קלווין קיפטום שבר את שיא העולם במרתון שיקגו

הקנייתי בן ה-23 עמד בציפיות ובמרתון השלישי שלו בלבד בקריירה הרשים עם 2:00:35 שעות, שהצית שוב את הדמיון לגבי רף השעתיים. סיפאן חסן ניצחה אצל הנשים עם התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קלווין קיפטום במרתון שיקגו | צילום: טוויטר

כבר שבועות, מאז שבירת שיא העולם במרתון לנשים במרתון ברלין, כל העיניים נישאו לעבר קלווין קיפטום הקנייתי, והרץ הצעיר לא אכזב. היום (ראשון) במרתון שיקגו היוקרתי, קבע הרץ שיא עולם חדש בריצת מרתון עם זמן אדיר של 2:00:35 שעות, שיפור של 34 שניות לשיא הקודם שנקבע על ידי אליוד קיפצ'וגה לפני שנה.

קיפטום בן ה-23 בלבד הפך באפריל האחרון למרתוניסט השני בטיבו בכל הזמנים עם ניצחון פנומנלי במרתון לונדון בתוצאה של 2:01:27 שעות, רק 16 שניות משיא העולם, כשהמדהים מכל היה שהוא עשה זאת במרתון השני שלו בלבד בקריירה, אחרי שבראשון, בוולנסיה, קבע את הזמן החמישי בכל הזמנים עם 2:01:53 שעות. כעת, במרתון השלישי שלו בלבד, הוא הופך לשיאן העולם ומצית מחדש את הדמיון לגבי רף השעתיים הבלתי מושג.

הקנייתי פתח בקצב שיא עולמי מהרגע הראשון ועמד על 28:42 דקות אחרי 10 ק"מ, ביחד עם דניאל מטייקו חברו לנבחרת שסייע לו בהכתבת הקצב, כשכל שאר הרצים הרחק מאחור. את חצי המרתון עבר בזמן של 1:00:48 שעות, לכאורה מעט איטי מקצב השיא, אולם את הטוב ביותר הכין קיפטום לסוף.

הוא הלך והאיץ לקראת הסיום כשמושך הקצב סיים את עבודתו הוא הגביר עד לקצב מסחרר של פחות מ-14 דקות ל-5 ק"מ, שהבטיח לו לא רק ניצחון אלא גם שיא עולם חדש. בנסון קיפרוטו הגיע שני, יותר משלוש דקות אחריו (2:04:02 שעות) ובאשיר אבדי הבלגי שלישי.

גם אצל הנשים ראינו מרתון מהיר במיוחד, שתוצאתו הייתה מוכתרת לשיא עולם אם הייתה נקבעת אך לפני שבועיים. סיפאן חסן ורות צ'פנגטיץ' רצו יחד בקצב מהיר במיוחד, כשאת חצי המרתון עברה הקנייתית בזמן של 1:05:42 שעות, שש שניות לפני ההולנדית.

קצת אחרי שעברו 30 ק"מ כמעט יחד, חסן ברחה קדימה ופתחה פער בלתי סגיר עד לזמן מטורף של 2:13:44 שעות. התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה פרט לשיא העולם הטרי של טיסיגט אספה (2:11:53 שעות) ושיא מסלול חדש. סיפאן חסן, שניצחה במרתון לונדון וזכתה בשתי מדליות על המסלול באליפות העולם בבודפשט, סוגרת עונה פנומנלית במרחקים שבין 1,500 מטר למרתון. צ'פנגטיץ' הגיעה שנייה עם 2:15:37 שעות ומגרטו אלמו האתיופית שלישית עם 2:17:09 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג