סיכום קטע 09 בג׳ירו ד׳איטליה: סיימון ייטס מנצח על ראש ההר ומגדיל את הפער בראש הדירוג

היום הקשה, ההררי והסלקטיבי ביותר עד כה בג'ירו, הסתיים בפיצוץ מרהיב בראש הגרנד סאסו ד'איטליה בגובה 2,135 מ'
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

1. שלב 09 הבטיח וקיים. היום הקשה, ההררי והסלקטיבי ביותר עד כה בג'ירו ד'איטליה 2018, הסתיים בפיצוץ מרהיב בראש הגרנד סאסו ד'איטליה בגובה 2,135 מ', בין פסי השלג שנותרו בנקיקי ההרים האפנינים של מרכז איטליה.

2. חבורת הבריחה התורנית עשתה עבודה נפלאה אבל החלה לאבד דלק ואנרגיה ב-5 ק"מ האחרונים. מאחור, דבוקת המובילים בראשות קבוצות אסטנה ומיצ'לטון-סקוט גלגלה וגלגלה את החכה בנחישות ובהתמדה, אספה את אחרוני המובילים לחיקה ופלטה אותם לאחור מותשים.

3. לפני שממשיכים, צריך לעצור רגע כאן, לפתוח סוגריים גדולים ולדבר על ג'ק הייג ממיצ'לטון-סקוט. האוסטרלי בן ה-24 מהגולד קוסט בקווינסלנד, מיתמר לגובה 1.90 מ'. זה לא מפריע לו להיות מטפס עילאי – המושך האחרון של סיימון ייטס ואסטבן צ'אבז בשלבים ההרריים. לא ירחק היום בו נראה את הג'ינג'י הצעיר מוביל קבוצה במרוץ שלבים יוקרתי, ובעתיד הלא רחוק, כנראה גם בגרנד טור. קבוצות רבות עוקבות אחריו מקרוב השבוע. למיצ'לטון-סקוט יהיה קשה מאד להחזיק בו מול ההצעות שיובאו לפתחו בקרוב, אלא אם אחד או יותר מהתאומים ייטס ידלגו לקבוצה אחרת (מישהו אמר "סקאי"?) ולהייג תיפתח עמדת הובלה בגרנד טור בקבוצת הבית האוסטרלית שלו.

4. בחזרה לגרנד סאסו, ג'וליו צ'יקונה מ-CSF בארדיאני ממשיך להיות Wild Card בשלבים ההרריים. צ'יקונה הצעיר קפץ לניסיון בריחה ופירק את הדבוקה 3 ק"מ לסיום. ג'ק הייג הגיב עבור מיצ'לטון-סקוט והקצב הפך לקטלני. מראשוני הנושרים היה פאביו ארו. אחריו, נשר גם כריס פרום קשישא, שפשוט לא הצליח לעמוד בקצב. גם אלוף הג'ירו המכהן, טום דומולאן, התקשה מול ההאצות של צ'יקונה.

מנצח על ראש ההר. סיימון ייטס | צילום: Gian Mattia D'Alberto

5. התובנה שפרום מתקשה מאחור הזריקה דלק סילונים ואדרנלין לרגלי המובילים. ג'ק הייג סחט עוד לחיצה קדימה ומאחוריו החלו להתארגן המטפסים בעלי האספירציות לניצחון השלב – בכל זאת, מדובר בהר עם מוניטין. האחרון לנצח עליו היה מרקו פנטאני האגדי ז"ל. בזה אחר זה ניסו את מזלם מיגל אנחל לופז, טיבו פינו ודומניקו פוצוביבו. בניגוד לדומולאן, שבאופן לא מפתיע לא הצליח להחזיק בקצב הפריצות (והמשיך לפדל מהר בישיבה בניסיון לצמצם אחרי כל התקפה), אסטבן צ'אבז, סיימון ייטס וריצ'ארד קאראפאז הגיבו לכל התקפה.

6. חמישה נכנסו לחצי הק"מ האחרון – פוצוביבו, פינו, צ'אבז, ייטס וקאראפאז. ייטס נראה חד ומודע מכולם. הוא הסתכל מקרוב על יריביו ותכנן את הצעד הבא. 100 מ' לסיום האנגלי תקף! הוא עף וחלף על פני טיבו פינו ודומניקו פוצוביבו. המענה של פינו לא הספיק. ניצחון ראשון לסיימון ייטס בחולצה הוורודה, בתוספת עוד 10 שניות של בונוס זמן על חציית הקו ראשון. חברו לקבוצה צ'אבז סיים שלישי אחרי פינו. אסטרגיית ההובלה המשותפת של מיצ'לטון-סקוט ממשיכה להירשם כהברקה הטקטית של השנה בעולם אופני הכביש. טום דומולאן המשיך לטחון עד הקו, אותו חצה 12 שניות אחרי ייטס. כריס פרום סיים את השלב מפורק ותשוש בפיגור של 1:06 דק' מהמנצח, ונפלט אל מחוץ לעשירייה הראשונה בדירוג.

7. בכניסה ליום המנוחה, בראש הדירוג חמישה רוכבים שביניהם מפרידה פחות מדקה. מהראשון לחמישי בסדר הבא: (1) סיימון ייטס (2) אסטבן צ'אבז (שניהם ממיצ'לטון-סקוט), (3) טום דומולאן (4) טיבו פינו (5) דומניקו פוצוביבו. ארבעה מטפסים ורוכב נג"ש. המשימה של המטפסים בשבועיים הקרובים תהיה קודם כל להתיש את דומולאן (שמסוגל להוציא מכל אחד מארבעת המובילים האחרים שתי דקות ברכיבה נגד השעון), ובתוך כך גם לסגור חשבון בינם לבין עצמם.

8. מחר יום מנוחה. ההזדמנויות של המובילים להוציא זמן בשלבים 10-13 תהיינה נדירות. מאידך, אולי בשלבים הבאים נראה את גיא שגיב מסייקלינג אקדמי מצליח להתברג לתוך חבורת בריחה ולהתמודד על ניצחון. שלב 14 בשבת, עם הסיומת על הר הזונקולאן הנורא (10.1 ק"מ בשיפוע ממוצע של 12%), יחדש את הקרבות על ראש הדירוג הכללי.

9. יום אחרי הזונקולאן, יחגוג כריס פרום יומולדת 33. באמתחתו ארבעה ניצחונות בטור דה פראנס ופעם אחת מקום שני. יודעים כמה פעמים במהלך 60 השנה האחרונות הצליחו מנצחים רבי תארים לזכות בטור דה פראנס אחרי גיל 32? התשובה היא אפס. אף אחד לא הצליח. ז'ק אנקטיל, אדי מרקס, ברנאר הינו, גרג למונד ומיגל אינדוראין, שלהם יחד 23 ניצחונות בטור, מעולם לא הצליחו לנצח טור אחרי גיל 32. לאנס ארמסטרונג אמנם ניצח טור אחרון בגיל 33 – ניצחון מסומם שנפסל.

10. כריס פרום רוכב נגד הגבול העליון של הסטטיסטיקה. הוא נכנס לשנתו השמינית של מאמץ עילאי, רציף וממוקד. הגוף שחוק, הנפש תשושה, והמנטליות התחרותית מתקהה. הקילומטרים ברגליים נמדדים במאות אלפים. האישה והילד מחכים בבית החם וחשבון הבנק כבר מרופד. מאידך, הרוכבים הצעירים נוגסים בעקביו. כריס פרום לא נראה מסוגל לנצח את הג'ירו הנוכחי, וספק אם ינצח ג'ירו אי פעם. גם ניסיון (אם יהיה כזה) של פרום לנצח בעוד טור דה פראנס, יהיה כנראה קרב אחרון בהחלט נגד גוף מתבגר וסטטיסטיקה לעומתית. הקנייתי הקשוח והעקשן חשף סדקים היום בגרנד סאסו ד'איטליה. הרוכבים הצעירים, המנהלים המתוחכמים והמאמנים המנוסים ראו והפנימו – המלך נחלש. מי ידיחו מהכס?

תוצאות שלב 09

10 המובילים עד קטע 09




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38