פרויקטור הקורונה של ישראל הוא מרתוניסט סאב 3:30 שע'

לצד כל התפקידים שלו, פרופ' רוני גמזו שיוביל את המאבק בקורונה, הוא גם מרתוניסט חובב שמבין את החשיבות והתועלת בפעילות גופנית לגוף ולנפש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאחר תקופה ארוכה שבה נעשו חיפושים אחרי דמות שתוביל את המאבק בקורונה, נבחר הלילה פרופ' רוני גמזו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין להיות פרויקטור הקורונה כפי שהוא מכונה. גמזו שינהל את המערך כולו, נבחר לאחר שפרופ' גבי ברבש ויתר על התפקיד. היתרון שגמזו מביא איתו הוא בעיקר ידע רפואי ומקצועי ענף ויכולת ניהולי מוכחת במערכות גדולות. גמזו כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל בית חולים איכילוב, בכיר בחטיבת הבריאות של ארגון ה-OECD ורק לאחרונה מונה לאחראי על הטיפול בבתי האבות במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה.

פרופ' רוני גמזו במרתון ישראמן | צילום: צלמי שוונג

רופא ומרתוניסט 

אך לצד כל התפקידים הללו, פרופ' גמזו, 54, הוא גם רץ חובב שמבין את החשיבות והתועלת בפעילות גופנית לגוף ולנפש. בפרופיל התוצאות שלו באתר Raceview ניתן לראות מגוון עשיר של מרוצים ותחרויות בהן השתתף לאורך השנים. את המרתון המהיר ביותר שלו עשה פרופ' גמזו במרתון תל אביב בשנה שעברה שם קבע שיא אישי של 3:26:03 שע'. ב-2014 הוא רץ גם כן בתל אביב חצי מרתון בזמן של 1:39:54 שע' ולפני שבע שנים רץ במרוץ אייל את מקצה ה-15 ק"מ בזמן של 1:14:02 שע'. כמו כן התחרה גמזו במספר מרתונים בחו"ל ובהם פעמיים בפריס, אדיבורו ופירנצה.

עד היום רץ גמזו לא פחות מ-10 מרתונים בארץ ובחו"ל, כאשר את המרתון הראשון רץ כבר ב-2009 בזמן של 3:46:20 שע', מרתונים נוספים שרץ בהם הם מרתון טבריה ב-2011 ומרתון ישראמן שהתקיים בשנת 2013 בהפקת שוונג, כאשר מרתון תל אביב בוטל בעקבות מזג האוויר החם ששרר אז. גמזו היה באותה תקופה מנכ"ל משרד הבריאות והשתתפותו במרתון נתנה לאירוע נופך עם אמירה חשובה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג