סובלים מפציעות ספורט? הכירו את הצמחים שיכולים לסייע

שילוב של טיפול בצמחי מרפא לצד הטיפול המסורתי יכול לעזור בהתמודדות עם כאב ולקצר את זמן השיקום וההתאוששות מפציעה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פציעות ספורט אינן רק מנת חלקם של ספורטאים מקצועיים, אלא היא גם מנת חלקם של ספורטאים חובבים המשקיעים בפעילות גופנית עצימה, אם על בסיס קבוע מספר פעמים בשבוע. המשותף לכולם, מקצועיים וחובבים, הוא שכולם עשויים לסבול מכאבי שרירים, כאבי ברכיים, כאבי גב, ואף שברי מאמץ.

כל אלה יכולים להתרחש בין השאר בגלל אימון לא מאוזן, תנועה לא נכונה או מאמץ יתר, ובכל אחד מהמקרים כמו אלו או אחרים, שילוב צמחי מרפא ותוספי תזונה יכולים לעזור לגוף להתגבר על הכאב והקושי ולמתעמל – לשמור על שגרת האימונים. לדוגמה, שילוב של כורכומין, החומר הפעיל המופק משורש הכורכום, מגנזיום ומשחה המבוססת על מיצוי צמח הארניקה, לצד טיפולים משקמים, יכולים לעזור לגוף להתמודד טוב יותר ולקצר את זמן השיקום וההתאוששות מהפציעה.

טיפול בצמחי מרפא לצד הטיפול המסורתי יכול לעזור בהתמודדות עם כאב | צילום: shutterstock

כורכומין

הכורכום הוא מבין הצמחים הנחקרים ביותר ויתרונותיו הרבים ידועים ומוכרים שנים רבות. לכורכום ריכוז גבוה של נוגדי חמצון המגן מפני כאבי שרירים מאוחרים, אך הוא ידוע בעיקר בזכות רכיב הכורכומין שבו. מחקרים הראו כי לכורכומין פעילות אנטי דלקתית משמעותית הפועלת באמצעות מנגנון שמעכב גורמים מתווכי דלקת, כמו למשל ציטוקינים, אשר נמצאו כבעלי תפקיד עיקרי בהתפתחות תהליכי דלקת בגוף.

מכאן, שלכורכומין יש השפעה לא רק על הפחתה מפני נזק לשריר אלא גם בקיצור משך ההתאוששות של השריר, מה שמסייע לחזרה מהירה יותר לשגרת האימונים. כמה מן התוספים הקיימים בשוק, כוללים גם את רכיב ה-MSM, תרכובת טבעית המשמשת רבות ברפואה המשלימה ונכללת כרכיב חיוני במוצרים צמחיים שונים, לתמיכה בתנועה זורמת, לרבות במצבים המערבים קושי תנועתי וכן כתמיכה בספורטאים במצבים נפוצים הנובעים מפעילות ספורטיבית עצימה.

ארניקה

זהו צמח השייך למשפחת המורכבים ונחשב מזה שנים למסייע בהרגעת כאב מתמשך. השימוש המקומי/חיצוני בארניקה יהיה נכון בכל מצב של פציעה או כאב או פציעת ספורט, כאבי מפרקים, חשד לפציעות ספורט אקוטיות או כל כאב אחר הקשור למערכת השריר-שלד.

דרך מומלצת לעשות זאת היא באמצעות משחה המבוססת על צמח הארניקה ואף המבוססת על שילוב של מספר שמנים ארומטיים בשילוב מיצוי מרוכז של צמחי מרפא כגון קלנדולה, כורכום, לוונדר וכמובן ארניקה. מריחה של הג'ל באזור הכאוב, בתנועות סיבוביות, מסייעת בהרגעת העור ומותירה מעטה הגנה התורם לגמישות העור.

מגנזיום

המגנזיום הוא מבין המינרלים החשובים ביותר לבריאות והוא משתתף במאות תהליכים ביוכימיים בגופנו, כמו מערכת הלב וכלי הדם, מערכת העצבים, מערכת החיסון, העצמות וכמובן גם השרירים. למגנזיום תפקיד בבניית השריר ובפעילות התקינה של השרירים, וכשאנו חווים התכווצות של שרירים הדבר מצביע פעמים רבות על מחסור של מגנזיום.

למעשה, מחסור במגנזיום היא תופעה ידועה אצל ספורטאים, כמו גם אצל האוכלוסייה הכללית. ספורטאים מאבדים יותר מגנזיום במהלך פעילות גופנית עצימה, אז המגנזיום מופרש דרך הזיעה והשתן ומשם הצורך והחשיבות של שילוב תוספי תזונה המכילים מגנזיום לעוסקים בספורט.


הכותב הוא אסף קורן, נטורופת, הרבליסט קליני ומטפל ברפואה סינית, ברא צמחים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג