סיכום חצי המרחק בישראמן: "היה ממש קשה, זה לא מה שציפיתי לו"

משנה לשנה הרמה רק עולה, וגם כשכמה מהטריאתלטים האולימפיים הישראלים הבכירים בארץ מנסים את המרחק הזה הם מופתעים מאוד מהקושי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
בן קולינס מאסימו צ'יגאנה דידריק שלטינחה מנצחי חצי ישראמן 2017
בן קולינס מאסימו צ'יגאנה דידריק שלטינחה מנצחי חצי ישראמן 2017

לקריאת הבלוג החי עם כל התמונות ותוצאות המנצחים – לחצו כאן
לקריאת כל הכתבות מהתחרות – לחצו כאן

היו שנים שבהן הקהל במתחם קו הסיום של הישראמן המתין קרוב לחמש שעות למנצח של חצי המרחק, אבל משנה לשנה הזמן הזה מתקצר. גם בגלל שטריאתלטים ישראלים יותר חזקים מגיעים להשתתף בתחרות הזאת, וגם בגלל שמגיעים לכאן מתחרים יותר חזקים מחו"ל, בין השאר בזכות הספונסרים גארמין שהביאו ספורטאי חסות שלהם.

בן קולינס מנצח חצי ישראמן 2017

ברח לכולם ברכיבה. בן קולינס | צילום: ניר עמוס

שניים מהם היו גם המנצחים של חצי המרחק בגברים ובנשים. אלוף חצי ישראמן 2017 הוא בן קולינס האמריקאי, שלמעשה שמר על התואר שלו מהשנה שעברה. גם הפעם קולינס ברח לכל המתחרים שלו בשלב הרכיבה, וקינח בריצת סולו בדרך לקו הסיום אותו חצה כעבור 4:24:51 שעות. מאסימו צ'יגאנה האיטלקי שניצח לפני שנתיים הגיע לשער הסיום כמעט 11 דקות אחריו, ודידריק שלטינחה ההולנדי סיים שלישי.

עוד כתבות בנושא 

צפו || כך נשמעו מנצחי חצי הישראמן על קו הסיום 
צפו || דן אלתרמן מנצח בישרמן גארמין 2017, לורל ווסנר מנצחת בנשים 
צפו || קטעים ממשחה גביע הים האדום בשבת 

דווקא בשחייה קולינס ניהל קרב צמוד עם שניים מהטריאתלטים הישראלים המובילים, שחר שגיב ורועי זוארץ. שגיב שהוא תקווה אולימפית למשחקי טוקיו 2020 החליט להתנסות לראשונה בטריאתלון למרחק חצי איש ברזל וזוארץ האילתי עושה את זה בשנה השנייה ברציפות. השניים הקדימו את בן קולינס ביציאה מהמים, אבל בשטח ההחלפה הוא כבר אמר להם "שלום ולא להתחרות". קולינס הסביר בסיום: "הם היו שחיינים מצויינים וזה היה ממש טוב בשבילי כי היה מי שימשוך אותי בשחייה. בשטח ההחלפה כל הציוד שלי כבר היה מאורגן על האופניים והתלבשתי תוך כדי הרכיבה, הם לעומת זאת התלבשו בקצב שלהם וכך עברתי אותם".

שחר שגיב סיים בסופו של דבר במקום הרביעי הכללי וראשון בין הישראלים בזמן של 4:42:25 שעות, רועי זוארץ הגיע שלוש דקות אחריו. שגיב סיכם את החוויה ואמר: "היה ממש קשה, זה לא מה שציפיתי לו. נראה לי שאני אחזור למרחק האולימפי, יש לי עוד אליפות עולם להתכונן אליה. את המרחקים הארוכים אשאיר לשלב יותר מאוחר". על הקרב הקצר יחסית שהיה לו נגד בן קולינס סיפר שגיב: "אני פשוט שמתי את הז'קט, ובן ישר בסערה עף קדימה והוא היה מדהים".

בן קולינס מנצח חצי ישראמן 2017

מרים את הרף בתחרות הזאת. בן קולינס על קו הסיום | צילום: עומר ברק

שלישי בין הישראלים סיים תום מרמרלי שהתחרה לראשונה בחצי המרחק באילת, ובסוף 2017 ישתתף בפעם הראשונה באליפות העולם לאיש ברזל בהוואי. מרמרלי חצה את קו הסיום בזמן של 4:50:15 שעות, וגיא כפתורי שסיים במקום השביעי הכללי השיג תוצאה של 5:00:29 שעות.

בתחרות חצי המרחק לנשים הגיעה לכאן מתחרה איכותית בשם ג'ני פלטשר, טריאתלטית-דוגמנית שהיא קנדית-אמריקאית ולמרות שכבר עברה עד גיל ה-40 היא רק משתבחת בתחום הטריאתלון. פלטשר אמנם לא היתה מהירה כמו האלופה הקודמת אליס הקטור, בעיקר בגלל שזו היתה ההיכרות הראשונה שלה עם המסלול הכל כך קשה באילת. מצד שני, לא היתה לה יותר מדי תחרות והיא ניצחה בזמן של 5:24:13 שעות, שגם מיקם אותה 15 בדירוג הכללי של חצי המרחק. היא הקדימה ב-4:30 דקות את מרטינה דוגנה האיטלקיה, כשהדס מזר הישראלית סיימה שלישית בין הנשים בזמן של 5:48:28 שעות.

ג'ני פלטצ'ר מנצחת חצי ישראמן 2017

המסלול הפתיע אותה, אבל היא ניצחה. ג'ני פלטצ'ר | צילום: ניר עמוס

פלטצ'ר סיכמה את חווית ישראמן גארמין שלה ואמרה: "הריצה היתה מאוד קשה ואחרי כ-10 קילומטרים בירידה כמעט והתמוטטתי. נזקקתי להמון מאמצים כדי להגיע לקו הסיום. זו ללא ספק היתה התחרות הכי קשה שעשיתי אבל ניצחתי, ואני ממש מאושרת מזה. אני אחזור לכאן, זו תחרות טובה".

הדס מזר שסיימה לםני שנה במקום השני בין הישראליות היתה הפעם המנצחת הישראלית. במקום השני והרביעי בין הנשים הגיעה ענבר זהבי בזמן של 6:05:43 שעות ושלישית בין הישראליות היתה ליאת מרקוביץ' בזמן של 6:42:21 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג