פרחי באך: הפרח של ההתחלות

קורה שאתם חושבים על שינוי, על התחלה חדשה, יודעים את הדרך, מכירים את כל הפרטים, אבל עדיין קשה לכם לעשות את הצעד הראשון? לצאת "מתסמונת השביזות" עם פרחי באך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קורה שאתם חושבים על שינוי, על התחלה חדשה, יודעים את הדרך, מכירים את כל הפרטים, אבל עדיין קשה לכם לעשות את הצעד הראשון? לצאת "מתסמונת השביזות" עם פרחי באך

מאת:מירה כהן שטרקמן


פתיחת סמסטר אביב בלימודי הנטורופתיה במכון וינגייט מביאה אותי לכתוב על התחלות. לעתים בפתחו של יום עמוס, מעניין ומאתגר, קשה לנו להוריד את הרגל מהמיטה בבוקר, לצאת מהשמיכה ולעשות את הצעד הראשון. אנשים רבים מדווחים על חוסר מוטיבציה לעשות פעילות גופנית בתקופת החורף, להתחיל דיאטה, להכין עבודות גמר, להתמודד… החיים והשגרה מחסלים את המוטיבציה להמשיך לעשות את הדברים הנכונים וגם את אלו שבאמת אוהבים לעשות.


צילום: Photorack

לצאת ממצב תקוע עם פרחי באך
ד"ר אדוארד באך, שהיה רופא קונבנציונלי בבי"ח באנגליה, הקדיש זמן רב בעבודתו כדי לזהות את הקשר בין טיפול מסוים שקיבלו החולים בבי"ח ובין תכונות האופי ועולם הרגש שלהם. ד"ר באך זיהה מצבים נפשיים בסיסיים ופיתח שיטת ריפוי הנקראת על שמו – פרחי באך. שיטת הטיפול של ד"ר באך הינה חלק ממערך הלימודים המחייב בלימודי נטורופתיה ובבסיסה מונח הרעיון שיש קשר הדוק בין המצב הגופני והמצב הנפשי ולהפך. כלומר, המחלות יבואו לידי ביטוי גופני כאשר יש קונפליקט בין הנפש ובין האישיות. מטרתו של המרפא באמצעות שיטת פרחי באך היא לעזור לאדם להגיע למודעות עצמית ולהרמוניה אישית ולתת תרופות טבעיות שיחזקו את הגוף הפיזי.

הטיפול באמצעות "פרחי באך" יכול להשתלב בשיטות טיפוליות אחרות, כגון פסיכותרפיה, אימון אישי, טיפולי מגע, הידרותרפיה ועוד. טיפול בפרחי באך נעשה גם בבעלי חיים. נטילת תמציות "פרחי באך" מתאימה לכל אדם ואינה כרוכה בתופעות לוואי. באופן כללי, מי שנוטל תרופות פסיכיאטריות או סמים אסורים או נוטה לאלכוהוליזם, כדאי שיתייעץ עם מטפל מוסמך ב"פרחי באך".

"יש בעיר מסיבה…"
למי שמרגיש תשישות מנטלית, חולשה זמנית או הרגשת דכדוך שאופיינית ליום ראשון בבוקר – Hornbeam  – תמצית פרחי האלה הלבנה הפורחים באביב בצבע ירוק חום, מסייעת לאדם לעבור ממצב של אדישות וחוסר עניין בנסיבות הנוכחיות של החיים אל מצב של רעננות מנטלית.

יהודה פוליקר שר את מילות השיר של יעקב גלעד, "יום שישי", שמשקף היטב את המצב אליו מכוונת תמצית ה-Hornbeam:
"השבוע מתחיל, מאוחר כרגיל
אין לי כוח לקום, אין לי חשק לכלום
יום ראשון דיכאון, יום שני עצבני
יום שלישי מיותר, רביעי לא נגמר
וביום חמישי, מצב רוח חופשי
זה כבר סוף השבוע ומחר יום שישי"

ורק ביום שישי הוא מצליח להתעורר, כי בעיר יש מסיבה.

אפשר להתחיל את המסיבה ביום ראשון ולהיות כל השבוע בשמחה, בחיוניות וביצירה. נטילת התמצית מסייעת לאדם לראות קדימה, לדעת שכל יום שונה גם אם העבודה היא רגילה. פתאום צצות מחשבות נחמדות ומעודדות, מחשבות מרימות, מוטיבציה חדשה והרגשה של איזון. תלמידים בקורס פרחי באך המתרגלים נטילת התמציות ביחד עם עבודת איזון גוף נפש, מדיטציות ודמיון מודרך, מדווחים על חיוניות שמגיעה משום מקום – פתאום יש יום שישי ביום ראשון.

התמצית מתאימה מאוד לאלו שמבלים הרבה זמן מול המחשב, קוראים הרבה, חושבים הרבה, מתאמנים הרבה, אבל אין להם זמן לצאת החוצה ולנשום אוויר טרי. לעתים תתלווינה לתחושות התשישות, תופעות פיזיות של נפיחות, דליות ברגליים, ורידים נפוחים, השמנה וצבירה של נוזלים, מחשבות שליליות ופסימיות ורגשות של דכדוך ומלנכוליה. ד"ר באך אומר שזוהי תקיעות שנובעת מהחיים העירוניים: יותר מדי שעונים, יותר מדי המולה והיום, גם יותר מדי טלביזיה שמועילה מעט מאוד.

זו יכולה להיות התחלה חדשה של מעבר דירה, התחלת לימודים, מעבר עיר, נישואין, גירושין, חוג ריקודים, יציאה למרתון או כל דבר אחר שכרוך בשינוי ודורש מוטיבציה לעשות את הצעד הראשון להתקדמות. נטילת התמצית תסייע לכם הקשיב לדופק של האני העליון ולצאת מתבנית התנהגות קבועה.

צילום שער: Igor Dutina
———————————————————————————————
מירה כהן שטרקמן – נטורופתית (N.D.) (R.Na). מתמחה בטיפול בצמחי מרפא, תזונה טבעית, פרחי באך ואיזון גוף נפש. ראש תחום לימודי נטורופתיה במכון וינגייט.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג