ספורט, קלוריות ושרפת שומנים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ארהלה נאור

&nbsp


הגוף שלנו הוא "בנק קלוריות", רק שזה בנק "הפוך", הוא "רק לוקח ולוקח" ואנו אחראים על להוציא, להבדיל מבנק רגיל, שבו הכסף יוצא ויוצא. כדי לשמור על גוף נמוך באחוזי שומן עלינו להוציא כשם שהכנסנו, ארהלה נאור מסביר איך עושים זאת




רכיבה של 3 שעות תשרוף קרוב ל-1500 קלוריות


תיאורטית, כל מה שאכלנו אנו צריכים להוציא כדי להישאר עם מבנה גוף בריא
, נאה ועם אחוז שומן סביר ספורטאי מקצוען בעל שומן גוף סביב 4%-10%. מעל 25% שומן בגוף זה אדם עם נטייה להשמנה וכמה שיותר מעל סף זה, מצבו רע יותר. ספורטאי חובב הוא בעל 15% שומן בגוף. לכן, מי שבאוכלוסייה לא עוסק בספורט ויש לו בין 15% עד 25% שומן בגוף, מצבו מצוין.


אבל רובנו הרי לא כאלה וכדי לשמור על אחוז זה, אנו נדרשים לתחזק את הגוף על ידי פעילות ספורטיבית
, חלק מאהבה לזה, חלק כצורך קיומי וחלק משניהם גם יחד. רכיבת האופניים תעזור לנו להיות בתווך שבין 25% עד 15% או מטה מזה. מי שחיי חיי "פקיד", קרי לא עובד בעבודה פיסית מאומצת, צורך סביב 2500 קלוריות ליום. אין לכם מושג, מה נידרש כדי להחזיר את זה מהאוכל, ממש כלום, בארוחה אחת אתם ממלאים עצמכם באנרגיה הנדרשת לקיום היום יומי. כל מה שמעבר לזה, נכנס לבנק השומנים שלנו.

לא פעם אני נשאל על ידי משתתפי הרכיבה איתי, "תגיד, כמה קלוריות שרפנו?", ואני מתקשה לענות. כיוון ששרפת קלוריות תלויה בגיל, מין, סוג המאמץ, רציפות המאמץ, הדופק שהיה במאמץ. יש מגוון פרמטרים. אבל בכל זאת, מקשים עלי השואלים, "בערך, נו, תגיד בערך." "בסדר," אני מתרצה ועונה "כעיקרון, להערכתי האדם הממוצע ישרוף כ- 500 קלוריות בשעת רכיבה סבירה." "מה, זה הכול?" הם עונים לי.

כן, זה הכול, כיוון שאתם לא רוכבים רצוף, לא בעצימות ולא בדופק גבוהה. לידיעתכם, בהליכה של שעה במהירות של כ- 5 קמ"ש אתם שורפים כ- 400 קלוריות ומדוע? כיוון שהולכים ברצף, לא עוצרים, מפעילים גם את החלק העליון של הגוף, להבדיל מאופניים שמופעלות בעיקר הרגליים.


כאשר ביצעתי ניסוי בריצה על עצמי בווינגייט מול בחור שרכב על אופני ספינינג
, צריכת החמצן שלי הייתה כ- 10% יותר מהרוכב. כיוון שהגוף שלי בריצה עבד עם יותר מערכות שרירים ביחס לרכיבה. אבל, כאן יש להדגיש, ברכיבת אופניים ניתן להפעיל את הגוף יותר זמן, אולי בגלל עניין פסיכולוגי, כי זה מעניין יותר, מאתגר יותר ולא משעמם כמו ריצה.

לכן, יציאה לפעילות ריצה של שעה תשרוף 400 קלוריות ואילו רכיבה של 3 שעות תשרוף 1500 קלוריות. ברכיבה נהנה הרבה יותר. אבל, מצד שני ברכיבה אנו אוכלים מדי פעם, אז מכניסים שוב קלוריות לגוף ואילו בריצה בדרך כלל אנו לא אוכלים במהלך הפעילות.

לשם ההשוואה – ב- 100 גרם לחם יש כ- 250 קלוריות. ואם יהיה גם ממרח אז זה יותר. לא אטעה בהרבה עם אומר ש – 4 עד 5 פרוסות לחם + ממרח כל שהוא יהיו שוות ערך או יותר מכל מה שנצרך בזמן הרכיבה של 3 שעות. כמובן שיש שרפת קלוריות בהתאוששות של הגוף ולכן יש עוד ירידה במאגרי האנרגיה בגוף (שומן). למעשה אתם מוזמנים להקיש בגוגל את מילות החיפוש: מחשבון קלוריה ואתם תמצאו טבלאות עם הערכים הקלוריים של מוצרי המזון.

אז מה למדנו היום?

כדי להוריד במשקל, מספיק לאכול כך שמאזן הקלוריות יהיה שלילי, כדי לשמור על משקל, צריך מאזן קלוריות אפס, וכדי להיות מיומן ובכושר, צריך גם לאכול נכון וגם להתאמן נכון. אז רכיבות בטוחות ומהנות לכולם ושרפת קלוריות מוגברת. ואל תגידו שלא אמרו לכם!



המאמר מטעם סנפרוסט מתכונים ופרופורציה –
ניתוחים פלסטיים

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג