על קרוספיט, ריצה וספורט סיבולת

דורון פרילוק רוצה לנפץ קונספציות מוטעות בכל הקשור לטרנד הקרוספיט ולהעניק לכם עצות לשיפור איכות האימון על ידי העשרתו, אם כי הוא מזכיר לכם שצריך, בכל זאת, גם לרוץ. ולא לסטות מכוונת ה"משורר" מקינזי, שפיתח את הקרוספיט אנדורנס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קרוספיט וסיבולת
קרוספיט וסיבולת

לאחרונה ישנה עלייה במודעות לקרוספיט בארצנו הקטנטונת, בפרט סביב הנושא של ספורט, סיבולת ושילובו עם אימוני קרוספיט או בשמו הידוע יותר "קרוספיט אנדורנס".

קרוספיט וסיבולת

קרוספיט פותח במקור לספורטאי סיבולת טהורים כמו רצי מרתון, אולטרה וטריאתלטים. דורון פרילוק | צילום: דימה וזינוביץ'

כיאה לכל טרנד בעלייה ישנה נטייה לסטות מהמטרה המקורית אליה התכוון המשורר. קרוספיט אנדורנס פותח במקור לספורטאי סיבולת טהורים: רצי המרתון, האולטרה והטריאתלטים. עם זאת, גם ספורטאי קרוספיט תחרותיים וחובבניים משתמשים בפרוטוקול האימונים של השיטה על מנת ליצור גיוון בתכנית האימונים. חשיבות הסיבולת התבררה באליפות העולם לקרוספיט בשנים האחרונות. לא בכדי לקח ג'ייסון קליפה (מקום שני ושלישי באליפות העולם לקרוספיט בשנתיים האחרונות) את בריאן מקינזי מייסד קרוספיט אנדורנס, כמאמן הסיבולת שלו, פעולה שהשתלמה כאשר זכה במקצה החתירה למרחק חצי מרתון במשחקים (וגם במקצה ה-2 ק"מ חתירה).

עוד כתבות בנושא
האם הקרוספיט יותר אפקטיבי עבור המתאמן?
ד"ר איתי זיו | קרוספיט לנשים – היבטים פיזיולוגיים ואסתטיים
מדברים הרבה על  קרוספיט, אך מהי הגדרת הכושר על פי שיטה זו

"ניתן להגיע להצלחה בענפי ספורט של סיבולת בלי כוח. מהירות בלבד מספיקה", הוא משפט שרבים מספורטאי הסיבולת הקלאסיים שמעו אותו מתישהו והוא נאמר לרוב כעובדה מוגמרת. אז זהו. שעובדה זה לא. מדובר על מיתוס אחד מבין אוסף נרחב מאוד של הטעיות המתעופפות להן ברחבי הבועה הנפלאה של ספורטאי הסיבולת בישראל בפרט ובעולם בכלל.

קרוספיט וסיבולת

יש חשיבות רבה לביצוע תרגילים לחיזוק כללי של קבוצות השרירים הגדולות בגוף לפחות פעמיים בשבוע | צילום: דימה וזינוביץ'

הורדת נפח ושילוב נרחב של אימונים קצרים ועצימים
האבולוציה של הריצה, השחייה והרכיבה, ביחד עם מהפכה המגיעה בעיקר מארה"ב, מכתיבה בשנים האחרונות הורדה של נפחי האימונים (קילומטרז') שכולנו מכירים מתכניות האימון הקלאסיות, ושילוב נרחב יותר של אימונים עצימים וקצרים ביחד עם הרמת משקולות, תנועות פונקציונאליות ודגש הולך וגובר על תנועתיות (mobility) ומתיחות. תכנית כזו המשלבת כוח והתנייה (conditioning) גופנית יכולים להוביל לירידה בזמן ההתאוששות בין אימונים, מניעת פציעות ושמירה על אחוזי שומן תקינים. מה הקשר בין פרוטוקול אימונים בעצימות גבוהה (HIPT) לבין שיפור ביכולת אירובית? מה המתכון המנצח לעלייה בביצועים בריצה, ברכיבה, בשחיה? התשובה שלי היא קרוספיט ואימון פונקציונאלי.

במחקר שבוצע לאחרונה באוניברסיטת אוהיו סטייט, קולומבוס, ארה"ב נכתב כי "הנתונים מצביעים על כך שפרוטוקול אימונים בעצימות גבוהה (קרוספיט) משפר באופן מובהק את ה-VO2max ואת אחוזי השומן (Body Composition) בגוף בכל הנבדקים ללא קשר למין (זכר ונקבה) או רמת הכושר הגופני". השורה התחתונה הזו היא כנראה תמצית הסיבה לכך שאימוני קרוספיט הם הדרך הטובה ביותר להשגה של כל יעד ארוך טווח.

מה כדאי לספורטאי סיבולת להוסיף לתכנית האימון שלו:
1. עבודת כוח: כדי לשפר את יכולת הריצה, השחייה או הרכיבה של ספורטאי הסיבולת, יש חשיבות רבה לביצוע תרגילים לחיזוק כללי של קבוצות השרירים הגדולות בגוף לפחות פעמיים בשבוע. חשיבותם של אימוני הכוח כאשר הם נעשים במינון המתאים ותחת השגחת מאמן מקצועי היא מכרעת לתוכנית אימונים מאוזנת אשר תמנע פציעות. מרבית ספורטאי הסיבולת חוטאים בכך שאינם משלבים כוח באימונים מסיבות (מיתוסים יותר נכון) שונות. אימוני כוח אשר מותאמים בצורה נכונה מקטינים את סכנת הפציעות והם מזמן גורם מוכח לשיפור יכולת הביצוע של ספורטאים מכל הסוגים וענפי הספורט.

צפו: אימון קרוספיט הכולל קפיצה על צמיג, פוש פרס, פרונט סקוואט וכפיפות בטן

2. תנועתיות ומתיחות: בדומה לאימוני כוח, גם שימת דגש על מוביליטי (תנועתיות) ומתיחות תורמת לשיפור הביצועים ומניעת פציעות. על מנת להיות מסוגלים לרוץ, לרכב ולשחות במהירות, ולבצע את תוכניות האימונים שלנו (שלרוב הן תובעניות מאוד), אנחנו חייבים להיות מסוגלים "לתחזק" את הגוף שלנו כפי שאנחנו עושים לרכב במוסך. שימת דגש באופן קבוע על מתיחות, תרגילי גמישות ותנועתיות, ימזערו או יעלימו את הסיכון לפציעות ויאפשרו לנו ביצועים טובים יותר באימונים.

3. קרוסטריינינג: שימוש באימונים משלימים אינו מהווה חדשות בתחום הריצה למרחקים ארוכים. בכל קורס מאמני ריצות ארוכות לומדים על ריצה בבריכה או שחייה כאופציות לקרוסטריינינג. בשנים האחרונות מתגברת ההבנה שניתן להוסיף גם אימוני קרוספיט ואימוני חתירה על קונספט 2. שימוש במכשיר חתירה אינו תובעני כמו ריצה כיוון שאין עומס ניכר על השלד והרגליים בזמן האימון. החתירה על קונספט 2 היא דרך מצוינת לספורטאי סיבולת לבצע אימון קרוסטריין בלי לאבד נפח מתוכנית האימונים שלהם.

חתירה לתנועה
יתרון בולט וניכר נוסף של מכשיר החתירה הוא שיפור הגמישות והתנועתיות. החתירה היא אחד מענפי הספורט הבודדים שמחזק גם את מרבית שרירי הגב ותנועת החתירה מחייבת טווח תנועה רחב יותר. בקבלת הידית, החותר רוכן לפנים ומושיט את ידיו, אחר כך באמצעות כוח הרגליים המתיישרות בעוצמה, הגוף הנשען לאחור והידיים מתקפלות ומתיישרות בזריזות – כך הגוף עובר בתנועה מחזורית מכיווץ שלם למתיחה מלאה. ובכל זאת, בואו נעשה סדר רגע: כדי להתאמן לתחרות הכוללת ריצה יש להתאמן כמובן בריצה. אבל, תורת האימון בכלל והאימון לענפי ספורט הסיבולת בפרט, מכתיבים לנו הווה ועתיד שונים ממה שהכרנו עד כה ומחייבים אותנו לשמור על ראש פתוח ולשלב בין הריצות גם הרבה מאוד אספקטים נוספים.

קרוספיט אנדורנס הוא ענף חשוב בתוך הנישה של קרוספיט. אני משתמש בפרוטוקול של השיטה כבר שנים כהכנה לתחרויות מרתון, אולטרה, רכיבת אופניים ועוד. כמתאמנים ומתאמנות, האחריות בבחירה של המאמן המתאים לכם היא שלכם בלבד וקרוספיט אנדורנס זה הרבה יותר מאימון של כמה אינטרוולים עם שכיבות סמיכה בין לבין. בדומה לקרוספיט, גם כאן יש מדע אמפירי ופרוטוקול אימונים מובנה ומסודר מאחורי המתודה.

צילום עמוד הבית: דימה וזינוביץ'


דורון פרילוק הוא אולטרה מרתוניסט ומאמן קרוספיט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גרג גלוקסמן הגיב:

    ובאותה נשימה שווה גם להציץ על הסדנה הראשונה של קרוספיט המיועדת לספורטאי סבולת: https://www.facebook.com/events/1504257349812470/?fref=ts

    1. גרג גלסמן הגיב:

      כדאי לזכור שהקשר של ניר כהן לקרוספיט הוא מקרי בהחלט. הוא אינו קשור לספורט הזה בשום צורה והחיבה היחידה שלו היא לכסף ומסחריות.

      1. אלי הגיב:

        סוף סוף המרצע יוצא מהשק.
        והוא רקוב מהיסוד.

        1. מה שרקוב הוא הגיב:

          כל מיני אפסים מנופחים שמנסים לגזור קופון שמן.

          1. אחחחח הגיב:

            גדול גדול….
            לך תשטוף את הפה שלך עם סבון כלים.
            אתה מדבר מלוכלך

  • נמר הרים הגיב:

    מבקש לדעת איזה ספורטאי סבלות מאמן דורון פילוק ומה ההישגים שלהם.
    עד מתי כתבות של אנשי עסקים?
    במאמר מ1993 בעולם הריצה של המאמן האגדי איליה בר זאב שהוליד עשרות אלופים למרחקים ארוכים.
    הוא מתאר רבות את אימוני הפרטלק הפלוני.. כן פרטלק פולני שכולל בתוכו , קפיצות ניתורים הנפות עבודה עם כדורי כוח.
    כול אימון אתלטיקה בסיסי של ילדים בגן מתחיל בחימום שכולל את התרגילים של קורספיט.
    עד מתי כתבות קשקוש באצלטה של "מאמן ושיטת אימון מהפכנית".

    1. מה הקשר הגיב:

      מה הקשר בין פרטלק לאימוני קרוספיט? עוד תגובה של דינוזואור שמסרב להתקדם… תמשיך לטחון את הברכיים בנפח…

      1. נמר הרים הגיב:

        פרטלק פולני אתה בטח לא למדת ביומים הסמכה שלך.
        ואין לך מושג אפילו מה זה.
        ד"א נפחים לפעמים זה טוב.
        מדוע כול ביקורות על קורספיט ישר קופצים בכזו התבהמות.
        מי שקרוספטיר ורוצה לעשות קרוספיט אינדרונס שיבושם לו.
        אבל אף רץ ברמות הכי גבוהות בעולם לא עושה קרוספיט.

        1. מה שרקוב הוא הגיב:

          פרטלק פולני למדתי בבגרות בחינוך גופני 5 יחידות. המורה שלימד אותי היה קרוב לפנסיה דאז לפני 15 שנה.

          מה שאתה למדת אני כבר הספקתי לשכוח.

          1. אלון הגיב:

            פשוט בידור מה שקורה כאן.

        2. בניהו הגיב:

          מי שבהקהילת הקרוספיט יודע.. יש את אלה שמדברים מצלמים ועושים מהבוקס שלהם קייטנה.
          ניפגש באפלייטד קאפ ותקבלו בראש ואז נראה באמת מי הבוקס הכי טוב בארץ.

          1. הכי מגניב הגיב:

            זה גברים שמתתרים מאחורי טוקבקים. מרשים לאללה!

      2. אחחחח הגיב:

        ברכיים?
        בואו קבלו עובדות:
        1. דורון בוקשי סיים את "ריצת" ה100ק"מ שלו בשנה שעברה, הוא אפילו הגיע במקום האחרון או אחד לפני האחרון עם קצב ששווה ערך להליכה מאוד איטית ומבזה.
        2. הוא מדבר על לטחון ברכיים אבל שוכח מה קרה לאחת המתאמנות שלו במרתון תל אביב לפני שנתיים.

        מסקנה:
        יותר מידי דיבורים, לא הרבה הישגים ותוצאות ברזומה…
        שגעון גדלות של מישהו שההורים שלו לא חיבקו אותו כשהיה קטן.

        ובאמת מעניין על ההשגים של דורון ועל ריצת ה100ק"מ שלו שיש להגדירה כהליכת 100ק"מ על פי הקצב והמיקום שאליו הגיעה – אחד לפני ה

        1. אשרי האיש הגיב:

          אשרייך ידידי שזו תעסוקתך-להשמיץ.
          לדאבונך דורון מנהל בוקס מצוין, בו אנשים משפרים את יכולתיהם ונהנים ממנו כמאמן ומצוות מוכשר של מאמנים נוספים.
          מקווה שפרקת את תסכולייך על הצלחת האחר ומאחלת לך שאולי יום אחד תצליח לנהל מקום שכזה בעצמך (אבל המלצה, הגישה המרירה לא מושכת אנשים)

  • נמר הרים הגיב:

    ובנוסף הורדת נפחים והתמקדות באימוני איכות לספורטאים הינה חדשה גם היא סבסטיאן קו האלוף שיאן העולם לשעבר הבריטי בריצת 800 מטרים דגל בשיטה זו ביחד עם אביו שהיה מאמנו . סבסטיאן כמדומני לא היה עובר את ה90 ק"מ בשבוע שהן קילומטרז נמוך מאוד לרצי בנינות-ארוכות.
    גם פורייקט אורגן של נייקי בארה"ב בו התכנסו כמה מרצי המרחקים הטובים בעולם כולל איתי מגידי שלנו לסירוגין כולל כמה משיטות האימון הטובות בעולם ביחד עם אלופים אולמפים מהשורה הראושנה בריצות למרחקים ארוכים… אף אחד מהם לא משתמש בפרוטקול קרוספיט .

  • פיני שרגיל בן סירה הגיב:

    אני בן 51, מתאמן בקרוספיט עשרה חודשים ומתוכם כחמישה חודשים מתאמן קבוע גם בקרוספיט אנדורנס. כשהתחלתי בקרוספיט לא הצלחתי לרוץ יותר משני ק"מ רצוף וגם זה בקושי והיום אני נמצא בשלבי האימון הסופיים לקראת אליפות ישראל בחצי מרתון שאשתתף בה בעוד חודש וחצי. גילוי נאות וכזה שאני מאד גאה להצהיר עליו – אני מתאמן בקרוספיט פתח תקוה, הבוקס שהקים ומוביל דורון פרילוק. דורון הוא גם המאמן שלי לקראת חצי המרתון. אני מאחל לכל ספורטאי שרוצה להגיע להישגים מאמן מקצועי, חכם, עם יכולת על בדחיפת אנשים קדימה ומעל הכל בן אדם כמו דורון.

    לגבי אימוני האנדורנס, כנראה שאין מה לעשות – כאשר מופיעה בזירה תפיסה חדשה היא בדרך כלל נתקלת בהתנגדות מצדם של אלה שממשיכים לדבוק רק במסורת. כשספורטאים שעוסקים בריצה למרחקים נתקלים בתפיסה חדשה שלפיה לא צריך להתאמן רק או בעיקר בריצות נפח כדי לרוץ מרתונים אלא אפשר להתאמן בדרך אחרת לגמרי ברור שזה יישמע להם מוזר ולא הגיוני ואולי אפילו לא מקצועי. עצתי למתנגדים – בואו לנסות. אל דאגה, איש לא ייקח מכם את ריצות הנפח. יהיו לכם גם כאלה, רק פחות. בנוסף, אתם תחתרו הרבה, תדחפו מזחלות, תעבדו על הסקוואטים שלכם עם ובלי משקל ותבצעו עוד מגוון רחב של תרגילים ותרגולים. ואז יקרה הקסם הזה, כן, זה קסם, שבו מבלי שתבינו איך בדיוק זה קרה יכולות הריצה וההתאוששות שלכם ישתפרו פלאים!

    קרוספיט בכלל ובמקרה הזה קרוספיט אנדורנס בפרט לא באים לבטל שום דבר אחר. הם באים להציע משהו חדש. בעיניי, כמתאמן, הדבר החדש הזה הוא נפלא והכי חשוב – הוא עובד ומייצר תוצאות. מי שמתאים לו, שיתנסה. מי שלא, לא. זה לא עניין של ויכוח או מריבה אלא פשוט עניין של מה שעובד עבורך וגורם ומאפשר לך להצליח.

    שתהיה לכולנו פעילות סיבולת בריאה, מהנה ומקדמת.

    1. הגו'גר הגיב:

      חחחחח חבורה של גו'גרים לכו תרצו בפארק עלאק קרוספיט.

      1. קרוספיטר הגיב:

        התגובה נמחקה עקב התבטאות לא נאותה

  • ג'וני הגיב:

    שלום, אני ג'וני
    גילוי נאות: מתאמן בקרוספיט פ"ת מהיום שפתחו אותו
    גילוי יותר נאות: אני מתאמן גם באינדורס כחודשיים
    גילוי מאוד נאות: אני שמן
    גילוי אחושלוקי נאות: אני יותר חזק,בכושר ומתאושש יותר מהר מרובכם.
    לא. השתן לא עלה לי לראש.
    כשאתה נפגש עם חברים לעבודה למשחק כדורגל ידידותי ואתה עושה מה שכולם עושים רק יותר טוב, ויום למחרת כולם בעבודה מדדים או תפוסים, ואתה קליל כנוצה (נוצה של פיל. אבל נוצה) אתה יודע שזה עובד.
    כשמישהו מנסה להיתקל בך, והוא מרגיש שנכנס לקיר בטון. ואתה בכלל לא זז…אתה יודע שזה עובד.
    לכל מי שמתרעם, בואו.תנסו.תדברו.

    לכל מתאמני חדר כושר, עשיתי הייתי, קרוספיט זה אחרת. מאתגר יותר.

    1. אחת שמבינה הגיב:

      אין. על דורון פרילוק. לא בקרוספיט ולא בניהול עסק.
      הבוקסים בארץ היו מתים להיות רבע ממה שיש לו ולאישתו בקרוספיט פתח תקווה

      1. הקטר הצכי הגיב:

        חחחח ראינו את רמות ההנפה שלה ושל דורון …אין בושה להתגאות במאה קילו דד ליפט עם אפס טכניקה

        1. אשרי האיש הגיב:

          זהו סגור חתום, עכשיו מאות מתאמנים מקרוספיט פתח תקווה מבטלים את המנוי ועוברים לחפש מישהו כמוך ,מניף עם הרבה טכניקה וסביר שאפס ביחסי אנוש:) תודה שגרמת לי לעבור התפכחות שכזו-רק תרשום מי אתה שכמוני ומאות נוכל לחזות בהוד מניפותך ומקצועיותך.

        2. קרוספיטר הגיב:

          קטר צ'כי אתה אפס!

  • קרוספיטר הגיב:

    דורון הקים בוקס מדהים!
    ספייס מטורף ציוד מעולה שרק הולך ומשתפר, צוות הדרכה מקצוען שיודע לדחוף קדימה כל מתאמן ולהתאים לכל אחד את תוכנית האימונים שמתאימה לו והכי חשוב יחס חם ותחושה של בית!
    ולכל המשמיצים תאכלו את הכובע אנשים קטנים ושפלים.

  • אחת שמבינה הגיב:

    התגובה נמחקה עקב התבטאות לא נאותה

  • משה מזרחי הגיב:

    אז מה לנו פה מעבר לפרסום (לא כ"כ סמויה) למועדון קרוספיט פתח תקווה ולסדנת קרוספיט לספורטאיי סבולת ?
    לעניין המחקר מאונ' אוהיו סטייס (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23439334), מדובר על שיפור ממוצע של כ-11-13% אצל המתאמנים אשר היו מלכתחילה בכושר אירובי דיי ממוצע (43 מ"ל/ק"ג/דק' אצל הגברים ו-35 מ"ל/ק"ג/דק' אצל הנשים) ולכן סביר שכול תוכנית אימון גופני למתאמנים ביכולת אירובית זו תשפר במשהו את היכולת.
    באותה נשימה ראוי לציין ששיעור הנשירה ממחקר הזה, בין היתר עקב פציעות ספורט, היה גבוה מאוד (כ-16%) מה שמציג באור בעייתי את בטיחות השימוש באימוני הקרוספיט ואת טענת הכותב לגבי עדיפות התוכנית למניעת פציעות אצל המתאמנים (וזו עדיין מבלי להיכנס לסוגיית ריבוי מקרי הרובדומיוליזיס – תמס שריר, שנמצאו בקרב מתאמני השיטה).
    לגבי הוספת אימוני כוח לרצים (סעיף 1), אין ספק שספורטאיי סבולת צריכים להוסיף אימוני כוח לתוכנית האימון שלהם. זה הוכח רבות במחקרים ומנוצל על ידי ספורטאיי סבולת ברמה הגבוה בכול העולם (בצורה כזו או אחרת), לרבות שימוש באימונים פליאומטריים, אימוני הרמת משקולות אולימפית ותרגילי כוח בסיסיים כגון דדליפט, סקווט, מכרעים ועוד. השאלה היא האם אימוני כוח בשיטת הקרוספיט, קרי אימוני הספק עצימים עם משקלים הם הפתרון ? התשובה היא ככל הנראה לא. כול המחקרים שנעשו עד היום לגבי אימוני כוח לספורטאיי סבולת הראה שאימוני כוח מתפרץ קלאסיים, אימונים פליאומטריים קלאסיים או אימוני כוח מירבי קלאסיים הם האימונים המשפרים את הביצועים של ספורטאיי סבולת (והכוונה בקלאסיים הוא בשימוש בפרוטוקול של מספר חזרות מצומצם יחסית בסט עם מנוחות גדולות). ביצוע אימון הספק בו המתאמן צריך לבצע מקסימום חזרות בזמן נתון או מספר חזרות רב במינימום זמן הופך את האימון מאימון כוח לאימון אנאירובי לקטי, יוצר עייפות שרירית ופוגם בטכניקת הביצוע – שלישיה שהשילוב שלה מסוכן מאוד בהיבט של פציעות.
    לגבי הוספת מתיחות (סעיף 2), כבר ידוע שנים שקיים קשר הפוך בין גמישות בפלג גוף תחתון אצל רצים ובין היעילות המכאנית שלהם. כלומר, הרצים שהרבו במתיחות והיו בעלי גמישות גבוה יעילותם המכאנית הייתה נמוכה יותר וכתוצאה מכך גם יכולתם לרוץ מהר. לאור זאת, אין הרבה היגיון באימון גמישות מרבי אצל רצים למרחקים ארוכים.
    לגבי הקרוסטריינינג (סעיף 3), בשביל לעשות קרוסטריינינג על מכשיר הקונספט לא צריך לעשות קרוספיט, צריך ללכת למכון כושר שיש לו מכשיר כזה או לקנות אחד לבית… זאת ועוד, אם כבר מחפשים אימון קרוסטריינינג לרצים אז עדיף שהרצים ירכבו על אופניים או יעשו אליפטי מכיוון שכך הם מאמנים את אותן קבוצות שרירים תוך הפחתת העומס המכאני על מפרקי פלג הגוף התחתון (למעט מקרים של פציעת שלד שריר בפלג גוף תחתון ואז עדיפה שחיה).
    לסיכום, הצגת קרוספיט כשיטת אימון אידיאלית לפיתוח כוח אצל ספורטאיי סבולת ככלל ורצים בפרט היא, במקרה הטוב, לא נכונה והנימוקים שהובאו לכך, בחלקם הטוב לא משכנים ובחלקם הפחות טוב, שגויים.

  • קאוץ' ג'וגר הגיב:

    איזה הומור מה שהולך פה!
    לכל המגיבים, המעריצים והחברים שיש להם בעיה קלה עם זיכרון ועם העובדות:
    1. דורון פרילוק הקים מועדון לתפארת מדינת ישראל אך ורק מסיבה אחת, הוא מעתיקן סידרתי. הרי תקופת העבודה שלו בהרצליה ( שנגמרה בריב גדול עם עומרי) לימדה אותו פחות או יותר כל מה שהוא יודע ונגמר ה בכך שהוא תקע סכין בגב של עומרי ועבר לעבוד אצל המתחרה הגדול שלו ניר מרעננה. אחרי שהוא עבד אצל ניר ברעננה גם לו הוא תקע סכין בגב שבמהלך עבודתו ברעננה, תכנן יזם והוציא לפועל תוכנית להקמת מועדון מתחרה ולקחת איתו את המתאמנים.
    אנדורס שמה אנדורנס, מה עם קצת דרך ארץ? אופס שכחתי, בשביל האגו וכמה לירות בארנק ילד בן 29 ידרוס את האנשים שעזרו לו להתחיל. מאמן לתפארת מדינת ישראל! איפה מוצאים עוד כאלה?
    2. מה שהכי מצחיק פה, ומישהו רשם את זה בתגובות, שהקשר בין דורון פיהוק לספורט סיבולת הוא מקרי בהחלט. ריצת אולטרה הוא סיים אחרון. אחרון. צריך להדגיש את זה עוד או שזה שופך קצת אור על הדמות? כותב לי כתבות בשוונג ומציג עצמו כמומחה דה לה שמעטה אבל באולטרה שהוא התפאר שהוא הולך לעשות הוא הגיע אחרון. זה גדול!
    3. אני אגע בנקודה אחרונה ודי, הרי זה ברור כשלג שכל עסקני הקרוספיט הם פה בשביל הכסף. וזה בסדר גמור! ככה עובד העולם. אבל לנסות להתפאר, לכתוב, ולהציג את עצמך מומחה אחרי שדרסת בברבריות 2 מאמנים שלימדו אותך הכול ( גילוי נאות אני מתאמן בקרוספיט הרצליה ) ואז עוד להעביר ביקורת עליהם זה בדיחת השנה! או שבעצם אתה זאת בדיחת השנה?
    4. דורון אתה יותר מוזמן לפארק לרוץ קצת, אולי שמה נוכל לדבר על אנדיורנס בזמן הריצה? אני מבטיח שהמצב יהיה איטי. 😉

    שבת שלום לכולם!

  • האמת לאמיתה הגיב:

    אתה חמוד נורא אבל מבולבל. אעשה לך קצת סדר בתור מתאמן של דורון מהוורהאוס פיטנס רעננה ומקבוצת האנדורנס הראשונה שהקים בקרוספיט הרצליה.

    ה"סכין בגב" שאתה קורא לו בהרצליה היה חוסר בטחון של עומרי ותו לא. המעבר לרעננה היה אחרי תקופה שבה אימון דורון בהצלחה את המשלחת הישראלית הראשונה לטאף מאדר בקרוספיט תל אביב. שם פנה אליו ניר כהן, בתול קרוספיט וחסר מושג וביקש ממנו להכנס לשותפות. דורון ייסד בנה הקים ואימן את מועדון הקרוספיט ברעננה ולאחר מכן פתח את הבוקס בפתח תקווה כאשר הבין שניר הוא עסקן בשקל.

    עדיין מבולבל? אשמח לצייר לך מפה.

  • האמת לאמיתה הגיב:

    אתה חמוד נורא אבל מבולבל. אעשה לך קצת סדר בתור מתאמן של דורון מהוורהאוס פיטנס רעננה ומקבוצת האנדורנס הראשונה שהקים בקרוספיט הרצליה.

    ה"סכין בגב" שאתה קורא לו בהרצליה היה חוסר בטחון של עומרי ותו לא. המעבר לרעננה היה אחרי תקופה שבה אימון דורון בהצלחה את המשלחת הישראלית הראשונה לטאף מאדר בקרוספיט תל אביב. שם פנה אליו ניר כהן, בתול קרוספיט וחסר מושג וביקש ממנו להכנס לשותפות. דורון ייסד בנה הקים ואימן את מועדון הקרוספיט ברעננה ולאחר מכן פתח את הבוקס בפתח תקווה כאשר הבין שניר הוא עסקן בשקל.

    עדיין מבולבל? אשמח לצייר לך מפה.

    1. קאוץ' ג'וגר הגיב:

      אני בטוח שבמפה שאתה תצייר לי יהיו כלולים איברים אינטמיים מגופו של דורון פיהוק.
      אני אוותר הפעם. אני בטוח שאתה מסתכל עליה על בסיס יומי. אולי אפילו שעתי.
      מה שהכי מצחיק בכול הסיפור הזה, זה שזה בטח דורון. אין כמו לדבר על עצמך בגוף שלישי כדי להרגיש קצת יותר טוב עם הביקורת הסמויה והגלויה. מה שגורם לך להרגיש יותר טוב עם עצמך מקובל עלי.
      הביקורת על ניר כהן לא ממש מעניינת, למרות שבניינו דורון, עם האימפריה שהוא בנה, יש לך עוד הרבה מאוד מה ללמוד, אבל מילא. צניעות היא לא הצד החזק שלך. גם כסף לא. גם ריצה לא. מה כן? בטח תמציא לי איזה קשקוש על קרוספיט שמייחד אותך. תן לעצמך תפיחה על השכם, אתה תותח.
      בנימה יותר עניינית, מצחיקה אותי הביקורת על עומרי פלד. שהוא זה שהביא את הקרוספיט לארץ, ובטחון עצמי לא חסר לו, וזה מהיכרות אישית, אבל עדיין תמצא תירוץ כדי להסביר את העובדה שדורון פיהוק לא הצליח להסתדר ב-3! מועדוני קרוספיט שונים, אבל הבעיה אצל עומרי, או ניר, או החברה מתלאביב, נכון?! ברור! נשמע הגיוני. והכי הגיוני זה לעבוד אצל מישהו (הוא ייסד אולי את המשקולות ברעננה) ומתחת לאף שלו לפתוח מועדון מתחרה. אבל זה רק מה שהשמועות אומרות, ובדרך כלל יש עשן בלי אש, נכון?
      אני מקווה שזה עשה סדר בדברים ואני קצת פחות מבולבל וקצת יותר חמוד.

      1. קרוספיטר הגיב:

        אולי דורון התקשה להסתדר ב3 מועדוני קרוספיט…
        במועדון שלו הוא דווקא מסתדר מעולה וזוכה להצלחה מסחררת!
        חבל שיש אנשים קטנים ומצ'וקמקים כמוך שהקנאה ממלאת את נפשם

  • זיו הגיב:

    אני בטוח שאף אחד מהמגיבים לא רץ בקצב של ארבע (סליחה) חמש דקות לק"מ. אבל נפח שרירים ברוך השם לא חסר.
    איטיים להחריד, וכגודל השרירים כך קוטן היכולת האירובית, המנטלית והאינטלקטואלית.
    אני בטוח גם שאף אחד לא מסוגל לרדת ל 100 שכיבות שמיכה..או לעשות 300 כפיפות בטן עם רגליים למעלה, או לחילופין 30 עליות מתח.
    מי מתערב???

    1. קרוספיטר הגיב:

      אתה טועה!
      אתה מוזמן לבוא לקרוספיט פתח תקווה או לכל בוקס אחר ולראות איך משפילים אותך ומלמדים אותך שיעור בצניעות

      1. זיו הגיב:

        צחקתי איתך. אל תיעלב:-)
        אני בטוח שאתם קורעים אותי ב..מכות.

  • dr dre הגיב:

    Haters gonna hate

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג