פלורה דאפי היא אלופת העולם בטריאתלון; גוון יורגנסן הגיעה שנייה

פלורה דאפי מברמודה ניצחה הלילה וזכתה בתואר אלופת העולם בטריאתלון בתחרות שהתקיימה בקוזומל, מקסיקו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תחרות הגרנד פינאל של סבב ה-WTS יצאה לדרך הלילה בשעה 12:40 שעון ישראל כאשר פלורה דאפי וגוון יורגנסן מקום ראשון ושני בהתאמה בדירוג הסבב עמדו להתחרות ראש בראש על התואר אלופת העולם בטריאתלון. דאפי עם 3,491 נקודות ויורגנסן עם 3,325 נקודות. מקום ראשון בגמר מעניק 1,200 נקודות כאשר מפחיתים 7.5% מהניקוד לכל מקום לאחר מכן. יורגנסן צריכה לנצח את התחרות ולקוות שדאפי תגיע שלישית ומעלה כדי לנצח את הסבב ולקחת את התואר. גם אם יורגנסן תגיע שנייה ודאפי חמישית, תוכתר יורגנסן כאלופת העולם בפעם השלישית ברציפות. יורגנסן בוודאי תרצה להשתוות להישגיה של אמה סנוסיל אשר זכתה בשלוש אליפויות עולם ומדליית זהב בביג'ין.

WTS_2015_Edmonton_3

מנצחת בתחרות וגם זוכה בתואר אלופת העולם בטריאתלון. פלורה דאפי | צילום: IQRemix

רן שגיב: "זו התחרות האחרונה שלי בנוער ובאתי בכושר טוב"

דאפי יוצאת שלישית מהמים יחד עם לוסי הול וג'סיקה לירמונת' הבריטיות אך יורגנסן, קרולינה רותייה ושרה טרו יוצאות כ-10 שניות אחריה. שלישיית המובילות הן גם רוכבות חזקות ויכולות לברוח ולעזור לדאפי ליצור פער על הרודפות ועל יורגנסן בעיקר. לשלישיית הרודפות מצטרפות פמלה אוליברה ויוקו סאטו, אך הפער שנוצר כבר בסיבוב הראשון עומד על 29 שניות. כבר הסיבוב הראשון גובה מחיר ושתי מתמודדות נאלצות לפרוש מהתחרות: סאמר קוק האמריקאית שניצחה את אדמנטן רק לפני שבועיים ואמה מופאט האוסטרלית אשר הודיעה כי זו תחרות הפרישה שלה מהסבב.

בסיבוב השני לקבוצת הרודפות המונה חמש רוכבות מצטרפות 13 נוספות וביניהן הבריטיות נון סטנפורד, ויקי הולנד והלן ג'נקינס, אמה ג'קסון וקייטי זפרס, אבל הפער ממשיך לגדול ל-42 שניות ונשאר כך גם בסיבוב השלישי והרביעי. מבחינתה של יורגנסן לא מספיק שהיא תנצח בתחרות, אלא היא צריכה איתה עוד רצות מוכשרות כמו סטנפורד, ג'נקינס, טרו וזפרס כדי שדאפי לא תגיע במקום השני (שכן אז דאפי תזכה בתואר). בסיבוב החמישי והשישי נראה כי דאפי עושה את רוב העבודה מקדימה ומצליחה להגדיל קצת את הפער ל-51 שניות, ובסוף השביעי כ-58 שניות. דאפי נכנסת לשטח ההחלפה ראשונה ויוצאת ראשונה. יורגנסן מגיעה 1:07 אחרי דאפי לשטח ההחלפה, מבצעת החלפה טובה ויוצאת למרדף הקבוע שלה.

מתחילת הריצה נראה כי דאפי פתחה קצת מהר מדי והיא בורחת מהול ולירמונת', גם יורגנסון נפרדת מקבוצת הרדיפה אותה מובילה סטנפורד, אך בסוף הסיבוב הראשון מתוך ארבעה הפער בין דאפי ליורגנסן היא 1:12. בתחילת הסיבוב השני יורגנסן עוקפת את לירמונת' ועוד לפני סיומו גם עוקפת את הול, אבל גם בסיומו הפער עומד על 1:07 ונראה כי ליורגנסן יהיה כמעט בלתי אפשרי לסגור את הפער הזה. בינתיים, הפער בין האחרות לדאפי הולך וגדל ובעצם סוגר את הסיפור של ההתמודדות על התואר. דאפי נראית חזקה מאוד ונחושה לא רק לקחת את התואר אלא גם לנצח בתחרות. דאפי עם סיבוב שלישי מצוין מגדילה את הפער ל-1:14 על יורגנסן ונראה כי זו הריצה הטובה ביותר שלה בסבב השנה. בסיבוב האחרון הקרב על המקום השלישי קיבל תאוצה כאשר שרלוט מקשיין וג'נקינס רצות יחד כ-20 שניות אחרי יורגנסן. אבל הסיפור של הלילה הזה הוא פלורה דאפי שגם מנצחת בתחרות וגם זוכה בתואר אלופת העולם בטריאתלון. יורגנסן מגיעה שנייה, 1:17 אחרי דאפי ומקשיין בספרינט פיניש מקדימה את ג'נקינס ומגיעה במקום השלישי.

עילית נשים תוצאות

תוצאות עילית נשים עשרת המובילות



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג