סיפור ההצלחה של לוריס מנדלוביץ – המשך הטיפולים

השבוע בבלוג שעוקב אחרי הטיפול ברצה הבכירה: שיפור בכאבי הראש והצוואר, והגדלת טווח התנועה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השבוע בבלוג שעוקב אחרי הטיפול ברצה הבכירה: שיפור בכאבי הראש והצוואר, והגדלת טווח התנועה

מאת:עדי זיו


אנחנו נמצאים בטיפול השלישי, ולוריס מדווחת לפני הטיפול שישנה הטבה נוספת במספר מקומות.

נתחיל מלמעלה ונמשיך ונרד עד החלק התחתון.

לוריס אומרת שכאבי הראש שלה כמעט נעלמו, והם מגיעים לעיתים רחוקות יותר מאשר היו בעבר. כאבי הראש לאחר אימון או תחרות או בהשכמה בבוקר מצביעים על זרימה לקויה באנרגיית הגוף, ואי לכך החלק הגשמי של הגוף סובל גם הוא.

לכן כשאני מגיע לטפל בספורטאי שסובל מכאבי ראש לאחר מאמץ או מנוחה (שני כיוונים שונים), אני חייב לקחת בחשבון את זרימת האנרגיה והאם הוא עושה פיצויים עם גופו. כפי שתיארתי בטיפול הקודם, רוב בני האדם מבצעים פיצויים עם גופם כל יום, סוג של בריחה מהכאב ומהמקום הלא נוח בחיים. קשה מאוד להיות במודעות כל כך גבוהה כל הזמן; השאיפה שלי ושל כולנו היא להגיע לרמת מודעות הכי גבוהה שאפשר, ואז נסבול פחות. אך החיים שלנו מלאים בבורות ובמהמורות שאנו נופלים לתוכם כל יום, ואז חייבים לפצות על מנת שלא יכאב. אני טוען שמי שיודע איך לא ליפול לבורות האלו יסבול הרבה, אבל הרבה פחות, אם בכלל.

בשני הטיפולים הראשונים של לוריס, המטרה הייתה לאזן את זרימת הגוף בכל המישורים, ואת זה עשיתי דרך איזון השלד והמפרקים הגדולים – שהם בעצם כמו צמתים גדולים, שכאשר יש בהם פקיקים גדולים הכל תקוע (גם בצמתים הקטנים), אך כשהם פתוחים הכל זורם והגוף מקבל כמויות גדולות יותר של אנרגיה ואי לכך מתפקד כראוי וללא סימפטומים.

כך היה עם לוריס – ולכן ישנה הטבה בכאבי הראש שלה.

נרד מאזור הראש לאזור הצוואר. כפי שראינו קודם, הראש והמפרקים הגדולים משוחררים ופתוחים קצת יותר, ולכן ישנה זרימה. כאשר אני שואל על הצוואר, התשובה של לוריס היא שגם הוא השתפר ויש פחות לחץ וכאב. בכל זאת רציתי לבדוק את התנועתיות של הצוואר, על מנת לראות שהוא מתפקד יותר טוב. וכך היה – באמת ראיתי שיפור יפה גם בצוואר.

לאחר הטיפול השני הכתפיים התאזנו במבנה ובנטייה שלהן (כפי שראינו לאחר הטיפול השני בריצה מחוץ לקליניקה). יש עוד עבודה כאן, אך כרגע, מכיוון שהצוואר עובד יותר טוב, יהיה קל יותר לעבוד על הכתפיים. בנוסף, בעבודה על הכתפיים נשפר גם את תנועות הידיים.

האגן – באבחנה לפני הטיפול השלישי, האגן נראה טוב יותר, אבל מה שהיה הכי חשוב לי זו התחושה של לוריס. ובאמת, כששאלתי אותה לתחושתה היא אמרה שהתחושה באגן קלה יותר ונוחה יותר. עדיין מוקדם לפתוח את השמפניה, משום שהאגן דורש עבודה עמוקה. לאחר האבחנה ראיתי מה עוד צריך לשפר בו, ואת זה נעשה היום.

הברכיים – כאן טמון שורש הבעיה הגדולה של לוריס, הרי הנקודה הראשונה שהגיעה לביטוי הכרתי היא הכאב בברך של לוריס, הוא זה שהחל את תגובת השרשרת הגדולה הזו שגרמה לכל הגוף לצאת מאיזון וליצור כאבים ובעיות שונות, כפי שתואר בטיפולים הקודמים.

הסנכרון בין הברכיים והאגן הוא קריטי לטיפול, ולכן נמשיך לטפל בשניהם יחד. לאחר האבחנה ראיתי שיש שיפור קל נוסף בברכיים, אך גם שהבעיה והכאב בברך מתחילים להתכנס סביב נקודה מאוד ספציפית שנמצאת בחלק המידיאלי של הברך הימנית. המיקוד הזה נובע מכך שהטיפול משיל את אותם שכבות של פיצויים (שאני מדבר עליהם כל הזמן) שלוריס אספה עם השנים, ולכן כל הזמן יש שינויים בתחושות של הגוף.

המיקוד מביא אותי לאבחנה של ה-MRI שהבעיה היא בחלק המידיאלי של הברך, ולכן גם צורת הריצה של לוריס לא ישרה ברגליים ובידיים. חייבים לזכור שהגוף עובד דרך סינכרוניזציה של השלד, המפרקים והשרירים, ולכן בעיה במקום אחד תביא עם הזמן לבעיות בכלל הגוף. הטיפול באגן ובברכיים הביא לשיפור גם בגיד האכילס הכואב של לוריס, שוב מאותה סיבה.

הטיפול השלישי

לאחר ההסברים והאבחנה התחלתי את הטיפול שוב מהחלק העליון לתחתון. חגורת הכתפיים קיבלה מספר תרגילים בסוטאי, שהמשיכו לאזן אותה. הכתף השמאלית של לוריס נטתה קדימה והימנית לאחור: זה יצר מבנה מעוות ולא תקין. התרגילים של הסוטאי החזיקו את האיזון למבנה. השרירים שגרמו לבעיות היו, מעבר לשרירים הגדולים, שרירי הנשימה – ולכן עבדנו על שחרור והרפיית השרירים הלל בתרגילי נשימה נכונים, מה שהביא לשינוי המיוחל.

לאחר מכן פנינו לטפל באגן – אחד הדברים שיצר בעיה גדולה היה השריר האחורי של הירך, במיוחד בחלק הקרוב לישבן. את זה גילינו בתרגיל של הרמת רגליים ישרות. הנקודה של הכאב היא מאוד ספציפית, ולכן החלטתי להמשיך ולטפל בה. לאחר מספר תרגילים לוריס סבלה מכאבים רק בסוף התנועה, מה שהצביע על שיפור בטווח התנועה – הדבר החשוב ביותר כשמדובר על בעיה בשריר או גיד או מפרק.

המשכנו לעבר הברכיים. בבדיקה ראיתי את השינוי לטובה ואת האיזון מאז הטיפול הראשון, וגם התחושה של לוריס הרבה יותר טובה בזמן הריצה ובמיוחד אחריה. לפני הטיפולים לוריס התקשתה בעיקר בשחרור לאחר מרוץ או אימון, כיום יש שיפור בבעיה זו והיא מרגישה טוב יותר.

לסיכום הטיפול השלישי

לוריס מדווחת על תחושה טובה יותר בזמן הריצה והאימון, ובמיוחד אחריו, ועל הטבה בכאבי הראש וכאבי הצוואר. גם היום לאחר הטיפול יצאנו החוצה לראות את צורת הריצה של לוריס, במיוחד באזור הכתפיים, וראינו שיפור גדול.

בטיפול הבא ניגע יותר בברכיים וברגליים בכלל, נראה את השיפור והתקדמותו, ונשמע מלוריס איך היא מרגישה.

30.4.2012


עדי זיו – בוגר רפואה סינית במסלול מלא של 4 שנים ועוד שלוש שנים של לימודים גבוהים יותר. תעודה ברפואה סינית מהמכללה לרפואה משלימה בישראל. תעודה ממכללת האם שלנו בסאן דיאגו ארה"ב PACIFIC COLLEGE OF ORIENTAL MEDICINE SAN DIEGO CALIFORNIA
חבר באגודה הישראלית לריפוי סיני מסורתי, חבר בפדרציה העולמית הסינית הנחשבת למוסד הגבוה ביותר בעולם לרפואה סינית שיושבת בסין. מייסד מגמת השיאצו במכללת רידמן בתל אביב בה עבד שלוש שנים. מלמד רפואה סינית בבית הספר מזרח מערב בתלם והיה בעבר מנהל מרפאת הכאב בבית הספר. היה מנהל המחלקה לרפואה סינית במרפאת רפאל ברמת אביב ג'. בשנת 2002-3 הייתי בצוות הרפואי של מכבי תל אביב כדורגל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג