סוגרים שנה: סיכום שנה בשחייה הישראלית

השחייה סיפקה הישגים היסטוריים לספורט הישראלי בשנה העברית החולפת, בה אנסטסיה גורבנקו סיימה עם 4 מדליות זהב באליפויות הגדולות ומתן רודיטי הגיע במקום הרביעי באליפות אירופה במים פתוחים. זה הסיכום שלנו לשנה הזאת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

השנה העברית החדשה החלה וכשמסתכלים אחורה על ההישגים של צמרת השחייה בישראל קשה להתווכח עם העובדה שמדינת ההייטקיסטים יודעת לייצר אלופים גם בשחייה. לא צריך ללכת יותר מדי שנים אחורה ולשאול מי היה מאמין שלישראל תהיה שחיינית שיכולה לזכות במדליה אולימפית בעוד פחות משנתיים. אז כן, נהיינו לראש ולא לזנב וזה הזמן לסכם את תשפ"ב בשחייה.

עונת השחייה היתה עמוסה מאי פעם בגלל דחיות של תחרויות שונות משנת הסגרים והשחיינים המובילים בישראל מצאו את עצמם מתחרים באותה שנה עברית ב-4 באליפויות אירופה והעולם, בבריכות קצרות וארוכות, וכל זה בנוסף לשאר התחרויות בארץ ובעולם.

מבחינת השחיינית הישראלית המובילה, אנסטסיה גורבנקו, השנה העברית הזו הסתיימה עם 4 מדליות זהב באליפויות הגדולות – מי היה מאמין שנסכם ככה שנה עברית? הכל התחיל באליפות אירופה בבריכות קצרות בקאזאן שברוסיה (כשרוסיה עוד הורשתה לארח אליפויות, זה לא היה כל כך מזמן). גורבנקו ניצחה שם במשחה ה-200 מעורב אישי והפכה לשחיינית הישראלית הראשונה שזוכה במדליית זהב באליפות אירופה בבריכות קצרות. חודש לאחר מכן, באליפות העולם בבריכות קצרות שנערכה באבו דאבי, גורבנקו זכתה בשני תארים במשחי ה-50 חזה ו-100 מעורב אישי – בשניהם היא קבעה שיאים ישראליים.

ארבעה תארים בשנה אחת. אנסטסיה גורבנקו | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

ההישגים האלו הפכו את גורבנקו למועמדת למדליה היסטורית באליפות העולם שהתקיימה השנה ביוני בבודפשט, אלא ששם היא לא ממש הצליחה להגיע לפיק מבחינת שיפור התוצאות שלה, וגם לא בטוח שאם היתה משפרת היא היתה עומדת על הפודיום. במשחה הגמר ל-200 מעורב אישי שהתעלה לרמה גבוהה מאוד, גורבנקו סיימה במקום החמישי ועדיין רשמה את ההישג הטוב ביותר של שחיינית ישראלית באליפות העולם. חודש לאחר מכן, היא פתחה את אליפות אירופה ברומא פחות טוב במשחים האחרים, אבל שמרה את הכוחות למשחה ה-200 מעורב אישי ולמרות שלא היתה המהירה ביותר במוקדמות ובחצי הגמר, היא ניצחה בזמן של 2:10.92 דק' ושמרה על התואר שבו זכתה שנה לפני כן.

שחיינים נוספים שהצטיינו באליפות אירופה ברומא היו מיכאל לייטרובסקי שסיים רביעי בגמר ה-50 גב בזמן של 24.75 שנ' והיה רחוק ב-7 מאיות ממדליה, ורון פולונסקי שסיים חמישי בגמר ה-200 מעורב אישי, וחודשיים לפני כן סיים תשיעי באותו המשחה באליפות העולם.

אחד משחייני המים הפתוחים הטובים בעולם. מתן רודיטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

מתן רודיטי, מי ששם את השחייה הישראלית במים פתוחים על המפה כשסיים רביעי במשחקים האולימפיים בטוקיו, התכוון להתמודד על מקום בפודיום באליפות העולם בבודפשט אבל רגע לפני הוא נמצא שם חיובי לקורונה ולא היה יכול להשתתף. באליפות אירופה שהתקיימה ברומא, רודיטי חזר להתמודד מול השחיינים המובילים בעולם (שרובם מגיעים מאירופה) ושוב סיים במקום הרביעי המרשים במשחה ל-10 קילומטרים. זו היתה שנה נהדרת לרודיטי, שגם כיכב בבריכה ושבר את השיא הישראלי ב-1,500 חופשי כשקבע 15:13.54 דק'.

והיו גם כמה הישגים מרשימים לשחיינים הצעירים. באליפות אירופה לנוער שנערכה ברומניה, זכה מרטין קרטאבי במדליית הארד במשחה ה-50 חופשי בזמן של 22.57 שנ'. בפסטיבל האולימפי האירופי לנוער בסלובקיה, ניצח אוקאן גולדין במשחה ה-100 גב בתוצאה של 56.66 שנ' שגם היוותה שיא ישראלי חדש לגילאי 15. ויש גם עתיד בשחייה במים פתוחים. יונתן אחדות סגר את השנה בעברית עם הופעה מצוינת באליפות העולם לנוער שהתקיימה באיי סיישל, שם סיים במקום הרביעי במשחה ל-10 קילומטרים. מספר חודשים לפני כן סיים אחדות במקום השמיני באותו המשחה באליפות אירופה בפורטוגל.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג