עסק ספורטיבי | איתן רחימי מנכ"ל מלון הגושרים רוצה להפוך את הגליל ל"ארץ האופניים"

הגליל הוא הוא אוצר בלום של שבילי אופניים, נופים עליות וירידות אשר כאילו נוצרו עבור רוכבי האופניים. יוזמה נוספת להאצת התהליך החלה לפרוח לאחרונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הגליל הוא הוא אוצר בלום של שבילי אופניים, נופים עליות וירידות אשר כאילו נוצרו עבור רוכבי האופניים. יוזמה נוספת להאצת התהליך החלה לפרוח לאחרונה

מאת:ארן הרשלג


לסצנת האופניים בעולם ובישראל יש חיים משלה שאופנות אחרות יכולות רק להתקנא בה. פעם מדובר בשלדה קלת משקל, פעם אחרת באופני נג"ש מסעירות ופעם במרוץ הממוקם באזור ציורי. אך שלב נוסף באבולוציה הדו-גלגלית שאנחנו מזהים בארץ, היא שיתופי פעולה בין ארגוניים שנותנים מענה לצרכן-רוכב הסופי.


מלון הגושרים. "יש כאן סינרגיה של תועלות שבסוף הקהל מרוויח מזה"


שילוב כזה שנובט ומצמיח שורשים הוא בין מלון הגושרים בצפון, שמגדיר את עצמו כ"מלון בטבע" ובין "מפגש האופניים", חנות אופניים מקומית באותו אזור חיוג. מה למלון ותיק הפועל בקרבת נחל דן ופלג מים אף מבתר את שטח המלון, ולחנות משפחתית הפועלת על מנת לספק את הביקוש הגדול שיש לרכיבת אופניים באזור זה, על כך בכתבה הבאה.


ארץ האופניים

דמיינו לעצמכם שאתם מגיעים לחופשה בצפון או בדרום ולא גררתם אתכם את זוג האופניים האהוב עליכם לנופש. זו גם המחשבה שעלתה בראשו של מנכ"ל מלון הגושרים  איתן רחימי, כאשר החליט שהמלון אותו הוא מנהל צריך לתת לקהל רוכבי האופניים מענה ופתרון. "יש כאן סינרגיה של תועלות שבסוף הקהל מרוויח מזה", אומר רחימי, "הרעיון היה להציע לחובבי רכיבת האופניים וגם המקצועניים שביניהם לכבוש את המרחבים הפורחים בגליל העליון על שני גלגלים".

"יש לנו מענה מלא לאחסון ושטיפת האופניים לשימוש קבוצות רוכבים מקצועיים ובודדים", מציין רחימי, "זאת אומרת שרוכבים שלנים אצלנו ויצאו לרכוב בשטח ורוצים לאחר הרכיבה לשטוף את האופניים באופן יסודי ולאחסן אותם בחדר ייעודי לכך, יכולים לעשות כן. המענה שלנו בא מתוך הכרות והבנה עם הצרכים הבסיסיים של הרוכבים".


"רוכבים שלנים אצלנו ויצאו לרכוב בשטח, יכולים לאחר הרכיבה לשטוף את האופניים"


על מנת להרחיב את הקהל ולענות על "הצורך המתגלגל" הזה, פנה רחימי ל"מפגש האופניים", חנות אופניים שהספיקה לצבור פופולריות רבה לאורך השנים והציע להם למנף יחדיו את המיזם. "יצרנו שיתוף פעולה מקצועי שנבנה במיוחד עבור הרוכבים עם 'מפגש האופניים' הנמצא במושב בית הלל" נזכר רחימי, "הם ישר נענו בחיוב להצעה והתחלנו לגלגל את הרעיון שבמרכזו יצירת ביקוש לאופניים אצלנו במלון והפנייתם למקום עם ותק, ניסיון ויכולת להפעיל את המיזם הזה".


"הקשר עם המטיילים קסם לי"

אם ביקרתם בבית הלל בזמן האחרון, ודאי יצא לכם להתרשם מהמספר הלא מבוטל של החנויות והחוויות המוצעות בו ו"מפגש האופניים" הוא רק אחד מהם. על אם הדרך של המושב ניצבת החנות למרגלות הבית בו גרה משפחת דויטש. אב המשפחה שמחה דויטש, החליט לפני כ-15 שנה להסב את חניית הרכבים שמתחת לביתו לחנות שתשכיר את האופניים הפרטיים שלו ושל ילדיו. את החנייה עליה נרחיב בהמשך, הזיז לקרבת הכביש. "להפתעתי זה הצליח ואנשים באו והשכירו את האופניים שלי ושל הילדים שלי. בעקבות ההצלחה רכשנו זוגות אופניים והתחלנו לעשות מזה עסק", מספר דויטש, "אני חקלאי, אבל אני מאוד אוהב להיות בחברת אנשים והקשר הזה למטיילים קסם לי".


"יצרנו שיתוף פעולה מקצועי שנבנה במיוחד עבור הרוכבים"


שני בניו של שמחה נרתמו גם הם למשימה. אסף קיבל את הניהול של "מפגש האופניים" לידיו, ואילו אחיו איתן דויטש הקים חברה משלימה לחנות האופניים בשם "הטריפ הצפוני", שמארגנת הפקות, אירועים, ימי כיף וטיולים בצפון עם אופניים או בלעדיהם. בהמשך הדרך לאחר שקיבעו את עצמם כחנות להשכרת אופניים ייחודית בגליל העליון, הרחיבה משפחת דויטש את היריעה והפכה גם לחנות המוכרת אופניים. לשם כך הסבו שוב את החנייה שהוזזה לקרבת הכביש, לחנות בה הם מוכרים אופניים של Trek.

"יש לנו עוד הרבה רעיונות", אומר דויטש, "אנחנו למשל נותנים שירותי חילוץ 24 שעות ביממה כל השבוע למקרה שהאופניים התקלקלו בדרך או חטפו פנצ'ר וזה יתרון מאוד גדול שלנו, כיוון שאנו עושים זאת גם אם לא שכרת אצלנו את האופניים. אבל הכיף הכי גדול שלי זה לראות את האנשים באים לרכוב ולתת להם שירות טוב והדרכה מקצועית".


   אֹרן הרשלג
   עורך ראשי אתר Shvoong




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג