עשרת הדברות לאימון ילדים ונוער

לפני שניגשים לעבוד עם ילדים ונוער , בין אם באימונים ובין אם בנושא של תזונה, חשוב לדעת הכל על הילד, לתת לו הרגשה נוחה ולשתף את ההורים. להלן עשרת הדיברות לאימון ילדים ונוער
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לפני שניגשים לעבוד עם ילדים ונוער , בין אם באימונים ובין אם בנושא של תזונה, חשוב לדעת הכל על הילד, לתת לו הרגשה נוחה ולשתף את ההורים. להלן עשרת הדיברות לאימון ילדים ונוער

מאת:ברק צור


1. לפני שאתם לוקחים עליכם אימון חדש עם ילד או נער, בדקו עם עצמכם שאתם באמת יכולים להתחייב לאימון נוסף, מבחינת לו"ז, אנרגיה וכד'. ילדים ונוער נקשרים רגשית הרבה יותר ממבוגרים וחשוב שתכבדו זאת.

2. בקשו מההורים רקע מלא והיסטוריה של הילדים: חוגי ספורט, נטיות לב, דברים מועדפים מול דברים שאינם אוהבים, מצב בריאותי לרבות תרופות, צורך במשאף או כדורי ריטלין, עליכם לדעת הכל!!!

3. בקשו בכל מקרה אישור רופא לפעילות גופנית כפי שמחייב חוק הספורט.

4. במפגש הראשון בצעו אימון כייפי, חווייתי אך לא תובעני מבחינה פיזית. הרצון לרצות את המדריך ולמצוא חן יכול לגרום לילד לתת מעצמו מעבר ליכולותיו האמיתיות ובכך לסכן את עצמו בפציעה או להבהיל את עצמו מרמת הקושי באימונים הבאים.

5. בצעו תיאום ציפיות מדויק מההורים ומהילד לגבי שגרת האימונים: האם ההורים נוכחים או לא, באחריות מי להיות מוכן בזמן וכד'. יש מספר גישות בהקשר זה והן תלויות בגיל ובבגרות הילד.

6. קיימו מדי פעם אימון חברתי. עודדו את הילד להזמין חבר, אח גדול או קטן, שכן בגיל הילד. בצעו אימון כייפי במיוחד וכך תפתחו לילד אופציות לבצע אימון זה בעתיד עם אותו חבר, אולי גם תגרמו לחבר להצטרף קבוע לאימון המשותף ובכך כולם ירוויחו: אתם תגבו מעט יותר על אימון כפול, ההורים ירוויחו מהוזלת האימון כי הוא כבר לא 1:1 והילד ירוויח באימון גם פאן חברתי.

 

       

7. גוונו את האימון כמה משיותר, גם אם זה אומר לפעמים לפספס ולא לקלוע לטעמו של הילד. הראו לילד שגם אתם לא טובים בהכל וחלק מהתנסות חדשה זה גם לא להצליח בהתחלה.

8. בצעו מדי פעם אימון כייפי עם ההורים, עודדו אותם להצטרף ונסו לתת להם כלים איך לצאת לאחר הצהריים אקטיבי אך לא באווירת שיעור ספורט או מד"ס צבאי, איך להחביא את הפעילות במשחקי תנועה כייפיים.

9. תנו לילד את האופציה פעם בחודש-חודשיים לוותר על האימון. במקום זאת שבו עימו בבית קפה, שוחחו ואפשרו לו גם להזמין אוכל או שתיה. אתם תופתעו מאוד ממה שתראו. זכרו שאתם לא רק מאמני כושר אלא סוג של אחים גדולים ומבוגר נוסף שנותן דוגמא אישית. בחנו טוב טוב מה שאתם אומרים או דעות שאתם מביעים על כל דבר, כי השפעתכם מרובה.

10. דובבו את הילד בנושאי תזונה, בלי קשר למבנה גופו. ילדים רבים היום לא אוכלים בצורה מסודרת, גם אם אין להם עודף משקל הנראה לעין. השתמשו במטאפורות של צמיחה או של מכוניות מרוץ ודברו על מה שחשוב לילדים בשלב זה של חייהם: לבנות בריאות השיער והעור, לבנים הגובה והשרירים. אם יש צורך, היוועצו בדיאטן קליני, במיוחד אם יש ברקע טיפול תרופתי, עודף משקל או אכילה מאוד לא מסודרת.
 
ברק צור – מומחה באימון ילדים ונוער, בדגש לאלו הסובלים מעודף משקל במרכז לאימון ילדים בקמפוס שיאים באוניברסיטת תל אביב
————————————————————————————————————–


ילדים והספורט התחרותי



הספורטאי החובב, המקצועי והמקצועני



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג