סטרואידים אנאבוליים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אדי מלמד




השימוש בהורמונים לסוגיהם השונים, אינו מומלץ ואפילו מסוכן לגופינו ובריאותנו, למעט טיפול אשר ניתן על ידי רופא מוסמך. ישנם לא מעט ספורטאים חובבים ומקצוענים אשר מחדירים לגופם חומרים שיאיצו את תוצאות האימונים, אך לא כך הדבר, אדי מלמד מסביר בדיוק למה?







בסדרת מאמרים אלו נכנס לתחום מאוד מוגדר שלא נכתב עליו רבות, המיועד בעיקר לספורטאים ואתלטים מכל ענפי הספורט השונים ולמפתחי גוף, המבקשים להגיע להישגים בתחום הבריאות והאסתטיקה הגופנית, וגם לאלו המתפתים לפנות לדרכים עקלקלות וחושבים על קיצורי דרך וזמן, ורוצים בתמימות, עקב מידע לקוי ש"אמצעים" מסוימים יקדמו אותם ויקצרו דרכם מהר ו"יקפיצו" אותם לליגה לאומית.

כך מפתחים תלות פסיכולוגית בחומרים שונים אשר אמנם עוזרים לכאן ולכאן, אולם לא עוצרים וחושבים שלכל צד טוב יש גם צד רע. אלו הן תופעות הלוואי השליליות, שנגרמות על ידי לקיחת חומרים/תרופות, אשר גורמים נזק לגופנו, ולעיתים שימוש מסיבי בהם גורם להרס ולמצב בלתי הפיך המסתיים לפעמים במוות.

על כן, אתייחס ואפרוס את כל היריעה ואוביל אתכם צעד אחר צעד בהבנת נושא זה, אולם לפני זה אקדים ואצהיר כי מטרת סדרת מאמרים אלו היא להזהיר ולא לעודד, להבהיר עובדות מדעיות ולא שמועות, רכילויות, וידע מוטעה. אפרט כאן את היתרונות והחסרונות, מושגים ושמות, ומקווה שמידע זה ייתן לכם כלים ומידע נרחב שיוביל אתכם להחלטות נכונות ונבונות כאחד, שעל כן כל אדם אחראי בראש ובראשונה אך ורק על עצמו ואין לנו כל אפשרות למנוע זאת, על כן נשתדל למצות את כל הנושא בכדי שתדעו מה זה, מה הוא טומן בחובו, ויהיה לכם את הידע הדרוש להתמודד עם הנושא.

נקדים ונאמר כי השימוש בהורמונים לסוגיהם השונים, אינו מומלץ ומסוכן לגופנו ובריאותינו, למעט טיפול אשר ניתן ואושר על ידי רופא מוסמך בלבד! מומלץ לקרוא בעיון רב את ההגדרות והמושגים הבאים. יעשה בהם שימוש רב במאמר זה ובמאמרים הבאים.

סטרואידים אנאבוליים

אלו הם חומרים סינטטים הנגזרים מחומר הנקרא טסטוסטרון, שהוא הורמון הגברי העיקרי המופיע באופן טבעי בגוף הזכרי, ואחראי על פעולות רבות. פעולות אלו מתחלקות לשתי קבוצות:

  • אנאבוליות– בחלק האנאבולי הטסטוסטרון מזרז את קצב גדילתו של השריר ומפקח על חלוקת השומן בגוף, ופעולות אלו הן בעצם מטרת השימוש בסטרואידים.
  • אנדרוגניות– פעולות בעלות אופן מיני גברי כגון: התעבות הקול , שעירות יתר בגוף והשפעות הקשורות ביכולת המינית.

שתי פעולות אלו (אנבוליות ואנדרוגניות) יחדיו אינן ניתנות להפרדה מוחלטת מפני ששימוש בסטרואידים חושף את הגוף גם לתוצאות אנאבוליות וגם לתוצאות אנדרוגניות. התופעות האנדרוגניות אינן רצויות ונקראות- תופעות לוואי שליליות, לכן יש להימנע ככל האפשר מלקיחת חומרים אשר יש בהם השפעה אנדרוגנית גבוהה, אשר מגדילות את ההשפעות השליליות ומעלות את רמת הסיכון לגופנו בשימוש בסטרואידים. לכן בבחירת הסטרואידים יש להעדיף ולהקפיד לקחת את אלו בעלי רמה אנאבולית גבוהה, ורמה אנדרוגנית נמוכה.

חשוב לדעת שסטרואידים אינם סמים נרקוטיים אלא תרופות, רובם סינתטיים ומחקים את ההשפעות האנאבוליות של ההורמונים הטבעיים שמטרתם למען הרפואה, ותופעות הלוואי של תרופות אלה גורמות לנו לדברים שנפרט בהמשך.

הסטרואידים עצמם אינם ממכרים פיזית, אלא ממכרים פסיכולוגית ומשפיעים באופן פיזי, וזאת מפני שכאשר רואים אנשים אחרים המשתמשים בסטרואידים והנראים תוך זמן קצר יחסית ( ביחס של 5 ל- 1 לערך) שונים בתכלית, מתחילים לחשוב פעמיים ומתגרים מן המחשבה איך להיות גדול, חזק וחטוב, ולא חושבים על הצד השני של המטבע, על תופעות הלוואי הנגרמות עקב כך.

ניתן לומר אם כן, כי אלו הן תרופות אשר אנשים משתמשים בהם מסיבות רפואיות, וכן משרתות את המטרה שלשמן נוצרו ומרפאות. הן אינן קטלניות כאשר לוקחים אותם בצמוד לפיקוח רפואי.

כיצד פועלים הסטרואידים?


כאשר חודרים הסטרואידים למחזור הדם, באם בצורות המקובלות על ידי גלולה או הזרקה, או בצורה המקובלת פחות, ישירות למעיים (בדומה לחוקן). בסופו של דבר הסטרואידים האנאבולים מוצאים את דרכם לתאי שריר מיוחדים אשר שם הם מבצעים את פעולתם על הגנים האחראים לסינתזה של חלבונים באופן שבו הטסטוסטרון עובד. הם קושרים עצמם בצורה פיזיקלית לחלקים מיוחדים בתוך התא, ומגרים את ה-DNA וה-הRNA לכוון את הריבוזומים לייצר שרשראות של חלבונים ביחד עם הסטרואידים האנאבוליים.

הסטרואידים מסייעים לגוף לייצר כמות גדולה יותר של הורמון גברי העוזר בפיתוח השרירים ושומר על נפח השרירים בצורה שונה, הם מפקחים על חלוקת השומנים בגוף ועל השימוש בהם כמקור אנרגיה, ומאלצים את הגוף לנצל את כל החלבון שנכנס אליו. גוף האדם (אצל זכרים) מסוגל לייצר 17 מ"ג טסטוסטרון ליום. יצויין כי הגדלת המינון לא מביאה בהכרח תוצאות טובות יותר מסיבות כגון: גנטיקה ותגובת מערכת החיסון והגוף למצבים לא "טבעיים" של התערבות תרופתית חיצונית בתהליכים הטבעיים של הגוף.






"לפני ואחרי" בשימוש סטרואידים אנאלוביים במשך שנה

הסטרואידים עצמם יהיו כמעט חסרי תועלת ללא תזונה נכונה ומותאמת, וכידוע, לא כל הכמות הנצרכת מגיעה לידי מיצוי ושימוש עקב יכולת הגוף לקלוט כמות מסויימת בלבד ולעבד אותה, ושאר הכמות הנותרת נספגת בכבד ובמחזור הדם. כמו כן, בגוף חייבת להיות כמות זמינה של ויטמינים ומינרלים אותם אנו מקבלים דרך מזוננו, או על ידי תוספות מזון מרוכזות כדי שהסטרואידים יפעלו בצורה טובה יותר.
כדי להאט את ספיגתו של הסטרואיד בכבד, נתגלה כי כאשר מוסיפים חומר מסוים בחולייה ה – 17 במולקולת הסטרואיד הנקראת בשפה המקצועית –" אלפא-אלקלאיד 17 " (מקבוצת CH3) דבר זה מאריך בצורה משמעותית את אורך חיי המולקולה, אך גורם גם לתוצאות ותופעות לוואי לא נעימות.
הסטרואידים האנאבוליים גורמים ל – 2 סוגי שינויים עיקריים בגוף:

  • שינויים במבנה השלד והשרירים.
  • שינויים באיברי המין, בפעילות, וביכולת המינית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג