פעילות גופנית ומשמעותה לגבי נשים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אודי ויטמן





המתכון לחיים בריאים יותר בשילוב של פעילות גופנית נכונה חשוב במיוחד לנשים וזאת בעיקר בגלל העומסים הכפולים אותם חוות נשים בימינו, אם זה בבית במסגרת גידול המשפחה, ואם זה במסגרת המטלות והלחץ בסביבת העבודה.






אדידס ספינינג על גג העולם 2007

צילום: פז כלב






ביצוע פעילות גופנית באופן קבוע מסייע להתמודדות עם מטלות רבות בחיי היומיום:

  • שיווי משקל ותחושת איזון במישור הפיזי ובמישור הנפשי
  • הרגשה כללית, פיזית ואישית טובה יותר
  • מערכת חיסונית חזקה יותר
  • שיפור המראה החיצוני
  • חיזוק הביטחון העצמי

אצל נשים הנושא מהותי ביותר מכיוון שאחוז השומן בגופן גבוה יותר באופן בסיסי מאשר אחוז השומן בגופם של גברים.



בתקופת ההיריון נשים בדרך כלל עולות במשקל שלעיתים קשה להיפטר ממנו לגמרי לאחר הלידה, ומהווה מעמסה מיותרת ולא בריאה על גוף האישה.



הלידה עצמה גורמת לרפיון שרירים ולהארכתם, ומחלישה את הגוף. בזמן זה קשה מאוד לחזור למצב גופני של לפני ההיריון, ועלולים להיות מצבים של פציעות שונות עקב מאמץ גופני לאחר תקופה ממושכת של הריון או של אי פעילות גופנית סדירה ומתאימה.



לעיתים קרובות אנו שומעים כי נשים חוששות להתאמן כנגד משקולות או מכשירים וזאת בגלל טעות שבבסיסה הפחד שמסת השרירים אצלן תגדל ותתפח לממדים כמו אצל הגברים.



דבר זה אינו אפשרי וזאת מכיוון שאצל הגברים הגורם העיקרי בגידול השריר הוא כמות האנדרוגנים (הורמונים גבריים) המיוצרים בגוף. מכיוון שאצל הנשים כמויות האנדרוגנים המופרשים היא כל כך מעטה, הרי שהתעמלות בעזרת משקולות או מכשירים לא תפתח ותגדיל את שרירי האישה לממדים גבריים.



אימון מומלץ לנשים הוא אימון "סיבולת שריר", כלומר, התעמלות בעזרת משקוליות או מכשירי כושר שונים, אך עם התנגדות (עומס) קלה יחסית (בין35% ל-50% מהמקסימום), ומספר רב יותר של חזרות (עד 30 חזרות בכל מחזור).



מומלץ מאוד לבצע לפחות שלושה מחזורים לכל קבוצת שריר, ולתת דגש על השרירים המייצבים ועל קבוצות שריר חלשות יותר כדי להביא למצב אידיאלי בו הגוף שואף לאיזון מקסימאלי.



אימוני "סיבולת שריר" בצורה מבוקרת ובריאה תבטיח חיזוק וחיטוב של שרירי השלד, שמירה על מסת שרירים וצפיפות עצם טובה לנשים.



אודי ויטמן

מרכז Reset



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג