סילבן אדמס: "לא אביא אירועים בינ"ל לישראל בקרוב, כרגע משקיעים בבית שלנו"

הבעלים של ישראל פרמייר טק דיבר בפסטיבל הצילום הבינ"ל על כוונתו למקד את תרומותיו במאמץ השיקום: "נשקם את הסינגלים בעוטף, נבנה וולודרום בב"ש ובצפון". על פתיחת העונה המצוינת: "הניצחונות הם התשובה הטובה ביותר לשונאים שלנו"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סילבן אדמס בפסטיבל | צילום: גיא דר

הגג של "גן העיר" בתל אביב היה אמש (רביעי) הומה אדם יותר מתמיד. פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-11 של PHOTO IS:RAEL במרכז ענב לתרבות כלל שלל קירות תצוגה מרשימים של צילומי פרויקטים חברתיים, אך אחד מהם היה אמש בכותרות – "מגרש החלומות" של קבוצת הרכיבה המקצוענית ישראל פרמייר טק ברואנדה. פרויקט שעושה שינוי חברתי אמיתי באמצעות האופניים, וכעת מקבל חשיפה והכרה גם מחוץ לעולם הספורט.

לכתבות נוספות בנושא:
הישגים לרוכבי המאסטרס הישראלים בקפריסין, סילבן אדמס זכה בזהב
צפו: רוגליץ' טעה בפנייה ועדיין ניצח בנג"ש, אוונפול ופידקוק התרסקו
רעידת אדמה: איך קרה שלרוכבת הטובה בעולם אין קבוצה לעונה הבאה?

"מגרש החלומות" נבנה בלב חבל בוגאסרה. מדובר בפארק אופניים לרכיבה מקצועית, המיועד לילדים ובני נוער, וכולל פאמפטרק וזירת אימונים ומרוצים המאפשרים לרוכבים מקומיים להתאמן, ובסופו של דבר לרדוף ולהשיג את חלומותיהם, בסביבה בטוחה ומקצועית. מאז הקמת "מגרש החלומות", מגיעים אליו ילדים ונערים מהאזור ומרחבי רואנדה, נערכים בו מרוצים, ועבור ילדים שמעולם לא החזיקו באופניים, הפארק מציע הזדמנות לרכוב יחד.

הפרויקט ברואנדה הוא הפנים היפות של ישראל בעולם, דווקא בימים בהם קשה למצוא כאלה. 50 אלף איש הגיעו לקבל את פני הקבוצה לאימון הראווה השנה, שנערך כשנה לאחר השקת הפרויקט, וגם בטור של רואנדה בו זכו רוכבי הקבוצה להצלחות ניתן היה לראות הרבה תמיכה ואהדה לישראל. שוב, תמונות כמעט דמיוניות בעולם של היום.

שלושה מהבעלים של הקבוצה, סילבן אדמס, רוני בר און וקלינטון אפהורן הגיעו לתערוכה לאירוע החגיגי, וכן בכירים נוספים מאיגוד האופניים ובכלל מהענף, כשאדמס גם עלה לפאנל "אחד על אחד" על הבמה עם יו"ר עמותת סיד ישראל, שהיו שותפים לאירוע. "הערכים היהודיים" היו מוטיב חוזר בדבריו של אדמס – התרומה למי שצריך זאת יותר מאיתנו, ובמיוחד במדינה שאנשיה עברו גם הם רצח עם לפני כ-20 שנה.

הקיר של ישראל פרמייר טק בפסטיבל | צילום: גיא דר

אדמס גם קרא במהלך הפאנל לנוספים להצטרף אליו: "הביקורת שלי היא שאנשים עשירים כאן לא נדיבים מספיק. במקום לחשוב על האחוזה או הסירה הבאה שלך, הם צריכים להבין שבלי החברה שלנו כל זה לא היה מתאפשר. נכשלתי בלקרוא להם להצטרף ולתרום יותר. שיבינו כמה זה מרגיש טוב לתת ולא לקבל".

בתקופה האחרונה מאז 7 באוקטובר אדמס עצמו, וגם הקבוצה כולה פועלים רבות למען ישראל בעולם, הן בהסברה, משימה קשה בימים אלו, והן בתרומות נדיבות שעשה הפילנתרופ הישראלי לדרום, לעוטף ולצפון: "הייתי ידוע בזה שהבאתי אירועים בינלאומיים גדולים כאן לארץ. מדדתי את ההצלחה שלי בגידול בתיירות לישראל, וזה אכן הצליח. אחרי 7 באוקטובר, איבדנו את הנורמליות. זו תקופה רעה, רואים אנטישמיות נחשפת… מעולם לא האמנתי כבן לניצולי שואה שנתמודד עם אנטישמיות נוראה כזו, ואני לא בן אדם תמים".

"אני לא מביא אירועים לישראל לצערי בעתיד הקרוב עד שנחזור הנורמליות. חטפנו מכה קשה, ואני מבין שייקח זמן להתאושש ממנה. כרגע משקיעים בבית שלנו, להפוך את העוטף לבטוח, את הצפון לבטוח, להשקיע בחזרה בקהילות האלה. אני מתכוון להוסיף הרבה לזה, זו הדרך להגיד לאויבים שלנו שאנחנו כאן כדי להישאר".

סילבן אדמס בפסטיבל | צילום: גיא דר

אחת התרומות המשמעותיות של אדמס אחרי 7 באוקטובר הייתה 100 מיליון דולר לאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, "המנוע של הדרום", לדבריו. כמו כן, הוא סיפר כי לאחר בניית הוולודרום בתל אביב, בכוונתו לבנות אצטדיוני אופניים נוספים בבאר שבע ובצפון. הוא אף נפגש עם רמי גולד מבארי והבטיח לו שיסייע בשיקום הסינגלים הידועים של האיזור: "אני אמנם לא רוכב שטח, אבל מכיר היטב בחשיבות של המסלולים הללו".

עוד סיפר לשוונג על פתיחת העונה הנהדרת של ישראל פרמייר טק: "אין שאלה, זו פתיחת העונה הטובה ביותר שלנו אי פעם, ואני ממשיך שנמשיך לשבור שיאים ולשבור את שיא הניצחונות שלנו. וזו התשובה הטובה ביותר לשונאים שלנו וזריקת העידוד הטובה ביותר לישראל. אנחנו מתמודדים עם המון עוינות בחו"ל, וזה נחמד לזכות בתחרויות בינלאומיות בחו"ל, ו"התקווה" מנוגנת ואנחנו יכולים להיות גאים במדינה שלנו. התזמון לא היה יכול להיות טוב יותר, גם לתדמית של המדינה".

ומה היה לו להגיד על ביצועיו כרוכב ועל ניצחונו בגראן פונדו בקפריסין: "בשנה שעברה כשניצחתי הייתי קצת טוב יותר וניצחתי בכל שלושת הקטעים. השנה אני חייב להגיד שהייתי קצת חלש בקטע השלישי, פשוט לא היו לי רגליים, הייתי בסכנה לאבד את הדירוג הכללי למרות שהיה לי יתרון די גדול אחרי שני הקטעים הראשונים בהם ניצחתי, אבל נלחמתי, המוח הוא האיבר הכי חזק בגוף, אז נלחמתי חזק והשגתי את הניצחון".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג