סיכום השבוע הראשון בוואלטה אספנייה 2017

הגראנד טור השלישי של העונה התחיל וכראוי למרוץ סוף עונה הוא לא מאכזב. המרוץ הספרדי רוויי בעליות מכל הסוגים ופרופיל השלבים פחות מתאים לספרינטרים הגדולים שמעדיפים לוותר עליו - הנה סיכום השבוע הראשון והלוהט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לה וואלטה הגראנד טור השלישי של העונה, האח הקטן של הג'ירו דה איטליה והטור דה פראנס, התחיל לפני 8 ימים וכראוי למרוץ סוף עונה הוא לא מאכזב. המרוץ הספרדי רוויי בעליות מכל הסוגים ופרופיל השלבים פחות מתאים לספרינטרים הגדולים שמעדיפים לוותר עליו (רק שלושה שלבים מישוריים קלסיים). סגנון התחרות בו פתוח יותר בדרך כלל וזאת חגיגה לצופים שמקבלים מרוץ פחות טקטי ויותר מעניין. זהו המרוץ האחרון של אלברטו קונטאדור (טרק-סגפרדו) שבחר לפרוש במרוץ הביתי בו זכה 3 פעמים בעבר. קונטאדור מגדולי הרוכבים בדור האחרון לא מגיע בכושר שיא ולא צפוי לנצח את כריס פרום (סקיי) הפייבוריט אבל "האקדוחן" תמיד רוכב התקפי ויוצר מרוץ מעניין וזאת ההזדמנות האחרונה לצפות בו. למי שפספס זאת ההזדמנות להיכנס קצת לעניינים… עדיין לא מאוחר מדי ויש עוד שבועיים של תחרות מעניינת. הכנו לכם סיכום של כל קטעי המרוץ עד עכשיו שתוכלו להשלים פערים בעזרתו.

נג"ש היום הראשון ממבט-על

קטע 1 – 13.7 ק"מ, נג"ש קבוצתי (נים, צרפת)

הקטע הראשון בוואלטה נפתח בנג"ש קבוצתי כמו ב-8 שנים האחרונות, הזינוק וסיום הוא בעיר הצרפתית נים והמסלול הוא אורבני וטכני שכלל עלייה אחת מדורגת 3 ופנייה חדה מאוד שגבתה מספר "קורבנות". קבוצת BMC, אלופת העולם פעמיים בעבר בדיסיפלינה, מנצחת את השלב הראשון ורוהאן דניס הוא מוביל המרוץ באדום. מקום שני הגיעו חברי קבוצת קוויק סטפ אלופי העולם המכהנים, סגרו את הפודיום המכובד קבוצת סאנווב. קבוצת סקיי של כריס פרום לקחו מקום רביעי עם אבדן זמן מינימלי יחסית אך קבוצת טרק של אלברטו קונטאדור איבדה כבר לא מעט שניות. מצפים לנו שלושה שבועות מפרכים עם המון עליות ומאבק גדול על ניצחון בטור שתמיד מצליח להפתיע.

קטע 2 – 203.4 ק"מ (נים-גריסון, צרפת)

השלב השני של הוואלטה היה אמור להיות ארוך מישורי וצפוי… 203 ק"מ שטוחים שבסיומם ספרינט פיניש המוני. ובכן זה לא המקרה, לאמפרט מקבוצת קוויק סטפ מנצח את השלב בהתקפת סולו קצרה מתוך קבוצה מצומצמת אחרי דילול משמעותי של הדבוקה בסיום השלב בשל רוחות צד חזקות ועבודה קבוצתית טובה של קוויק סטפ שיצרו אצ'לון (רכיבה אלכסונית בהתאם לרוח) והתנתקו מהפלוטון. לאמפרט לוקח את החולצה הירוקה והאדומה של מוביל המרוץ, המאבק על הדירוג הכללי בהרים מתחיל כבר למחרת.

קטע 3 – 158.5 ק"מ (פראדס קונפלנט קאניגו-אנדורה לה וולה)

הפלוטון מגיע להרים של אנדורה ויש לנו כבר לובש חולצה אדומה שלישי ב-3 ימים. קבוצת בריחה שנוצרת בתחילת היום נתפסת בעלייה השנייה מתוך השלוש המדורגות במסלול היום. הכריש ממסינה מריח דם ונוגס במתחרים! וינצ'נסו ניבאלי (בחריין-מרידה) מנצח את השלב מתוך קבוצה מובחרת של מטפסים ומובילים, כריס פרום (סקיי) שתקף בסוף העלייה האחרונה ובירידה לפיניש ילבש את החולצה האדומה מחר. אלברטו קונטאדור (טרק-סגפרדו) כבר מחוץ לתחרות על הניצחון הכללי בשלב זה לאחר שהפסיד 2.5 דקות בעלייה האחרונה. אולי יילך על ניסיון לנצח קטעים בודדים בהמשך המרוץ. אכזבה לספרדי ואוהדיו שזהו המרוץ האחרון שלו בקריירה.

קטע 4 – 198.2 ק"מ (אסקלדס אנגורדני-טארגונה)

מתאו טרנטין הספרינטר האיטלקי מנצח בספרינט פיניש את קטע 4 המישורי, בניצחון הזה הוא מצטרף לרשימת רוכבים מכובדת שניצחו שלב בכל גראנד טור. קוויק סטפ כבר עם 2 ניצחונות, הפעם לאמפרט (מנצח שלב 2) החזיר טובה לטרנטין חברו לקבוצה. מעניין לראות אם יצליחו סופסוף להכניס רוכב להתמודדות על הדירוג הכללי, בלי דן מרטין הפצוע זה נראה לא מציאותי. דומינקו פוצביבו נופל מחוץ לקו ה-3 ק"מ לסיום ומפסיד הרבה זמן בדירוג הכללי. אין הרבה הזדמנויות לספרינטרים בוואלטה יאללה מטפסים.

קטע 5 – 175.7 ק"מ (בניקאסים-אלקוסברה)

לושנקו מקבוצת אסטנה מנצח את קטע 5 ההררי בוואלטה לאחר שבילה בבריחה המשמעותית של היום והצליח להתקיף בתחילת העלייה האחרונה ולהגיע לבד אל הקו. ניצחון מרשים של רוכב עם מנוע גדול שתפס את ההזדמנות ב-2 רגליים בדרך להישג הטוב בקריירה שלו עד כה. כריס פרום שומר על החולצה האדומה כאשר הוא מסיים עם מספר רוכבים מובילים ביניהם אסטבן צ׳אבס (אוריקה) וקונטאדור שמציג שיפור ביכולת טיפוס. זה היה סיום ראשון בעלייה מתוך 7 כאלה בוואלטה ובאופן מפתיע דווקא וינצ'נזו ניבאלי (בחריין-מרידה) ופאביו ארו (אסטנה) הפסידו זמן ליריבים בדירוג הכללי.

קטע 6 – 204.4 ק"מ (וילה ריאל-סאגונט)

תומאס מרז׳ינסקי הפולני (לוטו-סודאל) מנצח את שלב 6 החם (מעל 35 מעלות) בוואלטה בצורה מעוררת השראה ביחד עם 2 חבריו לבריחה הם לא ויתרו גם כאשר הפער מהדבוקה הרודפת היה 6 שניות בלבד. אמונה ואומץ הובילו את הטריו לקו סיום, לואיס לאון סאנצ׳ז (אסטנה) התלבט אם להצטרף אך ויתר לבסוף, בטוח שהוא אוכל את הכובע כעת. טיג׳יי ואן גארדרן (ביאמסי) שיושב 3 בדירוג הכללי נפל פעמיים במהלך הקטע וזה חבל מאוד כי הוא מתחיל לאבד זמן יקר ואנחנו רק בסוף השבוע הראשון. קונטאדור ממשיך ביכולת טובה ותוקף בניסיון לנער את הפייבוריטים בעלייה האחרונה אך כריס פרום (אולי הרוכב הכי דומיננטי מאז לאנס ארמסטרונג) נשאר על הגלגל של הספרדי ובעזרת חברי קבוצת סקיי הוא ממשיך באדום עוד יום.

קטע 7 – 207 ק"מ (לירייה-קואנקה)

מאטה מוהוריץ׳ (UAE) תוקף לבד בעלייה האחרונה של היום, טיפוס קשה על פאבה (אבנים משתלבות) זה מוביל אותו לניצחון ענק בשלב 7 הארוך ביותר בוואלטה אספנייה 2017. הסלובני הציג יכולת מרשימה בעלייה האחרונה והצליח לפתוח פער מספק לתוך הירידה שאותו שמר ב-10 ק״מ עד קו הסיום. מקום שני שוב הגיע פוליינסקי (בורה) ושלישי הגיע חואקים רוחאס (מוביסטאר). הפלוטון עם מובילי הדירוג הכללי לא רדף אחרי הבריחה היום בכלל והגיע דקות ארוכות אחרי הבריחה, ללא שינוי בדירוג.

קטע 8 – 199.5 ק"מ (הלין-חורט דה קאטי)

עוד יום חם, ארוך וקשה בוואלטה עם עלייה מאתגרת בסיום, קבוצת בריחה גדולה של 21 רוכבים ביניהם רפאל מאייקה (בורה) וג'וליאן אלאפילפה (קוויקסטפ) יוצאת כבר בעלייה הראשונה של היום, הפלוטון רגוע מאחור ולא רודף. מאייקה תוקף בעלייה האחרונה ונשארים איתו רק אלאפילפה ופולאנץ' (UAE). השלושה גולשים לסיום ואלאפילפה הספרינטר הטוב מביניהם עובר את הקו ראשון, זהו ניצחונו הראשון של הצרפתי בקטע של גראנד טור זאת לאחר שנאלץ לצפות בטור דה פראנס האחרון מהבית. בגזרת המובילים קונטאדור שוב תוקף בעלייה האחרונה והיחיד שיכול לעקוב זה כריס פרום, הספרדי גם עובר את הקו לפני פרום ונראה שמשתפר ביכולת ובמיקום ככל שהמרוץ מתקדם.

לאחר 8 קטעים כריס פרום (סקיי) לובש את החולצה האדומה ומוביל את הדירוג הכללי ומציג יכולת מצוינת ורכיבה התקפית, אחריו נמצאים אסטבן צ'אבס מאוריקה (+28 שניות) וניקולאס רואץ' מביאמסי (+41 שניות), את החולצה הירוקה של הספרינטר הטוב ביותר לובש מתאו טרנטין, את חולצת המטפס הטוב ביותר (המנוקדת) לובש דייויד ויללה (קנונדייל).

לפנינו קטע 9 מישורי ברובו אך עם 2 עליות קשות כאשר הסיום הוא בעלייה, יום לא קל שמתאים לקבוצת בריחה ואחריו מגיע יום המנוחה הראשון במרוץ, שווה לעקוב.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38