עמי דדאון זכה בזהב באליפות אירופה בשחייה פראלימפית

השחיין המעוטר ניצח במשחה ל-50 חזה בערב הפתיחה של האליפות המתקיימת בפורטוגל, עם שיא ישראלי חדש של 49.47 שניות. מדליית כסף לוורוניקה גירנקו, מארק מליאר זכה בארד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
עמי דדאון | צילום: ההתאחדות לספורט נכים

נבחרת ישראל בשחייה פראלימיפית החלה אתמול (ראשון) את השתתפותה באליפות אירופה, המתקיימת במדיירה, פורטוגל, וכבר בערב הגמרים הראשון גרפה שלוש מדליות, כולל אחת מזהב של עמי דדאון, שהוכתר שוב כאלוף אירופה.

לכתבות נוספות בנושא:
23 שחיינים סינים נתפסו על סימום לפני טוקיו, WADA מתעקשת: "אין עבירה"
בפעם השנייה תוך 3 שבועות: שיא ישראלי למירון חרותי ב-50 פרפר
עף כמו פרפר: מילאק חזר לבריכה והוכיח שטרם אמר את המילה האחרונה

דדאון, המתחרה בדרגת נכות S4, זכה במדליית זהב במשחה ל-50 מטר חזה ואף קבע שיא ישראלי חדש של 49.47 שניות. דדאון ידוע כשחייין חופשי, והוא אף שיאן העולם לקלאס שלו ב-50, 100 ו-200 חופשי, וכעת זו הפעם הראשונה שהוא זוכה במדליית זהב אירופית גם בסגנות החזה.

ורוניקה גירנקו. גם היא עמדה על הפודיום | צילום: ההתאחדות לספורט נכים

המשחה עצמו היה צמוד במיוחד והישראלי הקדים ב-9 מאיות השנייה את מורלי האיטלקי שזכה בכסף. זו המדליה התשיעית של דדאון בקריירה מאליפויות אירופה, והשישית מזהב. דדאון כזכור הוא גם האלוף הפראלימפי מטוקיו, שכבר השיג את הקריטריון למשחקים הפראלימפיים בפריז בקיץ הקרוב.

עוד בערב הפתיחה של התחרות – ורוניקה גירנקו זכתה במדליית הכסף במשחה ל-50 חזה, אותו סיימה בזמן של 1:19.56 שניות, מארק מליאר זכה במדליית הארד במשחה ל-400 מטר חופשי, אותו שחה בזמן של 4:32.76 דקות. כל שלושת השחיינים מתאמנים תחת המאמן יעקב ביננסון במועדון איל"ן חיפה.

מארק מליאר. גם היא עמדה על הפודיום | צילום: ההתאחדות לספורט נכים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג