סובב ירושלים: 5 מסלולי ריצה מגניבים בירושלים

עיר הבירה מזמנת לרצים שפע של מסלולים עם נוף משגע, היסטוריה, תרבות ודת - בואו להכיר את ירושלים דרך הרגליים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מסלולי ריצה בישראל:  5 מסלולים שווים בחיפה | 10 מסלולי ריצה בישראל

ירושלים, הרים סביב לה, בירת ישראל ואחת מהערים היפות בארץ. לרצים, מהווה ירושלים אתגר לא קטן שכרוך בסיבולת לב ריאה, דופק גבוה והרבה טיפוסים, אבל, אפשר גם למצוא מסלולי ריצה ידידותיים שלא יאלצו אתכם בכל פעם מחדש להיקרע. מאמנת הריצה הירושלמית ומי שמכירה את כל מסלולי הריצה האיכותיים בירושלים, רונה זמיר, סייע לנו לבחור את חמשת המסלולים המומלצים שיתאימו גם למי שמחפש אימון ארוך, קצר, למתחילים, למתקדמים ואפילו קצת שטח.

1. פארק המסילה

פארק המסילה, מתחם התחנה הראשונה ירושלים צילום: Deror_avi

שביל מסודר שנסלל לרצים, הלכים ורוכבי אופניים | צילום: Deror_avi

אורך המסלול: 7 ק"מ לכל כיוון
רמת קושי: קל

המסלול עובר בתוואי דרך ייחודי מאוד. במקום זה עברה הרכבת הראשונה של ירושלים. תחילתו של המסלול במתחם התחנה הראשונה משם יוצאים בריצה על שביל מסודר שנסלל לרצים, הלכים ורוכבי אופניים כך שסביר שלא תהיו רגע אחד לבד. השביל מואר לכל אורכו ולכן מתאים גם לאימון ערב. מי שמחפש ריצה קצרה יותר יוכל להסתובב בכל נקודה על המסלול ולחזור חזרה למתחם התחנה הראשונה ולהנות מקפה אחרי אימון. המסלול המקורי מסתיים בעין יעל, גן החיות התנ"כי.

כתבות נוספות בנושא
ריצה בירושלים: עלייה ונוף בה
מסלולי ריצה: 5 מסלולים שווים בחיפה
כיצד הריצה כבשה את נשות העולם החרדי?

2. יער ירושלים

יער ירושלים צילום: יעוז

הנוף שיתגלה אליכם במהלך הדרך יפיפה | צילום: יעוז

אורך המסלול: 4.5 ק"מ
רמת קושי: קל

יער ירושלים הינו יער קק"ל והשתרע על פני ארבעת אלפים דונם כשהיה בשיאו ולפני שנגסה בו העיר. מסלולינו מתחיל ומסתיים מבית הקברות האזרחי בהר הרצל ורצים לכיוון יד ושם. ניתן לחזור על המסלול מספר פעמים לצורך צבירת קילומטרז'. מי שמחפש אימון שמשולבת בו עלייה ולא רוצה לצאת מהעיר, מסלול זה יתאים לו במיוחד. הנוף שיתגלה אליכם במהלך הדרך יפיפה ושווה לרגע לעצור ולהנות ממנו. הריצה כולה היא על כביש ולא על מדרכה מסודרת ולכן חשוב להיזהר, אומנם לא מדובר בכביש עם תנועה, אבל אם אתם מתאמנים בשעות החשיכה מומלץ להצטייד בנצנץ. בערב אין תאורה בקום.

3. עמק ארזים

צבי ארץ ישראלי בעמק הארזים צילום nadavkna

צבי ארץ ישראלי בעמק הארזים | צילום: nadavkna

אורך המסלול: 9 ק"מ
רמת קושי: קל/בינוני (תלוי בעצימות).

מסלול המיועד להליכה, רכיבה וריצה, מתחילים בהר חוצבים ומסיימים את הריצה בבית ספר שדה עין כרם. מי שמחפש עלייה מתונה יכול לרוץ גם מעין כרם לכיוון ירושלים. חשוב להתארגן עם מים בהתאם כיוון שעל המסלול ישנה נקודת מים אחת שקשה מאוד למצוא אותה. ישנה נקודה בעייתית אחת בה צריך לחצות כביש, סמוך לפונדק מוצא. עולים לכיוון הפונדק וחוזרים לכביש מתחת לגשר ואחריו פונים ימינה לשביל עפר.
השביל חשוף כולו ואינו מוצל כל כך שבימי הקיץ חם מאוד לרוץ בו ומומלץ להתחיל מוקדם בבוקר או אחר הצהרים. השביל לא מואר כלל כך שחשוב להתארגן בהתאם במידה ותיכנסו לחשיכה.

4. הר איתן

הר איתן | צילום: ORI

אחד המסלולים הפופולרים באזור ירושלים | צילום: ORI

אורך המסלול: 7.8 ק"מ
רמת קושי: בינוני


אחד המסלולים הפופולריים באזור ירושלים, הוא מושך אליו הלכים, רצים ורוכבים בכל ימות השנה. זו היא הקפה אחת ובה שתי עליות אחת אחרי השנייה בהפרשים של 1200 מטר זו מזו. השביל נוח לריצה ולא צריך להצטייד בנעלי שטח מיוחדות. על המסלול אין מים בכלל לכן חשוב להצטייד במים שיספיקו לכשעה של פעילות. השביל אינו מוצל ולכן כבר בשעות הבוקר מתחיל להיות בו חם, מומלץ לפתוח שם את היום בריצת בוקר מוקדמת, תופתעו לגלות שהרבה אנשים עושים בדיוק כמוכם.

5. בעקבות חצי מרתון ירושלים

צילום: ניר עמוס

באימון אחד תוכלו להספיק ולעבור בנקודות יפייפיות | צילום: ניר עמוס

אורך המסלול: 21 ק"מ
רמת קושי: בינוני
מסלול חצי המרתון וגם ה-10 ק"מ, יכול להיות מושלם עבור מי שרוצה לשלב גם ריצה וגם סיור בעיר ובנקודות חשובות בה. המסלול מושך אליו לא רק 'תיירים' מזדמנים אלא גם רצים ירושלים שאוהבים לבצע את ההקפה. באימון אחד תוכלו להספיק ולעבור בנקודות יפיפיות כמו העיר העתיקה, מרכז העיר, בית הנשיא ולנשום קצת את האווירה הירושלמית. נקודות המים שעל המסלול הן תחנות דלק וגני משחקים שנמצאים בשפע ברחבי העיר. כיוון שהמסלול עובר בלב ליבה של הבירה, מומלץ לרוץ אותו בשישי בבוקר מוקדם או בשבת, כשהכל סגור סביב וזה רק אתם ואויר ההרים צלול כיין.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אמיר הגיב:

    יש מסלול נוסף ומציין מבית זית לכיוון מחלף גולדה שברובו סלול לאופניים לדעתי 9 קמ לכל כיוון

  • דידי הגיב:

    יש עוד המון מסלולים נהדרים בעיר ובסביבותיה. כמה דוגמאות למסלולים בפאתי העיר (כי בתוכה כמובן יש אינסוף אפשרויות):

    1. הואדי – שביל שטח קל לאורך נחל שורק. השביל מתחיל ליד הפניה לבית הספר החקלאי עין כרם ונמשך לאורך ואדי שורק. השביל המלא הוא הלוך וחזור 6 ק"מ לכל כיוון. ניתן גם לחנות באמצעי המסלול (חניון הסטף התחתון) ואז יש 3 ק"מ לכל כיוון, וניתן להתאים לאורך הרצוי.
    2. המשך שביל עמק הארזים (שהוזכר בכתבה). לאחר חצייה (ברמזור!) של מחלף גולדה, שביל האופניים ממשיך עד להר הצופים (הקטע נקרא שביל נחל צופים). השביל סלול כולו אבל בעליה משמעותית. אורכו כ- 3 ק"מ לכל כיוון.
    3. כפי שהוזכר בתגובה קודמת, שביל סובב בית זית הוא המשך השביל של עמק ארזים (מהצד של סיבוב מוצא). סלול לכל אורכו וקל למדי. אורכו כ- 3 ק"מ לכל כיוון. מי שמעוניין באתגר אמיתי יכול לעלות מהשביל מאחורי בית זית (לעבור ליד בית העלמין של בית זית) בשביל שטח עד ליער ירושלים (הר הרצל). יש גם שביל שטח מקביל שמקיף את מאגר המים מהצד השני ביחס לשביל הסלול.
    4. גיוון אחר לשביל עמק הארזים הוא עליה מהשביל לאנדרטת אסון התאומים, או עליה ליער רמות (אפשר גם לעשות מסלול קצר ביער רמות עצמו. לאורך חלק מהשביל יש תאורה.
    5. המון, אבל המון, מסלולים נהדרים סביב חרבת סעדים/יד קנדי. יש מסלול יפה מגן החיות התנ"כי ליד קנדי (כ- 9 ק"מ כל כיוון, נעשה גם כקטע 2 במרוץ ים-לים). יש הרבה מסלולי שטח שיורדים לנחל רפאים, עולים לרכס שלמון ואחרים, ברמות קושי משתנות (בינוני ועד קשה מאוד). כמובן שהצ'ופר הוא הנוף הנהדר ומידי פעם מפגש עם צבאים.
    6. גם בהר איתן (שהוזכר) יש הרבה הרחבות מעבר לשביל ההקפי. הבולטות שבהם עליה לפסגה (יש שביל מהחניון ושביל מאמצע המסלול הנקרא מעלה הלבלב שכולל עליה רצופה של כ- 3 ק"מ), או ירידה לאזור נחל צובה (שהוא קטע יפהפה ומוצל ברובו, בעיקר בשעות הבוקר)

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג