ערב שיא אולימפי לישראל: יעקב טומרקין בגמר אולימפי ולא רק

השחיין הישראלי עלה לגמר ה- 200 מטרים גב המשחקים האולימפים בלונדון 2012 לאחר הופעה אדירה בחצי הגמ, גל נבו בהופעה אדירה והצמד אנדיוני הדיחו את האלופים האולימפים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השחיין הישראלי עלה לגמר ה- 200 מטרים גב המשחקים האולימפים בלונדון 2012 לאחר הופעה אדירה בחצי הגמ, גל נבו בהופעה אדירה והצמד אנדיוני הדיחו את האלופים האולימפים

מאת:מערכת שוונג





לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן

צילומים gettyimages


טומרקין קבע במקצה המוקדמות הבוקר במקום השלישי, עם שיא ישראלי חדש- 1:57:33 דקה, שהציבו במקום ה- 8 מכלל השחיינים.

כמו בבוקר, גם במשחה חצי הגמר, שחה טומרקין לצד הטובים בעולם ובראשם ראיין לוכטה שניצח במקצה.

טומרקין הוכיח בגרות ויכולת מנטאלית אדירה עם ביצוע מושלם בחצי הגמר. הוא סיים את 100 המטרים הראשונים שמיני ואחרון. מכאן הוא החל לסגור פערים, לעקוף מתחרים ובגלישה לקיר האחרון הוא חמישי שסיים.

הזמן שקבע טומרקין, בחצי הגמר, היה זהה לגמרי לשיא הישראלי שקבע בבוקר והספיק למקום שמיני מ- 16 השחיינים שעלו לגמר המשחה ל- 200 מטרים גב במשחקים האולימפים- לונדון 2012.

טומרקין הוא השחיין הישראלי השני, בכל הזמנים, המצליח להכנס לגמר אולימפי, אחרי איתן אורבך שעשה זאת במשחקים האולימפים בסידני 2000.

משחה הגמר האולימפי, 200 מטרים גב, בו ישתתף יעקב טומרקין, ייערך מחר (יום חמישי, 2 באוגוסט) בשעה 21:48 ויועבר בשידור ישיר בערוץ 1

תוצאות מקצה חצי הגמר של יעקב טומרקין
1. ראיין לוכטה, ארה"ב, 1:55:40 דקה
2. ראיסוקה אירי, יפן, 1:55:68 דקה
3. ראדוסלאוו קאווצקי, פולין, 1:56:74 דקה
4. מיטש לארקין, אוסטרליה, 1:56:82 דקה
5. יעקב טומרקין, ישראל, 1:57:33 דקה
6. ז'אן פיליפ גאלניה, בלגיה, 1:57:43 דקה
7. לאונרדו דה דאוס, ברזיל, 1:58:14 דקה
8. יאניק לברז, בלגיה, 1:58:80 דקה

הישג מעולה גם לנבו
הישראלי גל נבו עלה אף הוא לחצי הגמר, במקצה 200 מטרים מעורב. במקצה שלו הוא סיים במקום החמישי. השיג ענק בהתחשב בשדה המשתתפים אשר כלל את ראיין לוכטה (ניצח), מייקל פלפס (מקום שני) והאוסטרלי ג'ימס גודהארד שהקדימו אותו. את ייתר שחייני המקצה הקדים נבו.

בסיכומם של שני משחי חצי הגמר התברר כי נבו פספס את הגמר בשני מקומות בלבד. נבו הוכיח יכולות ברמה העולמית הגבוהה ביותר למרות שלא התברג לשמונה הטובים ביותר.

אנדיוני הדיחו את האלופים האולימפים
צמד הטניסאים הישראלים עשו היום את הסנצסיה של המשחקים האולימפים בלונדון 2012 עד כה. השניים הדיחו את הצמד השוויצרי שכלל את רוג'ר פדרר, המדורג מספר 1 בעולם ביחידים.

אנדי רם ויוני ארליך אחראים להדחתם של האלופים האולימפים. פדרר ובן זוגו, סטאניסלב ואוורינקה, הם האלופים האולימפים ממשחקי בייג'ין 2008.

איתות של שטילוב?
המתעמל הישראלי, אלכס שטילוב, סיים במקום ה- 12 בתחרות הקרב רב. אבל זהו לא מקצועו העיקרי כי אם תחרות הקרקע, בה יתחרה רק ביום ראשון.

במסגרת תחרות הקרב רב היה שטילוב הטוב ביותר בתרגילי הקרקע בהם קיבל את הציון הגבוה ביותר.

התקווה היא כי הניצחון בתרגילי הקרקע, במסגרת תחרות הקרב רב, היא איתות לבאות.

צילום: Noa Cafri

1.8.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג