קיימות בשוונג: האקטיביסטית שרצה 100 מרתונים ב-100 ימים למען כדור הארץ

תכירו את מינה גולי, אולטראיסטית ואקטיביסטית בסדר גודל עולמי בתחום משבר האקלים שהחליטה ליזום מרוץ לצמצום השימוש בפלסטיק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תכירו בבקשה את מינה גולי (Mina Guli). מינה היא אקטיביסטית בסדר גודל עולמי בתחום משבר האקלים, מוכרת במאבקה למניעת משבר מים ומיגור תופעת הפסולת החונקת אותנו. היותה אולטרה מרתוניסטית מאפשר לה לקדם את הנושא באופן יעיל ואפקטיבי במשימתה לשפוך אור על הבעיה, להציף אותה ולעודד אנשים למודעות ולעשייה. יצא לי לפגוש אותה בארץ במהלך הקמפיין שלה "100 מרתונים ב-100 ימים". כן, מה ששמעתם- כל יום מרתון, במשך 100 ימים, לטובת העלאת מודעות לנושא המים, ולמען הדיוק משבר המים בו אנו נמצאים.

מרוץ הקיימות של מניה גולי. אני כבר רשום

היא עשתה מסלול מטורף בין מדינות ויבשות, דאגה לישון במקומות ותנאים בהם יש לה מינימום השפעה על הסביבה, מינימום צריכה, מינימום מקום, ציוד, חומר גלם ופסולת. הקפידה לישון באוהלים עד כמה שזה היה ניתן. היא לוותה על ידי צוות מקצועי, "רזה" ומדויק בהתנהלותו.

בכל מקום בו היא רצה היא דאגה לחקור מבעוד מועד את נושא המים המקומי ולראות מה קיים ומה ניתן לעשות כדי לשפר. ומה הסתבר לה? שבמרבית המקומות בהן היו פתרונות לנושא המים הם היו תוצרת ישראל. עובדה זו הביאה אותה לשלושה ימי ביקור כאן (כמובן כחלק ממסלול הריצה של 100 הימים).

בעת ביקורה כאן הוזמנתי על ידה להיפגש איתה בהיותי פעיל סביבתי העושה זאת באמצעות שחייה בים. מסתבר שהיא שמעה עלי ורצה הגורל שאני גם מגיע מרקע של מערכות מים, כך שהשיחה עמה נסובה לא רק על אקטיביזם אלה היתה תכליתית. מרגש כל כך לראות אנשים שאכפת להם עד כדי שהם שמים את כל כולם על המזבח הזה. גוף ונפש. במפגש איתה היא נפעמה מהיכולות, החדשנות והתעוזה שלנו בתחום המים. מקור גאווה לישראל.

והנה ההזדמנות שלכם- כנסו לקמפיין הקרב ובא של מינה ותהיו גם אתם חלק מהמעגל שמשפיע. הפעם בתחום הפסולת – האתר שלה. מדובר במרוץ בין התאריכים 5-8 באוגוסט שהכותרת שלו היא מניעת זיהום ושימוש בפלסטיק.

מינה גולי עם עודד רהב | צילום: באדיבות עודד רהב

ובעניין מים זכרו -מים הם קסם! אנחנו פותחים את הברז ופתאום יוצאים מים. והמים שיוצאים ראויים לשתייה! תקשיבו טוב:

1. במרבית העולם אין מים שיוצאים מברז! במרבית העולם, אם כבר יוצאים מים מהברז אזי הם אינם ראויים לשתייה!

2. אין אף מקור מים אחד בעולם שהוא נקי לחלוטין. זהו, כל מקורות המים בעולם כבר הושפעו מפועלו של האדם.

3. שעה נסיעה מכאן, בממלכת ירדן, ישנה הקצאה של מים. פעמיים בשבוע מגיעה מיכלית וממלאה את המיכל מעל הבית. כך לכל תושבי הממלכה.

4. טיפ לאלה ששותים כמוני מהברז – דאגו שיהיה לכם באופן קבוע קנקן מים מלא על השיש. מים צריכים לעמוד אחרי שיצאו מהברז.

5. ואם נגענו כבר בברז אז עוד תזכורת- לשתות מים מינרלים מבקבוק זה פשוט להרעיל את עצמנו. זה מיותר, זה מזיק ועל הדרך פוגע בבריאותנו ומעשיר את יצרני הפלסטיק וחברת המשקאות. שתו מהברז או ממתקן ביתי כלשהו.

נמשיך לשחות ולרוץ למען הכדור הזה.

עודד רהב, מוזמנים לפנות אלי למידע או הרצאות, השראה והעשרה בנושא: [email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג