סיפור ההצלחה של לוריס מנדלוביץ – המשך הטיפולים

השבוע בבלוג שעוקב אחרי הטיפול ברצה הבכירה: איזון האגן והכתפיים עם הברכיים ותנועת הידיים בזמן הריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השבוע בבלוג שעוקב אחרי הטיפול ברצה הבכירה: איזון האגן והכתפיים עם הברכיים ותנועת הידיים בזמן הריצה

מאת:עדי זיו


לאחר הביקור הראשון של לוריס בקליניקה ולאחר שהאבחנה שעשיתי והטיפול הראשון ראיתי שינוי קל בסימפטומים ובתחושה של לוריס, המשכתי גם בטיפול השני את הקו המנחה והוא איזון האגן והכתפיים יחד עם הברכיים.

חשוב לציין לפני שאמשיך את הדיווח על השיפור של לוריס, זה שהיא הגיעה אלי לאחר פציעה קשה בברך,עם חשד לנזק מניסקיאלי עם שינויים אוסטאוארטריטים התחלתיים במדור המדיאלי ובנוסף מודגם באספקט התיכון של הקונדייל הפמורלי המדיאלי פגם המערב כמעט את כל עובי הסחוס.
כל אלה גרמו לה להיעדרות מהמרוצים לתקופה מסוימת . באותה תקופה עברה לוריס סדרה שלמה של טיפולים מסוגים שונים שהצליחו להביא אותה בחזרה לרוץ. אך ניתן היה לראות שלוריס לא רצה בצורה חלקה. משהו היה לא מאוזן בגופה, וזה נבע מהפיצוי שגופה עשה על מנת שתוכל להמשיך ולרוץ. פיצוי זה שנמשך כמעט שנתיים וגרם לגופה לצאת מהאיזון הטבעי שלו ועקב כך לצורת הידיים בזמן הריצה שלה, שהן היו לא מאוזנות, וזה אמר שהידיים לא נעו בצורה סימטרית . בנוסף רוב משקל הגוף נע לעבר צד שמאל עקב הפציעה בברך ימין ,המשך הפיצוי, ובעקבות זה האגן כולו יצא מהאיזון שלו.

פיצוי של הגוף קיים בכל אדם באשר הוא ובאשר הוא עובד . גוף האדם עושה פיצויים רבים במשך החיים וזה נובע קודם כל מהנחת היסוד שלנו בני האדם שאנו לא אוהבים כאב ולא אוהבים לסבול. לכן כאשר כואב לנו חלק בגוף הוא מעוות את עצמו כך שלא נרגיש את הכאב. כאן טמונה המלכודת הגדולה ביותר לכל אדם ועל אחת כמה וכמה לספורטאים. זה גם נקרא "בריחה מהכאב" הגוף בורח ממקור הכאב ומנסה שלא יכאב ובדרך למקום הלא כואב הוא מעוות את עצמו. כל זה קורה אם לא טיפלנו במקור הכאב ואותו אדם ממשיך את חייו ללא טיפול במקור הכאב. כך קורה להמון ספורטאים שחווים כאב ולא מטפלים בו ובשל כך מפצים בכל מיני דרכים דרך הגוף וכך מוציאים אותו מהאיזון באופן קיצוני יותר.

כל אלה גרמו ללוריס לרוץ בצורה לא חלקה ואף קשה ועם תופעות של כאב בזמן ולאחר הריצה. בנוסף עקב זה שהגוף כולו לא היה מאוזן וניתן לומר מעוות ,זה שלעצמו גרם לה לתופעות כמו כאבי ראש וצוואר לאחר הריצות ובהתעוררות בבוקר.

הטיפול השני

בבדיקה של הטיפול השני אפשר היה לראות שיש שינוי קל לטובה בצורת המבנה . דבר שהוביל לתחושה קלה יותר בזמן האימונים והמרוצים אצל לוריס. בטיפול הראשון עבדנו על איזון האגן והכתפיים והעמוד שדרה דבר שהוביל לתחושה של פחות רצון לפצות והרבה פחות מתח באזורים אלו ,כך שהגוף בעצם נשם וזרם יותר טוב.

הטיפול השני החל באיזון האגן וחגורת הכתפיים כהמשך לטיפול הראשון. בנוסף התחלנו לטפל גם בברכיים שהיו השורש לכל הבעיות שיש ללוריס.

התחלנו בתרגילים ספציפיים לאגן כשכל הזמן אני מבקש מלוריס לדווח לי על השינוי שהיא מרגישה . ואמנם בכל תרגיל שעשינו ,לוריס מדווחת שזה הולך ונהיה קל יותר גמיש יותר ונוח יותר.

הרבה מאוד בזכות הסינכרוניזציה בין הפעולה של הגוף עם הנשימה. לאחר מספר תרגילים האגן התאזן. וכך היה גם לגבי הכתפיים . ללוריס הייתה צורה מיוחדת לה בזמן הריצה עם תנועות הידיים. מכיוון שהידיים שלה לא היו מאוזנות בריצה זה נראה למרחוק בצורה ברורה. זה גם מראה לי שחגורת הכתפיים שלה יצאה מאיזון.לאזור חגורת הכתפיים יש מערך שרירים גדול המפעיל אותו וכשזה יוצא מאיזון זה גורם לתופעות שונות ולעיוות החלק העליון. ובשל כך התחלנו לעבוד על אזור זה על מנת לאזן אותו. כאן יש קשר הדוק לצוואר ולכן גם הוא היה תחת מתקפת האיזון עליו. זה היה מדהים לראות איך הדברים משתנים לאט לאט . לפני הטיפול השני כשלוריס עמדה מולי ניתן היה לראות את השוני בגובה הכתפיים ובנטייה שלהן. ובתום הטיפול כשלוריס עמדה שוב מולי וניתן היה לראות שינוי קל בחגורת הכתפיים.

מכאן לאחר שגם הכתפיים התיישרו במעט המשכנו לטפל בברכיים. הברכיים למי שיודע הן מפרק מסובך שדורש תשומת לב רבה במיוחד את אצנים ובכלל אצל ספורטאים.לברכיים יש קשר לכמות גדולה של שרירים כגון השריר הארבע ראשי שריר הירך האחורי שריר התאומים ועוד שרירים רצועות וגידים. אותם אצנים שרצים באימונים עשרות ק"מ בשבוע מרגישים היטב את הברכיים שלהם. הברכיים צריכות לעמוד בעומסים קשים וארוכים ולכן חייבים לטפל בהן וחזק אותן. ומי שלא מטפל נכון בברכיים שלו יסבול בשלב זה או אחר ממכאובים באזור זה. לכן אני נוטה לייחס חשיבות גדולה לטיפול בברכיים במיוחד אצל ספורטאים.

הברך הימנית של לוריס שעברה פציעה קשה, כאמור הוציאה את כל הגוף מהאיזון שלו וגרמה לסוגים רבים של פיצויים ושינוים מבניים. לכן כאן נתתי את רוב תשומת הלב בטיפול זה. בזמן האבחנה הספציפית של הברכיים ראיתי שיש שוני גדול בצורה והמבנה של הברכיים והרגליים. השוני היה בין ימין לשמאל.ניתן היה לראות שרגל ימין חלשה יותר בשרירים מאשר רגל שמאל . זה אמר לי שיש כאן חוסר איזון גדול ושאני חייב לאזן אותו. בטיפול הזה עבדנו יחד אני ולוריס על מספר תרגילים גדול לאיזון הברכיים. כשאני משלב גם טיפול לרגליים עצמם. ניתן היה לראות בהתחלה שאורך הרגליים של לוריס לא זהה.(אמנם אצל רוב האנשים יש שוני בין רגל לרגל באורך אך השוני הוא בגודל ההבדל ובסוג הפעילות של אותו אדם) דבר המצביע על בעיה באגן. שוב חוזרים לאגן על מנת לאזן אותו יחד עם הרגליים. וכך היה השילוב בין האגן לרגליים וזה נראה בצורה יפה מאוד בתום הטיפול. לאחר ששניהם אוזנו לוריס הרגישה זאת. ואמרה שלא הרגישה כך הרבה מאוד זמן והתחושה נהדרת. בשלב זה החלטתי לצאת עם לוריס מחוץ לקליניקה ע"מ לראות איך היא רצה. פיטר בעלה של לוריס עמד לידי ע"מ לשמש עוד זוג עיניים לבדיקה זו. בזמן שלוריס רצה מולנו ראינו את השיפור קל בתנועות הידיים והכתפיים. גם האגן נע בחופשיות יותר מאשר קודם. התחושה בברכיים הייתה טובה יותר אך לוריס אמרה שיש עוד קצת כאב בברכיים .מצד שני גיד האכילס השתפר ועכשיו קל לה יותר לרוץ והיא מרגישה פחות כבדה.

בנוסף לוריס דיווחה לי שכאבי הראש שלה לאחר הריצה ובבוקר הוטבו אך עדיין יש לה מדי פעם . גם על זה נדווח בהמשך הטיפולים.

לסיכום הטיפול השני

אנחנו על הדרך הנכונה ושלב האיזון הכללי של הגוף עובד טוב ומראה כבר תוצאות. התוצאות היו החל מכאבי הראש והצוואר דרך הכתפיים והידיים דרך האגן לעבר הרגליים ועד לגיד האכילס. אני רוצה לציין שלוריס עושה את שיעורי הבית שלה בצורה טובה מאוד שזה חלק גדול מהטיפול.

בטיפול הבא נראה את השיפורים הנוספים שחלו בלוריס.

צילום: טלי שיאצ'ו דיגיטלי

1.4.2012


עדי זיו – בוגר רפואה סינית במסלול מלא של 4 שנים ועוד שלוש שנים של לימודים גבוהים יותר. תעודה ברפואה סינית מהמכללה לרפואה משלימה בישראל. תעודה ממכללת האם שלנו בסאן דיאגו ארה"ב PACIFIC COLLEGE OF ORIENTAL MEDICINE SAN DIEGO CALIFORNIA
חבר באגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי, חבר בפדרציה העולמית הסינית הנחשבת למוסד הגבוה ביותר בעולם לרפואה סינית שיושבת בסין. מייסד מגמת השיאצו במכללת רידמן בתל אביב בה עבד שלוש שנים. מלמד רפואה סינית בבית הספר מזרח מערב בתלם והיה בעבר מנהל מרפאת הכאב בבית הספר. היה מנהל המחלקה לרפואה סינית במרפאת רפאל ברמת אביב ג'. בשנת 2002-3 הייתי בצוות הרפואי של מכבי תל אביב כדורגל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג