צפו בסיום הדרמטי: דניאל קציר ותמר שושן ניצחו במקצה הארוך במשחה דולפין אשדוד

המשחה שפתח את העונה של Aquatic League, ליגת המים הפתוחים של שוונג, זימן תנאי ים מעולים וגם קרב אדיר במשחה הגברים ל-4 ק"מ ממש עד הסיום, בו קציר הקדים את אוראל שטיינברג ושגיא כהן. יאיר גרובר ורוני גולדנברג ניצחו ב-2 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דניאל קציר יוצא ראשון מהמים במשחה דולפין אשדוד | צילום: צלמי שוונג

משחה "דולפין" אשדוד, המשחה הפותח את העונה של Aquatic League, ליגת המים הפתוחים של שוונג נערך הבוקר (שישי) בחוף הקשתות, בשיתוף עיריית אשדוד, עם מעל ל-400 שחייניות ושחיינים שזינקו למשחים השונים. המשחה נערך בתנאי ים נהדרים, כמעט ללא גלים, וכשהשמש ממתינה בסבלנות ועומס החום הכבד לא החל עד לסיום המשחה.

לכל התוצאות ממשחה "דולפין" אשדוד
לאלבום תמונות אישי מהמשחה
לגלריית התמונות המלאה

הקרב הצמוד ביותר היה במשחה הארוך ל-4 ק"מ לגברים, בו שלושה שחיינים פתחו פער כבר מהפתיחה ונאבקו על הניצחון ממש עד הסיום. השלושה היו אוראל שטיינברג הצעיר ממכבי אשדוד, שתפס את ההובלה בפתיחה בקצב מסחרר, אלוף השנה שעברה ואחד משחייני המים הפתוחים הטובים באירופה למאסטרס דניאל קציר ואלוף העולם למאסטרס באקוותלון שגיא כהן.

שטיינברג הוביל לאורך כל המשחה, ממש עד 300 המטרים האחרונים, ואז קציר מ-Easy Swim העלה הילוך, הצליח לעקוף אותו וברח קדימה ללא מענה משני יריביו עד לסיום. הזמן בו קציר סיים את המשחה היה 48:44 דקות, 12 שניות לפני שטיינברג, מה שממחיש היטב את הפיניש המצוין שלו. כהן סיים על 49:06 דקות.

הזינוק למשחה "דולפין" אשדוד | צילום: צלמי שוונג

בסיום נשאל קציר אם תכנן לשבת כך לאוראל על הרגליים מראש או שפשוט ניצל את ההזדמנות והשיב: "גם וגם, בהתחלה היה לי ממש קשה, נכנסתי איזה שירי למצוף הראשון וחשבתי כבר שזה לא היום שלי, אבל התחממתי תוך כדי וגם אוראל קצת הוריד קצב, ברור שהשארתי כוחות לפיניש, אבל לא נתתי עד הקצה, הכל טוב, נשארו לי עוד רגליים קצת".

על תנאי הים: "היו תנאים טובים, אבל מבחינתי אפשר גם גלים, גם זרמים, זה מים פתוחים". על כוונותיו להמשך העונה בליגה של שוונג: "האמת שרציתי לשחזר את תחילת העונה שעברה, שזה היה חיפה ואשדוד, זה מה שעשיתי גם השנה, כל השאר זה בונוס".

אצל הנשים הקרב היה מעט פחות צמוד ומי שניצחה בסיום הייתה תמר שושן מאקוותיקים עם 55:51 דקות. מאיה מנדל, אלופת השנה שעברה, סיימה במקום השני עם 59:48 דקות ובמקום השלישי סיימה שירה אברמזון הצעירה עם 1:01:32 שעות. במשחה ל-2 ק"מ ניצחה רוני גולדנברג ממכבי אשדוד, לפני אריאל שחר וליאור רוזבוים ממכבי וייסגל רחובות, אצל הגברים ניצח יאיר גרובר מעולם המים, לפני דניאל אסנר ואנדריי דנילוב האשדודים.

פודיום המנצחות במשחה הארוך לנשים | צילום: צלמי שוונג

גם השנה שמחנו לשתף פעולה במשחה עם עמותת "דלפיס". לא רבים יודעים, אבל מול חופי אשדוד היפים שוכנת דרך קבע אוכלוסייה מרשימה של דולפינים. בים התיכון אוכלוסייתו של הדולפין המצוי הצטמצמה בשנים האחרונות, בין השאר עקב דיג־יתר ולכידה בלתי מכוונת בציוד דיג. החל מ-2007 עשרות דולפינים ממין זה, המוגדר כיום בסכנת הכחדה בים התיכון, נצפים בקביעות מגבול עזה ועד יפו. המשחה נערך בשיתוף עמותת "דלפיס", ששם לו למטרה לקדם את הקמתן של שמורות ימיות בישראל, שיהוו סביבה בטוחה ומוגנת ליונקים הימיים ואנחנו שמחים לקדם את המטרה החשובה דרך השחייה. כנסו לאתר של העמותה לפרטים נוספים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג