רוכב את ישראל || "המסלול הזה באמת סוחט"

שוונג מסקרים את המסע של חנוך רדליך שרוכב מאילת עד למג'דל שאמס במשך תשעה ימים, שם יצטרף לתחרות אופני ההרים הקשה והארוכה בישראל ה-HLC ויחזור חזרה לאילת. סך הכל הוא ירכוב לא פחות מ-2,800 ק"מ - סיכום היום השביעי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חנוך רדליך רוכב את ישראל צילום: אלבום פרטי

את ה-HLC של חנוך רדליך נסקר בשוונג במהלך השבועות הקרובים של הרכיבה


עדכון מרוכב האופניים חנוך רדליך שיצא לדרכו מאילת ביום שני 28 במארס בשעות הצהריים לכיוון מג'דל שאמס שם הוא יצטרף לזינוק תחרות ה-HLC וירכוב בקצב תחרות 1,400 ק"מ חזרה לאילת.

ניתן לעקוב אחרי חנוך רדליך בקישור הזה

סיכום היום השביעי

חנוך רדליך רוכב את ישראל צילום: אלבום פרטי

"המסלול הזה באמת סוחט, אבל אני מאוד נהנה, אני ימים שלמים על האופניים ורוכב בקצב נוח" | צילום: אלבום פרטי

אורך המסלול: כ-150 ק"מ

מאיפה לאן: מגן אהוד לאמירים

"היום זהו 'יום הכרמל' ועכשיו אני באמצע היום אחרי שטיפסתי את הסינגלים של הר חורשן, משם טיפסתי את הכרמל דרך דלית אל כרמל וירדתי לצד השני דרך טבעון. אני עומד להיכנס למסלול של 40 ק"מ סינגלים אחרי שעברתי כבר את אלון הגליל. אגיע לצומת גולני ומשם ארכוב לכנרת דרך הר ארבל. אני אגיע למגדל ואראה מה קורה, אני מקווה לסיים את היום באמירים מכיוון שמחר אני אמור לטפס למירון. המסלול הזה באמת סוחט, אבל אני מאוד נהנה, אני ימים שלמים על האופניים ורוכב בקצב נוח. יש לפעמים רגעים של עצבים וקללות 'למה לעזאזל הכניסו את הסינגל הזה למסלול?' ומדי פעם אני מסתכל מסביב ומרוויח את הנוף והחוויה".

סיכום היום השישי

אורך המסלול: 185 ק"מ

מאיפה לאן: מצפה הראל- גן אהוד (ליד כפר גליקסון)

"אתמול היה 'יום המישורים והמרכז' מבחינתי, עשיתי קצת הפוגה מהשטח ה'אמיתי' כי רכבתי לכיוון בן שמן, הצטרפו אלי כמה חברים ולאורך הירקון המתינה לי המשפחה שבאה להגיד שלום. רכבתי דרך הטיילת של תל אביב ומשם לטיילת של נתניה. עד לגן אהוד דרך הסינגלים של כפר גליקסון".

סיכום היום החמישי

אורך המסלול: כ-140 ק"מ

מאיפה לאן: מחורשה ליד בית גוברין למצפה הראל

חנוך רדליך רוכב את ישראל צילום: אלבום פרטי

"זה היה יום של כמעט 4,000 מטר טיפוס" | צילום: אלבום פרטי

"קמתי בבוקר ועשיתי את 'יום ירושלים'. לימור שני, אדריכל המסלול, הוא סדיסט ידוע לא משנה מאיזה כיוון רוכבים לירושלים, בין אם זה הכיוון הצפוני או הדרומי, יש מלא עליות וירידות. זה היה יום של כמעט 4,000 מטר טיפוס. רכבתי דרך הסינגלים של עדולם וקנים. טיפסתי את דרך הקיסר ברגל, מדובר על עליה עם סלעים גדולים, עשיתי אותה ברגל וזה לקח די הרבה זמן. עליתי לירושלים ורכבתי בשביל שמקיף את ירושלים ואחריו הגעתי למרכז העיר ושם עצרתי לארוחת אחר הצהריים ורכבתי אל תוך הלילה עד מצפה הראל.

סיכום היום הרביעי

אורך המסלול: כ-150 ק"מ

מאיפה לאן: נאות הכיכר לחורשה לפני בית גוברין

חנוך רדליך רוכב את ישראל צילום: אלבום פרטי

חנוך רדליך רוכב את ישראל צילום: אלבום פרטי

"זה היה יום הרבה קטעי הליכה ושתי עליות אמתניות שהיו לי באותו היום. טיפסתי את מעלה זרון מים המלח לערד, משם רכבתי דרך נחל בוקק עד למלונות של ים המלח, היו לי למעלה משלוש שעות של הליכה. הרגשתי דווקא טוב, הגעתי לערד ואכלתי המבורגר. היה מזג אויר פנטסטי אז היה מאוד טוב ומשם המשכתי לכיוון תל ערד וטיפסתי את המעלה הרומי להר עמשא, זה הר שגבוה מערד ונאלצי ללכת ברגל. העליה מלאה בסלעים גדולים. גלשתי משם מטה דרך יער יתיר, לג'ו אלון, דרך סינגל להב עד נחל שקמה שם עשיתי סיבוב בלילה בפורה. בשלב הזה כבר הייתי ממש מותש וסבלתי מהזיות קלות. המטרה היתה להגיע לבית גוברין, אבל הבנתי שאני לא ממש קוהרנטי, אז נעצרתי בחורשה בדרך".

סיכום היום השלישי

אורך המסלול: כ-170 ק"מ

מאיפה לאן: חניון בארות לנאות הכיכר

חנוך רדליך 2800 ק"מ מצפה רמון צילום: חנוך רדליך

"ללא ספק המסלול הזה דורש כבוד" | צילום: חנוך רדליך

תפסנו את חנוך רדליך בשדה בוקר, רגע לפני שהוא ממשיך בדרכו צפונה לנאות הכיכר שם יסיים את היום השלישי של האתגר. "המדבר במצב מצוין אבל המסלול הוא קשה ותובעני. לא זכרתי שזה היה כל כך קשה בדרך לאילת. המסלול באמת קשה, כל הזמן יש משהו, גם אם זו מגמת ירידה, לדוגמה ממצפה רמון לשדה בוקר, בדרך יש עליות קשות וסינגלי עיזים איטיים במיוחד ופתאום 27 ק"מ שנראים על פניו כלום, לוקחים שלוש שעות בגלל שרוכבים במהירות של 8 קמ"ש. אני הולך הרבה ברגל במקומות שיש בהם קירות, מוצא את עצמי דוחף את האופניים לא מעט.

עוד כתבות אופניים בשוונג
תרגילי הכוח הטובים ביותר לרוכבי אופניים
פירוק לגורמים: המדריך המקיף לכל חלקי האופניים
עפים על זה: כיצד מטיסים אופניים לתחרויות או לטיולים?

לפניי עכשיו קטע נחמד שהוא חלק ממסלול הצ'ימיצ'ורי שהוא במגמת ירידה לכיוון מעלה אברהם, המכתש הגדול לכיוון מעלה העקרבים אותו אני יורד. משם ארכוב לנחל צין, אגיע לכביש הערבה ומשם דרך חריץ בחוואר שאליו אגיע בטוח בלילה.

חנוך רדליך 2800 ק"מ מצפה רמון צילום: חנוך רדליך

"אני הולך הרבה ברגל במקומות שיש בהם קירות, מוצא את עצמי דוחף את האופניים לא מעט" | צילום: באדיבות חנוך רדליך

אני מנסה למשוך את הימים עד לשעות לא מאוחרות מדי, בדרך כלל בתחרות אני מושך עד שתיים עשרה בלילה. כאן אני מסיים את הרכיבה לא יאוחר מהשעה עשר בלילה ומתעורר כל בוקר בחמש ובשעה חמש וחצי כבר יוצא לדרך. אני מנסה לרכוב בקצב מאוד נוח ולא להגיע למצב שבו הרגליים שלי עייפות. הגוף עייף, ללא ספק, אבל אין לי כאבים מיוחדים. כרגע אני מקדים את הלוח זמנים שלי בחצי יום לערך אז יש לי זמן במידה ויהיו תקלות. ללא ספק המסלול הזה דורש כבוד, לכל כיוון שבו רוכבים, הוא באמת משהו מיוחד".

יש לך טיפ לאלו שעומדים להתחרות על המסלול בעוד כמה ימים?

"לא להתאמץ, אני יודע שזה נשמע מוזר למי שעומד לרכוב מאות קילומטרים, אבל לא להתאמץ בשום שלב, אם אתה מתאמץ אתה משלם על זה אחר כך. צריך להיות כל הזמן במקום שנעים לך כי רק ככה תוכלו להחזיק יום אחרי יום".

סיכום היום השני

אורך המסלול: 180 ק"מ

מאיפה לאן: מחניון שחרות לחניון בארות

חנוך רדליך 2800 ק"מ אילת צילום: חנוך רדליך

"לקחתי אלמוג קטן שמצאתי על החוף ואשים אותו במלון במג'דל שאמס" | צילום: באדיבות חנוך רדליך

"בוקר היום השני, אחרי שרכבתי 100 ק"מ אתמול. תחרות ה-HLC נותנת לך מהרגע הראשון מכה לפנים ומעמיד אותך במקום עם רוחות מאוד חזקות וקור", מספר לשוונג חנוך רדליך לשוונג, "רואים שמתכנניו תכננו אותו עם הפנים לכיוון דרום כי יש המון קטעי הליכה קשים בעלייה בהם צריך לדחוף את האופניים, לדוגמה הר ברך וכל הסינגל משחרות לאילת, לא תוכנן כל כך עם הפנים לכיוון צפון. היה מאוד מרגש להתחיל את הרכיבה ביום שני בצהריים באילת. לקחתי אלמוג קטן שמצאתי על החוף ויש לי חלום קטן לשים אותו במלון במג'דל שאמס ולהביא ממג'דל שאמס לאילת, איזו אבן בזלת.

חנוך רדליך 2800 ק"מ אילת צילום: חנוך רדליך

חנוך רדליך 2,800 ק"מ אילת צילום: חנוך רדליך

"המטרות היומיות שלי הן רכיבה של כ-160 ק"מ ביום שעבורי זה די מעט. היום המטרה היא להגיע לחניון בארות שנמצא במכתש רמון, נראה באיזה שעה אגיע. אם אגיע מוקדם, אולי אמשיך למצפה רמון למרות שלא נראה לי. אני לא רוצה להקדים את לוח הזמנים כיוון שאני רוצה לבצע את הרכיבה בתשעה ימים מלאים כדי שיהיה לי כוח לחזור חזרה. אני מרגיש טוב וישנתי אתמול בלילה בשחרות. הקצב נוח ועושה רושם שיהיו ימים מאוד יפים בדרך ואני מאוד מצפה להמשך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג