פתאום לאמריקאים יש חבורת שחייני חזה מרשימה

ביום החמישי של המבחנים האמריקאים, מייקל פלפס זוכה, ניית'ן אדריאן מרוצה והיריבות הספורטיבית האישית בין השניים שנושאת מטען של יותר מתריסר שנים, תניב בוודאות משחה מרתק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

100 מ' חופשי גברים: בגמר מרתק ומותח מאין כמוהו, שמר האלוף האולימפי ניית'ן אדריאן על הבכורה ויזכה לנסות להגן על תוארו בריו לאחר שניצח ב-47.72 שנ'. האמריקאי השני במשחה היוקרתי יהיה קיילב דרסל בן ה-20 מפלורידה ששבר שיא אישי בדיוק ברגע הנכון, סיים שני ב-48.23 שנ', והקדים את ריאן הלד המשתפר ב-3 מאיות שנייה בלבד. אנתוני ארווין הוותיק בן ה-35, האלוף האולימפי לפני 16 שנה ב-50 מ' חופשי, פתח בטירוף על 22.37 שנ', התעייף בחזור, אך עשה מספיק כדי לסיים רביעי ולשריין מקום בנבחרת השליחים עם 48.54 שנ', 3 מאיות שנייה בלבד לפני ג'ימי פייגן שסיים חמישי.

צפו || 100 מ' חופשי גברים

עוד סיקור מהמבחנים האמריקאים
מיהו האלוף האולימפי שהודח מהמבחנים האמריקאים ולא יגן על תוארו?
תחרות השחייה הקשה בעולם: המבחנים האמריקאים לנבחרת השחייה האולימפית
איבדה את זה? נערת הזהב והאלופה האולימפית שהודחה

Kazan_2015_-_Nathan_Adrian_relay

ינסה להגן על תוארו בריו. אדריאן ניית'ן | צילום: Chan-Fan

200 מ' פרפר נשים: קאמיל אדמס (2:06.80 דק') והאלי פליקינגר (2:07.50 דק') התעלו לרמה אחת מעל יתר הבנות ושיריינו את הכרטיסים לריו. קאסידי באייר ורובי מרטין בנות ה-17, וקייטי מקלוכלין בת ה-19 עוד ייאבקו ביניהן על הזדמנויות אחרות.

200 מ' חזה גברים: ג'וש פרנו שסיים שלישי ב-100 מ' חזה ופספס כרטיס אולימפי, חרק שיניים ועשה לפנות בוקר הכל ב-100 מ' האחרונים במרחק הכפול, אותם שרף על 1:05.5 דק'. במחצית הדרך, היה פרנו רק רביעי אחרי קווין קורדס (שפתח בטירוף על 1:00.77 דק'), וויל ליקון וקודי מילר. בחלוף 50 מ' נוספים פרנו כבר היה שני. את הבריכה האחרונה הוא "שחט" בפחות מ-33 שניות והתקרב עד 16 מאיות שנייה בלבד לשיא העולם. מקום ראשון ושיא אמריקאי חדש לפרנו ב-2:07.17 דק'. קווין קורדס המתעייף אחרי הפתיחה המטורפת, הצליח להחזיק מעמד ולסיים שני ב-2:08.00 דק', 14 מאיות שנייה בלבד לפני ויל ליקון שלא יזכה להשתתף בריו. פתאום, לאמריקאים יש חבורת שחייני חזה מרשימה מאוד.

צפו || 200 מ' חזה גברים

100 מ' חופשי נשים: חצי גמר צפוף להחריד. 67 מאיות שנייה בלבד הפרידו בין 11 הבנות הראשונות (חצי שנייה בדיוק בין 8 הראשונות). מיסי פרנקלין במקום 11 עם 54.24 שנ', התאכזבה שכבר לא תשחה 100 מ' חופשי בריו, אפילו לא בשליחות. אבי וייצל וסימון מנואל בנות ה-20 עלו ראשונות עם 53.5 שנ' ו-53.6 שנ' בהתאמה. שתי הבנות עוד ישחו פעמים רבות זו נגד זו בשנים הקרובות. אמנדה וויר ודנה וולמר הוותיקות עלו לגמר ממקומות 3-4. אפילו קייטי לדקי הצליחה להשתחל לגמר רק בקושי בעור שיניה, מהמקום השביעי. סימון מנואל וליה ניל – שתיהן ספרינטריות שחומות עור מאונ' סטנפורד, מגיעות יחד לגמר.

Kazan_2015_-_Missy_Franklin_and_Daria_Ustinova_200m_backstroke

לא תשחה 100 מ' חופשי בריו. מיסי פרנקלין | צילום: Chan-Fan

200 מ' גב גברים: כבר בחצי הגמר החלו הכוכבים להתעלות. בחצי גמר אחד שחו יחד שני החברים לקבוצה מאוניברסיטת קליפורניה, ריאן מרפי וג'ייקוב פבלי, ומשכו אחד את השני לעלייה לגמר ממקומות 1-2. האלוף האולימפי טיילר קלרי סיים ראשון בחצי הגמר השני ועלה מהמקום השלישי. שלושתם על 1:55 דק'. הגמר יהיה קשוח במיוחד, וכמו שהיה ב-100 מ' גב, שוב ייאלץ אחד משחייני הגב הטובים בעולם להישאר מחוץ למשחה האולימפי.

200 מ' חזה נשים: בחצי הגמר המשיכה לילי קינג בת ה-19 להפגין את עצמתה ועלתה ראשונה לגמר. מיקה לורנס, מולי האניס ובת'ני גאלאט ייאבקו יחד עם קינג על אחד משני הכרטיסים לריו בגמר מחר.

200 מ' מעורב גברים: לוכטה ופלפס, פלפס ולוכטה. ריאן לוכטה ניצח בחצי הגמר שלו ב-1:56.7 דק'. מייקל פלפס ניצח בחצי הגמר השני ב-1:57.6 דק'. שניהם נראים טובים בהרבה מיריביהם במבחנים, ואפילו עדיין רמה אחת מעל שאר העולם (כל עוד לאזלו צ'ה ממשיך להתמקד במשחי הפרפר). מחר (שבת) לפנות בוקר, הצמד הכי וותיק ומעוטר בעולם השחייה יתייצב שוב זה לצד זה בגמר, ורק תקלה חמורה או טעות בשיקול דעת יכולה למנוע משניהם לזכות בכרטיסים לריו. למרות שהמטרה היא לכאורה "רק" כרטיס לריו (כרטיס אישי ראשון בשביל לוכטה), היריבות הספורטיבית האישית בין השניים שנושאת מטען של יותר מתריסר שנים, עשויה להניב משחה מרתק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג