הטריאתלט רון דרמון בראיון לחג: "אף פעם לא מתרגלים לפציעות"

הטריאתלט הישראלי הבכיר יעבור ביום חמישי ניתוח ויחמיץ את המשחקים האולימפיים האירופיים בבאקו, אבל הוא חושב בעיקר על אליפות העולם בשיקגו וכמובן על ריו 2016. "עוד שלוש תחרויות עם טופ 10 יבטיחו את המיקום האולימפי שלי". ראיון בהילוך גבוה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רון דרמון

תחרות גביע העולם בטריאתלון באוקלנד שבניו זילנד היתה אמורה להיות סוג של חגיגה עבור רון דרמון. הטריאתלט הישראלי הבכיר סיים לפני כן פעמיים בעשירייה הראשונה בתחרויות שהתקיימו באוסטרליה וזה זיכה אותו בניקוד יקר בדירוג העולמי לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016. נכון להיום הוא שווה את הקריטריון (50 ראשונים בדירוג העולמי), אבל המבחן האמיתי שלו יהיה בתחרויות שיתקיימו בהמשך העונה ובתחילת העונה הבאה, כי בסופו של דבר רק הדירוג העולמי במאי 2016 יהיה זה שיקבע. אולי זו הסיבה שדרמון לא לקח קשה מדי את הנפילה שלו על הכביש באוקלנד, תוך כדי שהוא עלה עם אופניו על מכסה ביוב. אז נכון, הוא סובל משבר בעצם הבריח וביום חמישי יעבור ניתוח שישבית אותו לפחות עד סוף מאי. מצד שני, אם להיפצע ככה אז עדיף עכשיו ולא בשלב מאוחר יותר. "הפציעה הזאת מבחינת זמן, היא הרע במיעוטו כיוון שאפספס רק 2-3 תחרויות מתוך ה17 שתכננתי", מסביר דרמון בשיחה מביתו בבריסביין שבאוסטרליה.

ITU Elite Men New Plymouth 22.03.2015 #NewPlymouthWC

לא יהיה כשיר לתחרות בבאקו | צילום: ScottieT

בגיל 22 דרמון פתח לאחרונה עונה נוספת באוסטרליה, שם הוא מתאמן כבר מגיל 17 תחת הדרכתו של ורוויק דלזייל ומשתפר משנה לשנה. השנה הנוכחית היא החשובה ביותר בקריירה שלו מכיוון שעד אוקטובר 2015 נוכל להעריך האם הוא יהיה הטריאתלט הישראלי הראשון שמעפיל למשחקים האולימפיים. בדרך הוא היה אמור לעבור במשחקים האולימפיים האירופיים בבאקו שבאזרבייג'אן בחודש יוני, אבל עכשיו כבר ברור שהוא לא יהיה כשיר לתחרות הזאת שבה ישתתפו גם הישראלים אמיתי יונה ושחר שגיב. "באקו לא היתה המטרה העיקרית שלי העונה מלכתחילה, אמנם זה נותן המון ניסיון לקראת המשחקים האולימפיים אבל המטרה שלי היתה לצבור ניקוד אולימפי על מנת להיות מדורג ב-50 הראשונים עד מאי", מסביר דרמון שעם השנים למד להתמודד עם המשברים בחייו של ספורטאי מקצוען: "אני חושב שאף פעם לא מתרגלים לפציעות במיוחד לא מהסוג שלא בשליטתך. אבל לאורך השנים האחרונות למדתי לקבל כל מה שקורה לטוב ולרע, להתמודד עם זה ולצאת חזק יותר ומנוסה יותר בעזרת האתגרים האלה. למדתי שאחד הדברים הכי חשובים בספורט ובחיים בכלל הוא לא להפוך כל סיטואציה, תחרות או אימון לחגיגה או לאסון. יש מצב נתון שצריך להתמודד אתו בצורה הטובה ביותר ולהמשיך הלאה עם עיניים מכוונות למטרה האמיתית".

בונים בעיקר עליו | רון דרמון

"מבחינת הזמן הפציעה היא הרע במיעוטו". רון דרמון | צילום: באדיבות רון דרמון

ובינתיים, דרמון כבר התרגל לחיים באוסטרליה ובבריסביין הוא מרגיש "בבית" כהגדרתו. את סדר פסח הוא העביר יחד עם שותפיו לאימונים שנהנו מעוגיות הפסח ששלחה אמא שלו ומהחלקים הנבחרים של ההגדה. "הקבוצה גדלה במקצת לאור ההישגים שלי בשנה שעברה. זה עובד טוב מבחינתי כיוון שיש עוד אנשים שדוחפים אותי בריצה ובשחייה ובעיקר ברכיבה", מספר דרמון שלאחרונה גם פגש באוסטרליה את שני הטריאתלטים הבכירים הנוספים כאן: אמיתי יונה ושחר שגיב. "מה שהיה שונה זה שהיתה לי חברה לפני ואחרי התחרות, אבל כשיש תחרות אני ממוקד", מספר דרמון שבקיץ הקרוב יצטרך לתכנן היטב את המשך העונה שלו בעקבות התחרויות שהפסיד, במטרה לצבור את הנקודות להן הוא זקוק בדירוג העולמי כדי להגיע למשחקים האולימפיים. כרגע יש לו 1,126 נקודות וההערכה הגסה שלו היא ש-1,800 נקודות יספיקו לו כדי לעשות את זה. במילים אחרות מסביר את זה דרמון ככה: "אני צריך להיות מאוד עקבי. יש לי שלושה טופ 10 בגביע העולמי מהחצי שנה האחרונה, ואני מאמין שעוד שלושה כאלה יבטיחו את המקום האולימפי שלי עמוק בתוך הרשימה".

רון דרמון. תוקף על האופניים צילום: Con Chronis

כבר מרגיש בבריסביין כמו בבית. רון דרמון | צילום: Con Chronis

"התחרויות הפכו לאגרסיביות יותר" 
אין ספק שהתחרות החשובה ביותר עבור רון דרמון השנה, בלי שום קשר למשחקים האירופיים בהם היה אמור להשתתף, תהיה אליפות העולם שתתקיים בספטמבר בשיקגו. הוא יתחרה שם בקטגוריה לצעירים, כשבעבר הוא היה פעמיים במרחק נגיעה ממדליה באליפות העולם לנוער (פעם מקום חמישי ופעם מקום רביעי). "זאת תהיה מבחינתי הזדמנות נהדרת. קשה להגיע בפיק ליותר מ-2 תחרויות בעונה לטעמי בלי לחלות וכיוון שאני צריך להתחרות בלפחות 9 תחרויות עד סוף העונה אצטרך פשוט לשמור על כושר גבוה בכולן עד אמצע אוקטובר", אומר דרמון ומוסיף: "הוועד האולימפי והאיגוד עובדים איתי ועם המאמן שלי בשיתוף פעולה מלא. הם מודעים למה שקורה איתי בכל יום ותמיד מחפשים דרכים לעזור לי למרות המרחק".

אין ספק שמגמת ההשתפרות של רון דרמון מעודדת מאוד. זה התחיל באוקטובר 2014 כשסיים חמישי בתחרות הגביע העולמי בקוזמל שבמכסיקו, והמשיך כאמור עם מקומות 7 ו-9 בתחרויות באוסטרליה. כל זה קורה כשגם בעולם הרמה כל הזמן עולה ומתחרים רבים מנסים להתקרב לרמות של הגדולים ביותר, שלעתים נראות בלתי נתפסות. "אני חושב שאחרי לונדון 2012 שאר העולם היה צריך לצמצם פערים על הבראונליז (האחים בראונלי – ד"ב), לפי דעתי עיקר השינוי היה השחייה והרכיבה ולא הריצה. בנשים הסיפור שונה בגלל גוון ג׳ורגנסן שפשוט נמצאת בליגה אחרת. אני מתכוון שהתחרויות הפכו לאגרסיביות יותר בשחייה וברכיבה, בריחות באופניים. כמעט אין תחרות שהקבוצות ברכיבה לא מפולצות ל- 10-15 איש להבדיל מלפני 4 שנים שתמיד היו 60 טריאתלטים שמגיעים ביחד למקטע הריצה".

עוד כתבות בנושא
דורון דרמון, אביו של רון, נזכר בדרך שעבר מהילדות לסבב גביע העולם 
רון דרמון נפצע ואמיתי יונה נפסל בגביע העולם באוקלנד 
רון דרמון סיים שביעי בניו פליימות' 

זה אומר שגם את האימונים שלו מתאים דרמון למצב בשטח: "כמו כל ספורטאי אני תמיד צריך להשתפר בכל 3 התחומים. כל סוף שנה אני יודע בדיוק במה צריך להתמקד. אם בשנה שעברה זה היה ברכיבה אז השנה המיקוד הוא בשחייה בגלל כל הבריחות שיש בתחרויות בדרג הגבוה. עיקר ההבדלים הם הדברים הקטנים, לדאוג לעשות את תרגילי הליבה, לדאוג לתזונה נכונה והתאוששות נכונה".

ובאשר לשאיפות של בכיר הטריאתלטים הישראלים כיום, אין מה לטעות. כל מה שרון דרמון רוצה וצריך זה להישאר במקום שהוא נמצא בו כיום כדי לעשות היסטוריה ולזנק למים של ריו דה ז'ניירו בקיץ 2016. נראה שהוא צריך לשמור בעיקר על הבריאות שלו, כי מבחינת היכולת שלו הוא כבר שם.

צילום תמונה בעמוד הבית: ScottieT


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • עודד הגיב:

    עם ישראל מאחוריך

  • דניאל מורגנשטרן הגיב:

    חבל שאין לרון את האפשרות להתאמן בארץ ולסחוב אחריו עוד טריאתלטים צעירים ומוכשרים נוספים. אין מנוס – צריך להרים את קרן הענף בקרב הספורטאים , ולא פחות מכך – בציבור הרחב. כה לחי לרון ולמשפחת דרמון

  • מיכה כגן הגיב:

    המון בהצלחה הרבה בריאות.

  • אבא לטריאתלט הגיב:

    כול הכבוד לרון והרבה בריאות!
    אבל האם אין מקום לתת במה גם לטריאתלטים צעירים ומכושרים אחרים? כתבה על רון מתפרסמת כול שלושה ימים בממצוע בשוונג! ושוב המון בהצלחה בריו 16!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג