סקר: כמה פעילות ספורטיבית עושים הישראלים?

סקר מיוחד מביא נתונים חדשים על תדירות והעדפת הפעילות הגופנית שהישראלים עושים לאורך השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

סקר מיוחד שערך איגוד הספורט העממי מגלה כי כ-75% מהציבור מעידים על עצמם כי הם עוסקים בפעילות גופנית ספורטיבית בתדירות כלשהי, 44% עושים זאת לפחות פעמיים בשבוע, בדומה לעבר. יחד עם זאת, ישנה ירידה בשיעור העוסקים לפחות 4 פעמים בשבוע.

 

 

לאורך 3 השנים האחרונות המגמות די נשמרות והאחוזים לא השתנו באופן חריג. השינויים העיקריים הם בקרב אלה שעוסקים בפעילות סבירה של 4 פעמים בשבוע: בשנת 2019 היה מדובר ב-13% מהאוכלוסייה, בשנת 2021 המספר עלה ל-22% ובשנת 2022 המספר ירד ל-17%.

עוסקים בספורט: מחצית הציבור (50%) מצהיר על עצמו ככזה שעושה פעילות גופנית. נתון זה זהה לנתון בשנת 2021. רבע מהציבור, 26%, עושים זאת פעמיים בשבוע.

אינם עוסקים בספורט: בשנת 2019 הצהירו 24% שאינם עוסקים בפעילות גופנית כלל ובשנת 2021 מספרם ירד ל19% ובשנת 22 המספר חזר ל-24%.

הפעילות הספורטיבית הנפוצה ביותר: בדומה לשנה שעברה, הפעילות הספורטיבית הנפוצה ביותר היא הליכה בפער מכל פעילות גופנית אחרת. 39% אמרו כי זו הפעילות המועדפת עליהם. הרחק מאחור נמצא חדר הכושר עם 16% ולא רחוק משם התעמלות בחוץ עם 14%. אצל 53% הפעילות הגופנית לא מאורגנת ע"י גורם אחר. כרבע מהעוסקים בפעילות גופנית סדירה הצטרפו לאחר התפרצות הקורונה.

 

 

חסמים: בדומה לשנה שעברה, החסם העיקרי לעיסוק בפעילות גופנית ספורטיבית או להגברת היקף הפעילות הוא תירוצים של חוסר זמן, 50% ציינו זאת. חסם בולט נוסף הוא חוסר רצון 36% מהנסקרים.

ומה השיקולים לפעילות גופנית? השיקול המרכזי לפעילות גופנית היא בריאות, 46% ציינו אותה. הורדה במשקל היא השיקול השני עם 18%.

 

 

הסקר נערך עבור איגוד הישראלי לספורט עממי בקרב 501 גברים ונשים יהודים דוברי עברית בני 18 ומעלה, במדגם ארצי, אקראי ומייצג של אוכלוסייה זו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג