מיהו האלוף האולימפי שהודח מהמבחנים האמריקאים ולא יגן על תוארו?

יום ראשון של משחים במבחנים האמריקאים לנבחרת האולימפית בשחייה, גבה קורבן ענק ראשון, והאיר זרקור על כוכבים חדשים - כל הפרטים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תדהמה בגמר הראשון של המבחנים האמריקאים, לאחר שכוכב העל והאלוף האולימפי ריאן לוכטה, הודח מהתחרות ולא יגן על תוארו בריו.

78931.3

לא יזכה להגן על תוארו במשחקים האולימפיים בריו | צילום:

400 מ' מעורב אישי גברים

ריאן לוכטה, האלוף האולימפי ב-400 מ' מעורב אישי לא יזכה להגן על תוארו במשחקים האולימפיים בריו! לוכטה, שעלה שני מהמוקדמות, סיים רק שלישי בגמר ולא הצליח לסיים באחד משני המקומות הראשונים שמקנים כרטיס לנבחרת האמריקאית לריו. שאלת ההשתתפות של לוכטה במשחה ה-400 מ' מעורב אישי במבחנים עוררה סימני שאלה מלכתחילה, בייחוד אחרי שיריבו הגדול, מייקל פלפס, מחק את משחה המעורב הארוך מסדר האימונים שלו, בטענה שהוא ארוך וקשה מדי. לוכטה מצדו החליט להתמודד במטרה להגיע לנבחרת כדי להגן על תוארו האולימפי. במוקדמות הבוקר זה עוד נראה טוב, כשלוכטה עלה שני לגמר.

ההדחה של ריאן לוכטה מגמר 400 מ'

גם בגמר, זה התחיל טוב, ולוכטה היה שני אחרי 300 מ' עם יתרון מבטיח של יותר משתי שניות על ג'יי לית'רנד במקום השלישי. אך ב-100 המטרים האחרונים בסגנון חתירה, האלוף האולימפי שבק ואילו לית'רנד שעט קדימה. הצעיר מג'ורג'יה שחה את ה-100 האחרונים למעלה מ-3 שניות מהר יותר מלוכטה, והזכות של לוכטה להגן על תוארו האולימפי נשללה. ללוכטה תהיינה כמה הזדמנויות נוספות להעפיל לנבחרת, כולל במשחה חצי המרחק, ה-200 מ' מעורב אישי.

השחיינים במקומות הראשון והשני שייצגו את ארה"ב הם צ'ייס קאליש (4:09.54 דק') וג'יי לית'רנד (4:11.02 דק').

400 מ' מעורב אישי נשים

כאן לא נרשמו הפתעות. מאיה דיראדו (4:33.73 דק') ואליזבת בייזל (4:36.81 דק') הוותיקות לקחו מקומות 1-2 ושריינו את הכרטיסים שלהם לריו דה ז'ניירו, לקרב מול גברת הברזל ההונגרייה, קטינקה הוזסו.

400 מ' חופשי גברים

ההפתעה היחידה במשחה זה היתה העצמה הבלתי רגילה שהפגין קונור ייגר בסיומת, כשלקח את המקום הראשון. צמד ה"קונורים" – קונור ייגר (3:43.79 דק') וקונור דווייר (3:44.66 דק'), ייצגו את ארה"ב. שלושה שחיינים נוספים שסיימו על 3:45 דק' לא יישחו 400 מ' חופשי בריו, ביניהם טאונלי האס וקלארק סמית', שניהם מאונ' טקסס.

שלושה שיאי עולם לנוער ושיא אמריקאי אחד ביום הראשון

במשחה הבוקר של ה-400 מ' מעורב אישי, שבר שון גרישופ הצעיר בן ה-17 מטקסס, את שיא העולם לנוער, כשקבע 4:14.00 דק'. במוקדמות ה-100 מ' חזה, ניפץ מייקל אנדרו בן ה-17 את מחסום הדקה ואת שיא העולם לנוער כשקבע 59.96 שנ'. בחצי הגמר בערב, ניפץ אנדרו הצעיר את שיא העולם לנוער בפעם השנייה באותו יום, עם 59.85 שנ'.

קווין קורדס, שהתאמן לאחרונה בסינגפור אצל סרג'יו לופז, שבר את השיא האמריקאי בחצי גמר ה-100 מ' חזה, עם 58.94 שנ'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג