לקראת "גו ירקון": על קיאקתלון כבר שמעתם?

השילוב בין חתירה בקיאק לריצה למרחקים ארוכים יעמוד במרכז התחרות "גו ירקון" בחסות פעילים ניהול תיקי השקעות ביום שישי הקרוב. החדשות הטובות: אתם ממש לא צריכים לדעת לחתור כדי להתנסות לראשונה בענף ספורט מאוד מעניין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גו ירקון
גו ירקון

אם כמה רצים לא היו משתעממים רק מלרוץ, כנראה שלא היה קיים הטריאתלון. בגלל שיש רצים שלא מתים על רכיבה אבל אוהבים לשחות, קיים האקוותלון. מי שגר במקומות מושלגים יכול להתנסות בביאתלון, אבל רק במקומות עם הרבה מים והרבה רצים אפשר למצוא את הקיאקתלון. אז באיזה מקום בארץ אפשר למצוא כמויות אדירות של מים ורצים? בפארק הירקון כמובן. בדיוק בגלל זה יתקיים שם ביום שישי הבא מרוץ "גו ירקון" בחסות פעילים ניהול תיקי השקעות, שבמקצה המרכזי שלו ישלב בין הריצה לחתירה בקיאקים – שתי פעולות קשות ושורפות קלוריות, אבל כל כך שונות האחת מהשנייה.

להרשמה לאירוע ליחצו – כאן

גו ירקון קיאקתלון

המקום המושלם לשילוב של מים וריצה. גו ירקון | צילום: צלמי שוונג

מהו בעצם הקיאקתלון? זהו ענף ספורט שהתפתח באוסטרליה ובניו זילנד, והמטרה היא לשלב בין חתירה לריצה. התחרות תתנהל בצורה הזאת ב"גו ירקון": רצים למרחק של 4 קילומטרים מאזור מרכז דניאל לחתירה (בקרבת הנמל) צפונה לכיוון תל ברוך ובחזרה, חותרים 4 קילומטרים על גדות הירקון מזרחה ובחזרה, ורצים 4 קילומטרים נוספים על אותו המסלול עד לסיום. בשנה שעברה, שלושה חותרים/רצים הצליחו לעשות את זה בפחות משעה, כשרוב המסיימים האחרים צלחו את המרחק הכולל של 12 הקילומטרים בזמן של בין שעה לשעה וחצי.

לפי זיו בן יוסף, מאמן אולימפי והמנהל של מועדון הקיאקים הפועל תל אביב, כל אחד שיכול לרוץ את המרחקים שבתחרות ולאתגר את עצמו בישיבה בכלי חתירה נוח, יוכל להשתתף בתחרות: "זו השנה השלישית שבה אנחנו מקיימים את התחרות הזאת, ובפעמים הקודמות היו לנו משתתפים שנכנסו בפעם הראשונה לקיאק רק בתחרות עצמה. אין עם זה בעיה, זה כמו לרכב על אופניים. כל המטרה שלנו היא לחשוף את ענף הקיאקים כמה שיותר, כי הוא עדיין לא מפותח כמו במדינות אחרות באירופה. בתחרות הזאת בינתיים יש יותר רצים שיודעים לחתור מאשר חותרים שיודעים לרוץ, אבל קיאקיסטים מקיימים אימוני ריצה כחלק מהשגרה שלהם. אני מקווה שנראה בסופו של דבר כמה שיותר מהחותרים בפועל, וגם את הטובים שביניהם".

גו ירקון

יותר רצים מחותרים. גו ירקון | צילום: צלמי שוונג

בעוד שבמדינות האחרות שבהן מתקיימות תחרויות קיאקתלון אלו מתקיימות בדרך כלל בים, השילוב הזה של נהר הירקון וחוף הים היה תפור על המארגנים, שמבקשים להדגיש בפני כל מי שחושב על נפילה למי הירקון – אין ממה לפחד. זיו בן יוסף: "הירקון הוא בסדר גמור, יש היום את רשות נחל הירקון ואת כל 7 העיריות שמסביב לירקון שהשקיעו המון בשנים האחרונות כדי שהוא יהיה נקי". לדברי בן יוסף, בדומה לטריאתלון גם כאן החלק המאתגר של התחרות הוא בהחלפות: "קשה למתחרים להיכנס לקיאק ישר אחרי הריצה, הקיאק דורש שיווי משקל וקשה יותר לשלוט על הרגליים".

בנוסף לתחרות הקיאקתלון שתתקיים בשתי קטגוריות (לקיאק אולימפי ולקיאקים אחרים כמו קיאק ימי למשל, שהסיכוי ליפול ממנו הוא כמעט אפסי) יתקיימו ב"גו ירקון" מקצי ריצה, חתירה ותחרויות ימיות אחרות כמו: סאפ, טורינג (קיאקים) וסרף סקי שזו קיאק ימי שמזכיר מאוד את הקיאק האולימפי. בקטגוריות טורינג וסרף סקי מדובר בחתירה בים למרחק של 10 קילומטרים, והתחרויות האלה מזכירות לנו למעשה שהקיאקים הם לאו דווקא ענף ספורט אירובי כפי שהיה נראה לנו במשחקים האולימפיים (בתחרויות ל-500 מטרים). מסתבר שכיום יש גם מרתונים של 42 קילומטרים לקיאקים, וכאן בארץ אנחנו מסתפקים בינתיים בחתירה ל-10 קילומטרים, מהירקון לאזור הדולפינריום ובחזרה.

בסופו של דבר, מדובר בהזדמנות נדירה וחד-שנתית להכיר מקרוב ספורט אירובי, בריא, מחטב ושורף קלוריות שלא צריך ללמוד אותו יותר מדי ואפשר בקלות ליהנות מהיתרונות של מזג האוויר שלנו כדי לעשות אותו ברוב ימות השנה.

להרשמה לאירוע ליחצו – כאן


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג