אלי לנקרי: "היה חשוב מאין כמוהו לקיים את הצ'אלנג' ישראמן"

מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת צ'אלנג' ישראמן הייתה מרגשת במיוחד, עם דברים סוחטי דמעות של נשותיהן של הישראמנים שנפלו, וגם רשמים מקצועיים מהמועמדים הבולטים לקראת התחרות. צפו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת צ'אלנג' ישראמן | צילום: חיים דוד, שוונג

צ'אלנג' ישראמן 2024 יוזנק מחר (שישי) באילת, ורגע לפני נערכה הערב מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת התחרות במלון ישרוטל ספורט בעיר. כמה מהמועמדים המובילים לניצחון דיברו במסיבת העיתונאים – האלופים המכהנים במרחק המלא דן אלתרמן ואנטוניה רזניקוב, וכמה מהמועמדים לניצחון בחצי המרחק – רועי זוארץ, רבקה רוביש ומרסל בולבאט. כמו כן, השתתפו במסיבת העיתונאים גם נשותיהם של הישראמנים רני טחן, ליאור ויצמן וחן יהלום זכרם לברכה, שהתחרות מוקדשת לזכרם.

ראש עיריית איילת אלי לנקרי פתח ואמר: "כיף לארח אתכם שוב, התחרות המובילה באילת ואחת הגדולות שיש בכלל הצ'אלנג' ישראמן. לקיים תחרות ספורט בימים הללו זה חשוב מאין כמוהו, להחזיר את החיים למסלולם ולהחזיר את החיים לשגרה. על אף שהימים מטלטלים לכולנו. אני רוצה לברך את כל העוסקים במלאכה, וכל מי שיזם את התחרות הזאת שלמרות הקושי הגדול לקבל החלטה בתקופה הזו, מאוד חשוב לעשות הכל וזה אתם עשיתם ואני מלא הערכה על כך בשמי ובשם העיר אילת. היה חשוב מאין כמוהו לקיים את התחרות הזו ואנו עומדים לרשותכם ונסייע לכם ככל הניתן".

צפו בשידור:

שלומי פרי מנכ"ל שוונג: "ראיתי הרבה אירועים גדולים אבל כזה אירוע גדול לא ראיתי, כל האירוע הזה פלא. אני רוצה להודות באופן אישי לספורטאים, להתאמן לישראמן זה לוקח חודשים חלקם עשו מילואים בתקופה האחרונה, חלקם בתקופה כלכלית לא פשוטה וכל מי שבא לפה עשה מאמץ וזה פשוט מדהים".

חגי אשלגי מבעלי חברת שוונג: "כשאתה יוצא לדרך עם ישראמן זה חודשים רבים לפני, גם כמתאמן וגם כמפיק. בנובמבר הודענו שאנחנו זזים ב5 שבועות והייתה אופטימיות אבל המתאמנים נתנו אמון ואלו האנשים הכי חשובים בדבר הזה. נותני החסות הם הגיבורים של התחרות הזו. בנובמבר לשים חסות על תחרות בתחילת מרץ זו מחיבות מרשימה. כל מי שנמצא פה זה אנשים שחודשים מראש נתנו אמון בדבר הזה".

ראש עיריית אילת אלי לנקרי במסע"ת | צילום: חיים דוד, שוונג

זוכרים את הנופלים
בשלב זה התיישבו לפאנל נשותיהם של שלושה מהישראמנים שנפלו במלחמה או נרצחו ב-7 באוקטובר. לימור וויצמן, אשתו של ליאור וויצמן זכרונו לברכה שנרצח ב-7 באוקטובר על ידי מחבלים בכניסה לעיר שדרות בעת אימון רכיבה על אופניים עם חבריו לקבוצת אלפא טריאתלון. ליאור היה אמור להשתתף בישראמן הנוכחי: "ליאור היה בן 32 כשהוא החליט שהוא מתכנן את הדבר הגדול הבא הוא אמר זה כבר לא מרתון זה טריאתלון. תוך כדי תנועה הוא שמע על הישראמן ואמר אם זו אחת התחרויות הקשות בעולם למה לא נוסיף גם את זה לרשימת המטרות. והוא נכנס למשפחה חדשה בשם אלפא בניצוחו של פרנקל. ביום שבת ה7.10 הוא היה אמור לעשות רכיבת נפח של 3 שעות הוא יצא ב6 ורבע בבוקר אחרי המטח הראשון אמר לי שהוא בדרך חזרה שאני לא אדאג, שהוא מצא מקום להסתתר. הוא לקח פנייה ימינה וזאת הייתה הפנייה האחרונה. הוא סיים את מירוץ חייו על כביש 34 עם רוח שנשבה לו בתלתלים."

רז טחן, אשתו של רני טחן, שהיה רשום לצ'אלנג' ישראמן והיה אמור לעשות אותו לראשונה. רני נהרג מפגיעת נ"ט בצפון רצועת עזה: "הוא מצא בספורט את התרפיה זה היה המקום בין היחידים בעולם שהיה לו שקט. שכל הרעשים התגמדו והיה לו את עצמו ואת המטרה ואת האתגר הבא. וישראמן זה היה הדבר. הוא הספיק להתאמן על נאות סמדר בחופשה המשפחתית שלנו שחזרנו ממנה ב6.10. ואז הגיע ה7 לאוקטובר. ואז הגיע עזה. ואז הגיע 17.11 ורני מת. אבל החלום לא. ורני פה ורני ידאג לרוח הגבית שצריך והכל יהיה בסדר".

לימור ויצמן ורז טחן במסע"ת | צילום: חיים דוד, שוונג

אור פי-אל, אשתו של חן יהלום שעשה פעמים רבות את הישראמן בו גם ניצח בקטגוריית גילאים 30 עד 34 בשנת 2022. חן, שהיה רב סרן בצה"ל, התגייס לשירות מילואים עם פרוץ המלחמה. בעת התרעננות של 24 שעות משירות המילואים , יצא לרכוב עם חבריו ונהרג בתאונת דרכים: "לפני שנתיים חן התחרה כאן בישראמן, לא בפעם הראשונה, אבל זו הייתה תחרות מאוד טובה שלו. במרחק של החצי הוא זכה במקום הראשון אבל מעבר לזה הוא היה המהיר ביותר בכל קבוצות הגיל שלו. כשחשבנו איך לחבר ולהנציח את חן עלה הרעיון לייצר קטגוריה חדשה שתשקף את התחרות האחרונה של חן. ובשבת הקרובה נעניק פרסים לשלושה המהירים והמהירות ביותר מכל קבוצות הגיל באופן שהכי מחובר לחן".

הפאנל המקצועי
לאחר מכן, התיישבו אל השולחן כמה מהמועמדים הבכירים לניצחון. דן אלתרמן, אלוף הישראמן המכהן, שפונה מביתו בקיבוץ יפתח, סיפר: "אנחנו משפחה חזקה אבל זה לא פשוט, אשתי ואני שנינו עצמאיים עם עסקים בקריית שמונה אז אנחנו גם מחוסרי בית וגם מחוסרי עבודה. דבר אחד היה ברור לכולנו וזה הישראמן. הרבה שאלו יהיה או לא יהיה ואני הייתי אופטימי והחלטתי שבעיקר כדי לתת לילדים שלי אופטימיות ודוגמא של עמידה ביעד אני לא מוותר. למרות הכל ולמרות הקושי שיש. כל פעם שאני עומד על קו הזינוק אני מבין את המעמד וחשוב לציין ששום דבר לא מובן לי מאליו. ומה7.10 זה עוד יותר לא מובן מאיליו. אני חבר קרוב של רז טחן ועברנו הרבה יחד ואני שמח על הזכות שיש לי להמשיך להתחרות".

אנטונינה רזניקוב, אלופת הישראמן המכהנת, סיפרה: "מה-7.10 התחלתי להרגיש ולהבין איפה אני נמצאת, כי בחיים לא הייתי במצב של מלחמה ואמרתי מה חשוב בספורט כשכל כך הרבה קורה בחיים. באותה תקופה התחלתי להתאמן עם הילדים הקטנים של החתן של המאמן שלי ואני ראיתי איך הם חוזרים כל אימון והם והולכים ושוחים והם ננו לי את התקווה והעוצמה".

מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת צ'אלנג' ישראמן | צילום: חיים דוד, שוונג

רועי זוארץ, חבר נבחרת ישראל בטריאתלון, אלוף חצי המרחק בישראמן 2022, אלוף ישראל לשעבר במרחק האולימפי: "ב-2024 אני והצוות המקצועי החלטנו שאנחנו עוברים למרחק הארוך והצ'אלנג' זו התחרות הראשונה שלי שאני עושה העונה. ביום שלישי הקרוב אני ואשתי עוזבים את הארץ ועוברים לארצות הברית לתקופה של 7 חודשים עד לחודש אוקטובר כשהמטרה שלי לעשות כמה שיותר ניקוד של PTO."

מרסל בולבאט, טריאתלט גרמני צעיר ומבטיח, סיים במקום התשיעי באליפות אירופה לנוער ב-2019 . סיים במקום השלישי בצ'אלנג' גדנסק בפולין בשנה שעברה: ""נחמד פה מאוד והאנשים מאוד אדיבים ועוזרים. זו פעם ראשונה שלי פה ועם החופים זה כמו חופשה כרגע, מחר זה כבר ירגיש כמו מרוץ".

מסיבת העיתונאים הרשמית לקראת צ'אלנג' ישראמן | צילום: חיים דוד, שוונג

רבקה רוביש, טריאתלטית גרמניה מנוסה, מתחרה לשעבר בנבחרת גרמניה, הגיעה להשתתף בצ'אלנג' ישראמן למרות המצב הבטחוני: "הפסקתי עם הטריאתלון ל-7 שנים, הפסקה גדולה מאוד, ועכשיו אני חוזרת למרחקים הארוכים. התחרות הזו מתאימה לי כי רציתי להתחרות מוקדם בעונה כשהמטרה שלי היא מרחק מלא בבית ויש לי עוד 4 חודשים להגיע לשם. אז אוכל לבדוק את ההופעה שלי עכשיו ולהתאים את זה בהתאם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג