ריצה לזכרו של סגן יפתח יעבץ ז"ל נערכה ברמת השרון

הוריו של קצין מגלן שנפל בקרב תוך הסתערות על מחבלים בעוטף עזה ערכו ריצה לזכרו ברמה"ש, יחד עם קבוצת הריצה שלהם "הסיירת של אבי". יפתח ואביו גלעד, מרתוניסט בעצמו, היו בין היזמים והמארגנים של מרוץ מגלן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הריצה לזכרו של יפתח יעבץ ז"ל | צילום: אבי מויאל

הריצה היא פעמים רבות עבור כולנו הדרך לזכור ולהנציח, ובימים אלו אמירה זו מקבלת משנה תוקף, כאשר ישראל סופרת כל כך הרבה נרצחים וחללים מהמלחמה בעזה, בפרט מהיממה הראשונה ומתקפת הפתע הרצחנית של חמאס על יישובי הדרום.

ביום שבת בבוקר, בשעה 6:29, יצאה ריצת בוקר מבית משפחת הלוחם הגיבור סגן יפתח יעבץ ז"ל, קצין אג"ם ביחידת מגלן מחטיבת הקומנדו, שנפל בדיוק שבוע לפני כן, בשעות הצהרים, תוך כדי לחימה אמיצה והסתערות על מחבלים בקיבוץ נחל עוז. יפתח, תושב רמת השרון, היה בן 23 בלבד בנופלו. בצעירותו היה ספורטאי מצטיין, ואף הגיע למקום השלישי באליפות ישראל בטניס.

הריצה לזכרו של יפתח יעבץ ז"ל | צילום: קארין אטל

אביו של יפתח, גלעד יעבץ ובת זוגו נעמי, שייכים לקבוצת הריצה "הסיירת של אבי", של המאמן אבי מויאל, הפעילה ברמת השרון. את הריצה ליוו גם אימו שירה יעבץ אפל ובן זוגה עמוס, ועשרות רצים ורצות מהקבוצה, כמו גם מכרים וחברים נוספים ובני משפחה, שבחרו בדרך ייחודית לציין את תום השבעה.

יפתח ז"ל ואביו גלעד, יחד עם עוד רבים וטובים ב"עמותת ידידי מגלן", היו מהמארגנים של "מרוץ מגלן", אותו גם רצו בעצמם. מרוץ מגלן הוא מרוץ שנתי לחיילי היחידה, בוגריה ובני משפחותיהם, עם מרחקים שונים עד 10 ק"מ.

יפתח יעבץ ז"ל עם הוריו במרוץ מגלן | צילום: שירן צאירי, אסף לוכסבורג

יפתח ז״ל הפקיד בעבר אצל חברו מכתב סגור להוריו, לפני פעולה קודמת בה היה עלול להיהרג, וממנה יצא בשלום. החבר ששמר מכתב זה עד כה, נתן אותו להורים רק לאחר נפילתו של יפתח בלחימה האמיצה בנחל עוז.

במכתבו כתב יפתח: "הרבה מחשבות מתרוצצות בראש על למה אנחנו, למה עכשיו, למה שם. מתח באוויר, וגם בדיחות שחורות על מי יחזור ומי לא. הרבה דגשים. לעבוד לאט, להיות עירניים, לסרוק כל הזמן. אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו באים, האויב מכיר את השטח ומכין לנו הפתעות. עוד מעט נעמוד בשטחי כינוס בתדריך אחרון לפני יציאה בידיעה ברורה (לפחות לי) שאנחנו יוצאים למבצע שלא כולנו נחזור ממנו".

הריצה לזכרו של יפתח יעבץ ז"ל | צילום: מודי מנו

"למרות זאת, אני מסתכל אחורה ולצדדים ואני מאוד בטוח בעצמנו. אנחנו חדים, התכוננו היטב, וכבר היינו במרחב הזה כמה פעמים. אני מנסה לדמיין את השעות הקרובות. להוביל את הדבר הזה, להיות שם ראשון בחלק הכי מורכב – זה בדיוק מה שחינכתם אותי לעשות. וכשהמחשבות מעט בורחות, למה אנחנו ולמה עכשיו, על זה אני חושב, ופתאום התשובה ברורה לי מאוד. להילחם על הארץ הזאת, להוביל את היחידה הזו, זאת לא גבורה עילאית – זה סטנדרט. ואם הייתי צריך לפסל מחדש את חיי, לא הייתי משנה דבר. אוהב אתכם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אילן רוזנמן הגיב:

    שלום
    כדאי היה לציין את ' "ריצת האחדות" שנתקיימה בשבת האחרונה עם מאות רצים וזאת ביוזמת מאמן מוכר שגם גם חולצות שהוכנו מראש בהתנדבות
    אילן

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג