס כתוצאה מפציעה ואכן מדרסים מהווים כלי טיפולי בהרבה מפציעות הספורט. אך לא פחות חשוב, מדרסים נכונים יכולים לשפר ביצועים ותוצאות.


ניתן לחלק את תנועת כף הרגל בהליכה או ריצה לשני שלבים: שלב הפרונציה ושלב הסופינציה. שלב הפרונציה מתחיל מיידית בזמן נחיתת העקב על הקרקע, למעשה 80% מתנועת הפרונציה מתרחש בשלב הנחיתה, עובדה זו היא חשובה ביותר בבניית המדרס. פרונציה הינה גלגול כף הרגל פנימה  ומהווה תהליך נורמאלי ותקין בתפקוד כף הרגל.  בשלב הפרונציה קשתות כף הרגל קורסות, הרגל מתגמשת ובכך מתאפשרת יכולת כף הרגל לבלום זעזועים ולהתאים לשינויים במבנה הקרקע (לימים בהם הלכנו יחפים). שלב הסופינציה, שלב הדחיפה והעברת הגוף קדימה, מתחיל מהרגע בו מרכז הכובד של הגוף עובר מעל כף הרגל. בשלב הסופינציה כף הרגל משנה את המבנה ובכך את התפקוד, הרגל מתגלגלת החוצה, הקשתות מתרוממות וכף הרגל מתקשחת. התקשחות כף הרגל הינה קריטית לפעילות נכונה של כף הרגל במיוחד בפעילות ספורט כמו ריצה ואופניים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג