עמי דדאון זכה במדליית זהב באליפות העולם ושבר שיא עולם ב-100 חופשי

השחיין הפראלימפי ממשיך להדהים וכעת עלה על ראש הפודיום גם במנצ'סטר עם זמן של 1:18.94 דקות והבטיח את המקום במשחקים הפראלימפיים בפריז: "תחושה מצוינת, יש לי עוד שלושה מקצים אז אין לי הרבה זמן לחגוג"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמי דדאון עם מדליית הזהב (צילום: אסנת פליס דואר)

השחיין הפראלימפי עמי דדאון ממשיך להוכיח שהוא בצמרת הענף. אמש (שלישי) זכה דדאון במדליית הזהב באליפות העולם במנצ'סטר במשחה ל-100 חופשי, ואף שבר שוב את שיא העולם בו החזיק. השחיין הישראלי, המתחרה בדרגת נכות S4 עצר את השעונים על 1:18.94 דקות, שיפור של 32 מאיות לשיאו העולמי הקודם.

בזכות ההישג, הבטיח דדאון גם את הכרטיס למשחקים הפראלימפיים בפריז, שכן זכייה באחד משני המקומות הראשונים באליפות העולם מעניקה כרטיס אוטומטי למשחקים. כזכור, במשחקים הפראלימפיים בטוקיו זכה דדאון בשלוש מדליות, שתי מדליות זהב במשחים ל-50 ול-200 חופשי ומדליית כסף ב-150 מעורב אישי.

מדובר במדליה השנייה של המשלחת הישראלית באליפות, לאחר שאתמול זכתה ורוניקה גירנקו במדליית הארד ב-50 מטר חזה. באותו משחה, אריאל מליאר סיים באותו המשחה במקום השביעי עם תוצאה של 1:37.64 דקות. עוד אמש, גירנקו סיימה במקום החמישי במשחה ל-150 מטר מעורב אישי בזמן של 4.27:22 דקות. מארק מליאר סיים רביעי את המשחה ל 100 גב בתוצאה של 1.09:17 דקות.

דדאון סיפר בסיום: "תחושה מצוינת, באתי, עשיתי את העבודה שלי, ייצגתי את ישראל בכבוד. אני חושב שזה הישג טוב שלי, יש לי עוד שלושה מקצים אז אין לי הרבה זמן לחגוג, כבר מחר 150 מעורב במוקדמות, אחגוג את הכמה שעות שיש לי ובעזרת השם נמשיך לייצג את ישראל בכבוד".

באליפות משתתפים 546 שחיינים ושחייניות מ-67 מדינות מכל העולם. הנבחרת הישראלית מונה שבעה שחיינים, שלושת המדליסטים מטוקיו: מארק מליאר, איאד שלבי ועמי דדאון, וכן אריאל מליאר, יוליה גורדיצ'וק, ורוניקה גירנקו, ורון וולפרט. כל השישה הראשונים הם שחייני איל"ן חיפה, המתאמנים עם המאמן הלאומי יעקב ביננסון, בעוד וולפורט, שוחה במכבי וייסגל רחובות יחד עם המאמן גיא שחר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג