"עד שאביתר בבית": משפחתו של החטוף הובילה את מרוץ הלילה

אחת המחוות המרגשות מהמרוץ בת"א הייתה של משפחתו של אביתר דוד החטוף בעזה, אשר גייסה מעל 100 רצים שהתחרו עם שמו ותמונתו על החולצה והובילו את אחד ממקצי ה-10 ק"מ. אחיו עילי משתף: "זכות גדולה להרגיש את אלפי הרצים מאחורינו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הרצים למען אביתר מובילים את מרוץ הלילה | צילום: Sportphotography

חלק מהרצים במרוץ הלילה בתל אביב שנערך בשבוע שעבר ודאי נתקלו בחבורה גדולה של רצים עם חולצות לבנות, שאם רצו מאחוריהן ראו את הכיתוב "אנחנו חזקים" ומקדימה את הכיתוב "עד שאביתר בבית", עם תמונתו של החטוף אביתר דוד מתנוססת עליהן.

כבר 25 שבועות שמשפחתו של אביתר מובילה את הריצות למען החזרת החטופים היוצאות בכל שבת מנמל תל אביב, והיה זה אך טבעי שהם יובילו גם את מרוץ הלילה בעיר. עשרות רבות של רצים התחרו עם החולצה של אביתר, כאשר לפני אחד הזינוקים נערך טקס קצר בו עילי דוד, אחיו של אביתר אמר בין היתר: "הנוכחות שלכם מרגשת מאוד ומחזקת אותנו להמשיך ולפעול להחזרת אביתר וכל החטופים. תודה שהגעתם לתמוך בנו ושיהיה לכולנו מרוץ מוצלח".

הרצים למען אביתר במרוץ הלילה | צילום: פרטי

עילי דוד סיפר לשוונג: "בכל שבת בבוקר ברידינג אנחנו מתאספים ורצים למען אביתר וכל החטופים, כבר 25 שבתות. הריצות הפכו להיות המניין שלנו – הנה עבר עוד שבוע ומתחיל שבוע נוסף, בלי שאביתר בבית".

ואיך עלה הרעיון לעשות זאת גם במרוץ?
"לפני 3 חודשים אחת הרצות הציעה שנגיע למרוץ הלילה של ת"א ונרוץ עם חולצות של אביתר. זה היה נראה לנו כל כך רחוק, וכולנו חשבנו שבטח עד אז לא יהיה צורך, אבל לצערנו הגענו אל הרגע, ו-133 החטופים עדיין לא בבית. החלטנו כן לקחת חלק במרוץ, ושרגע לפני ליל הסדר אנשים ישמעו את הסיפור של אביתר, שיהיה להם בראש את התמונה שלו, ושהוא יהיה חלק מהמחשבות של כולם".

הדוכן למען אביתר במרוץ הלילה | צילום: פרטי

ספר למי שטרם שמע קצת על אביתר
"אביתר הוא אדם שליו ורגוע, נהנה מאוכל, נהנה ממוזיקה, נהנה מרגעים עם החברים שלו. הוא אדם שיודע לתפוס את הרגעים הקטנים והחשובים של החיים. אנחנו מנסים להשמיע את הקול הזה שלו בכל מיני דרכים, דרך המוזיקה, דרך אוכל, דרך התאספות של אנשים למען מטרה משותפת. מרוץ הלילה הרגיש לנו מקום שאנחנו יכולים להביא אנשים להרגיש את הביחד הזה, את תחושת העשייה ולהרגיש חלק מהמטרה של החזרת החטופים אל המשפחות והבתים שלהם".

שתף קצת בחוויה שלכם מהמרוץ עצמו
"במרוץ הלילה התאספנו בני המשפחה בדוכן שהוקם למענינו על ידי חברת ההפקה וחילקנו חולצות לרצים שנרשמו מבעוד מעוד. מעל 100 רצים הצטרפו אלינו ורצו במקצים השונים עם החולצה של אביתר. מיד לאחר מכן ניגשנו להוביל את אחד ממקצי ה-10 ק"מ. זכות גדולה לעמוד על קו הזינוק, לשמוע את הכרוז מספר עלינו, ולהרגיש את אלפי הרצים מאחורינו. בהמשך הערב קבוצות של עשרות רצים רצו גם במקצי ה-5 וה-15 ק"מ עם החולצה של אביתר,

עילי דוד מספר על אביתר | צילום: פרטי

הכיתוב הזה על החולצה "אנחנו חזקים", מאיפה הוא הגיע?
"אני חושב שזה מאוד מייצג את פעילות המשפחה – עוצמות בלתי רגילות והנחישות להמשיך ולעשות הכול, עד שאביתר בבית".

גם בשבת הקרובה ירוצו בתל אביב למען השבתו של אביתר ושאר החטופים. המשפחה קוראת לכל קהילת הרצים להצטרף ב-6:00 בבוקר ליד המגדלור בחלק הצפוני של נמל תל אביב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג