האם קפה שחור משפר ביצועים גם בקרב רוכבי אופניים?

לקפה שחור יש מספר יתרונות מטבוליים בעת שילוב עם פעילות גופנית חובבנית, וכמובן עם ספורט תחרותי. התזונאית יעל דרור בדקה כיצד הוא יכול לשפר ביצועים ואיך מומלץ לכם לצרוך אותו בשעת אימונים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קפה טורקי עלית
קפה טורקי עלית

רכיבה על אופניים היא ספורט בריא המתאים כמעט לכולם. לא משנה אם אתה רוכב בדרך לעבודה, מרכיב את הילדים הקטנים לגן, יוצא לסידורים בעיר, או מתאמן בצורה מקצועית, חווית הרכיבה היא הנאה גדולה. שילוב יומיומי של רכיבה על אופניים בשבילי העיר ו/או הפארקים, עם רכיבות ספורטיביות שכוללות אימונים מפרכים, מאפשר לנו לנצל את האופניים בצורה מקסימאלית, וגם להרגיש "ירוק ואקולוגי" באותה נשימה.

קפה טורקי עלית

הקפה השחור מגביר את זרימת הדם ומאפשר הבאת יותר חמצן לשרירים

יתרונות הקפה השחור ברכיבה
לקפה שחור יש מספר יתרונות מטבוליים בעת שילוב עם פעילות גופנית חובבנית, וכמובן עם ספורט תחרותי. בכתבות הקודמות בסדרת ה"שילוב המנצח בין קפה שחור לספורט, פרטתי את היתרונות הרבים של הקפה השחור בעת שילוב עם ספורט.
היתרונות המרכזיים של קפה בספרות המקצועית:
• מעלה את חילוף החומרים (מטבוליזם)
• מגביר את זרימת הדם, מאפשר הבאת יותר חמצן לשרירים
• מגביר את הערנות
• מונע עייפות
• מעלה את קצב שריפת הקלוריות בפעילות
• מנייד את חומצות השומן מרקמת השומן לזרם הדם, לניצול יעיל יותר בזמן המאמץ הגופני
• משכך כאבים
• משפר את מצב הרוח ואת תחושת המסוגלות האישית (שיפור ביצועים ספורטיביים)
• מאפשר ביצוע אימוני סבולת ארוכים.
• מגביר את עוצמת כיווץ השריר ומהירותו.

מתי לשלב את הקפה השחור ברכיבה?
רבים מכירים את היתרונות של שתיית קפה שחור לפני אימונים, על מנת לשפר את היכולת הגופנית באימון עצמו, ולכן מקפידים לשתות קפה לפני היציאה לפעילות, במיוחד לפני אימוני בוקר. לא רבים יודעים ששילוב קפה שחור תוך כדי הפעילות, כאשר מדובר על פעילות ממושכת, יכול לתרום רבות לאיכות האימון. חלק מהחברות המסחריות משלבות קפאין בג'לים ובמשקאות האנרגיה, במטרה לשפר ביצועים ספורטיביים, אבל אין תחליף לשתיית הקפה השחור האמיתי, ישר מפולי הקפה הטחונים שלא עברו עיבודים נוספים, המעניקים לא רק את הקפאין המעורר, אלא גם את שלל היתרונות בתחום אספקת נוגדי החמצון הנמצאים בפולי הקפה. נוגדי החמצון הנמצאים בקפה השחור, חשובים מאד לשמירה על הבריאות בכלל, ובמהלך פעילות גופנית בפרט.

איך להכין את הקפה השחור הכי טוב לספורט?
כמו בכל דבר בחיים, גם בהכנת קפה שחור לספורט, יש למינון השפעה גדולה! על מנת לקבל את האפקטיביות הגבוהה ביותר של הקפה השחור לפעילות הגופנית, הכמות מומלצת להכנת כוס קפה שחור הינה כפית גדושה של אבקה או כפית וחצי. למי שלא רוצה להסתבך עם כפיות או/ו רוצה לקחת איתו כמות מדויקת של אבקת קפה שחור להכנה תוך כדי רכיבה, יכול להשתמש בשקית קפה טורקי עלית 7 גרם, המכילה בדיוק את כמות הקפה הדרושה.

איך משלבים את הקפה השחור תוך כדי רכיבת אופניים?
אימון רכיבה ממושך
כאמור, שתיית קפה שחור לפני הפעילות מעוררת, ומאפשרת לבצע אימון חזק יותר וארוך יותר, בהשוואה לאימון ללא שתיית קפה. העוררות הזו, והתחושה שיש יותר כוח לביצוע האימון, עשויות לעודד שריפת קלוריות רבה יותר באימון עצמו, ואף יכולה להוביל לשריפת שומן וקלוריות גבוהות בהמשך היום (עד 24 שעות לאחר האימון). כאשר האימון ארוך (מדובר על אימון מעל 2-3 שעות) יש מקום לבדוק שילוב שתיית קפה שחור תוך כדי האימון, כאשר עושים עצירה להתרעננות. אם יש רכב ליווי באימון, אפשר להחזיק בו את "ערכת הקפה" ולהכין כשעושים עצירה, או להביא מוכן מראש בתרמוס, במידה ולא מתכוננים לעשות עצירה ממושכת. תחושת הכוח והעלייה באנרגיות, לאחר עצירה ושתיית קפה שחור, תהיה מובהקת ותאפשר לכם להמשיך לשמור על איכות אימון גבוהה בשעות שלאחר מכן.

טיולי אופנים
לא כולם יוצאים לרכיבה לצורך אימון ספורטיבי הישגי. ישנם רבים הבוחרים לטייל בארצנו (ואף בחו"ל) על אופניים. עבורם החוויה של הרכיבה משתלבת נהדר עם נופים, ריחות ומראות מקסימים. טיולי אופניים אמנם לא מתקיימים בקצב רכיבה גבוה, אך כוללים בדרך כלל נפח רכיבה יומי גדול היכול להסתכם ב-6-8 שעות רכיבה נטו. במיוחד עבור רוכבים בטיולים, הפסקות יזומות כל 2-3 שעות לשתיית קפה שחור (אפשר גם מאפה מתוק ליד…) יהפכו את הטיול כולו לחוויה של הנאה ואנרגיות גבוהות יותר לאורך מסלול הרכיבה.

רכיבה אורבנית
כיום, רבים בוחרים להשאיר את הרכב בבית ולבצע את הסידורים ברחבי העיר על אופניים. ה"תל-אופן" בתל אביב הוא הצלחה מסחררת, ורבים בוחרים להתנייד ברחובות העיר על האופניים הירוקים. גם ערים אחרות באזור מנסות להרים את פרויקט האופניים, להשכרה פשוטה לקהל הרחב, זו אכן משימה חשובה, אקולוגית ובריאותית כאחד. כאשר יוצאים לסידורים על אופניים, חייבים לקחת בחשבון את רצף הסידורים שהצבנו לעצמנו ולתכנן נכון. לפעמים אנו מוצאים את עצמנו מבלים שעות רבות בכבישים, כי ריכזנו את כל הסידורים ליום אחד.

הבעיה היא שאנחנו לא רגילים לרכוב כל כך הרבה שעות על אופניים, ועלולים להרגיש חלשים ועייפים, כאשר רשימת המטלות עדיין לא בוצעה במלואה… מה עושים? "מרשים לעצמנו" הפסקת קפה שחור באחד מבתי הקפה או/ו דוכני הקפה הרבים בעיר. דווקא העצירה לשתיית קפה שחור בנחת, יכולה, לאחר מכן, להשתלם לנו, על ידי הגברת קצב הרכיבה לאחר ההפסקה. כן, גם ברכיבה אורבנית, לקפה השחור יש חשיבות רבה.

רכיבה משפחתית
אין כמו להרכיב את הילדים הקטנים על האופניים. לא חשוב אם הם יושבים מקדימה או מאחורה, חוויית הרכיבה המשפחתית היא טובה, בריאה, ומלמדת את הילד התנהלות נכונה ומהנה בתוך הערים והישובים. לא משנה אם מרכיבים את הקטנים על האופניים או שהם רוכבים לידכם על האופניים שלהם, לפעמים הם מלאי כוחות ואתם כבר מותשים. מה עושים? עושים עצירה קצרה לקפה שחור על הדרך.

אתם נהנים מכוס קפה טעים ומעורר, הקטנים יכולים במקביל לשחק על המדרכה או לשתות מיץ תפוזים/מים בקש. חוויית הרכיבה לאחר העצירה, שתיית הקפה השחור והמנוחה הקצרה, תהיה הרבה יותר מהנה. זכרו זאת גם אם רוכבים רק כדי לפזר אותם לגנים, או שיוצאים לרכיבה בפארק ו/או לגני המשחקים.

לסיכום, רכיבה על אופניים היא דבר בריא, מהנה ואפילו ידידותי לסביבה. כדי לשפר את ההנאה ברכיבה, תעשו לעצמכם טובה ועצרו להפסקת קפה שחור קטנה. תופתעו לגלות שבין אם מדובר באימון ספורטיבי, או ביום סידורים שגרתי – ההנאה מהרכיבה משתפרת פלאים לאחר הלגימה מהקפה. שווה לנסות!


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Jack הגיב:

    גיבוב שטויות מיסודו

  • ליאור הגיב:

    למה לא לציין תוכן שיווקי בכותרת?
    כבר היתה פעם "כתבה" כזאת שבה זה לא צוין, חבל על הפגיעה באמינות של האתר

  • נו באמת הגיב:

    אנחנו אמנם עדר כבשים אבל אפילו לכבשים יש אינטליגנציה מסוימת…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג