עם לפידים בידיהם: 240 איש רצו 240 ק"מ בשוהם למען החטופים

מחווה מרגשת נוספת של קהילת הריצה, כשכל משתתף רץ ק"מ עם שמו ותמונתו של חטוף. משפחתה של החטופה מייה שם משוהם הייתה נרגשת במיוחד. היוזם והמארגן מני שחק: "נשאיר את הלפיד בוער בשבילם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצת הלפידים בשוהם למען החטופים | צילום: אמיר הרמס

היוזמות הספורטיביות המבורכות למען השבת החטופים ממשיכות למלא את המסלולים, ואמש (שני) הייתה זו ריצה משותפת בשוהם, ביוזמתו ובארגונו של מאמן הריצה מני שחק, שריגשה במיוחד. 240 רצות ורצים התכנסו בשעת ערב מוקדמת בפארק בשכונת הדרים ביישוב, כל אחד מהם קיבל מספר חזה עם שם ותמונה של אחד החטופים ואיתו רץ.

הריצה נערכה כריצת שליחים בפארק, שכל הקפה בו היא 500 מטר. כל רץ ביצע שתי הקפות כאשר לפיד דולק בידיו והוא מעביר את הלפיד לרץ הבא אחריו. כך ביצעו מספר סבבים עם כ-15 לפידים עד שלבסוף רצו כולם יחד את הקילומטר האחרון. בסך הכל – 240 ק"מ שצברו 240 רצות ורצים מכל הרמות.


צילום ועריכת הסרטון: רועי פרץ

בטקס המקדים לריצה דיברה דודתה של מייה שם, תושבת שוהם בת 21, שנחטפה מפסטיבל "נובה" ברעים, כשגם שאר בני המשפחה, כולל סבה וסבתה, הגיעו לקחת חלק והיו נרגשים מאוד מההתגייסות של התושבים. לאחר הקראת התפילה להשבת החטופים ושירת התקווה יצאו הרצים הראשונים לדרך.

משפחתה של מייה שם בריצה למען החטופים בשוהם | צילום: פרטי

בשורה הראשונה רץ גם ראש מועצת שוהם איתן פטיגרו, שהגיע לתמוך. לאחר שהסתיימה הריצה כל אחד מהמשתתפים תלה את מספר החזה שלו עם תמונת החטוף או החטופה על חבלים ייעודיים שהוצבו בפארק, במה שהפך למיצג מרגש שנותר.

המיצג בריצת הלפידים בשוהם למען החטופים | צילום: אמיר הרמס

מני שחק אמר בדבריו טרם הריצה: "אני חושב שעוד לא עיכלנו. ייקח זמן לעכל, את המספרים, את האבדות, את השבויים והנעדרים. נחשפנו לדברים שבני אדם לא אמורים להיחשף אליהם… הם – עברו דברים שבני אדם לא אמורים לעבור. ודווקא בגלל זה צריך להישאר אופטימיים, כי אין לנו ברירה אחרת, מלבד לנצח! והניצחון הכי גדול שלנו יהיה החזרה שלהם הביתה".

"בחודש האחרון שטפנו כלים בפונדק והדלנו עגבניות בחממות, אבל חשבתי שאין דרך יותר טובה מלשלב את העולם שלי, שלנו, עולם הריצה, עם כל הדבר הזה, וכך עלה הרעיון של ריצת הלפידים. כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן – שלל קלישאות נזרקו לאוויר בחודש האחרון, אבל הערב אנחנו מקיימים לפחות את הקלישאה הזאת בעזרת כל אחד ואחת מכם. נשאיר את הלפיד בוער…בשבילם".

מני שחק מדבר לפני ריצת הלפידים בשוהם למען החטופים | צילום: אמיר הרמס



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • בן הגיב:

    איך בדיוק לרוץ בשוהם עוזר לחטופים? זה אולי עוזר לרצים להרגיש טוב עם עצמם. צריך לרוץ מול משרדי האו״ם, הצלב האדום וארגוני זכויות האדם והנשים שלא עושים כלום

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג