"נרדמה וסטתה לנתיב האופניים": נעצרה הנהגת שגרמה למותו של מגנוס ווייט

הנהגת שפגעה ברוכב האופניים האמריקאי והרגה אותו, רגע לפני שהיה אמור להשתתף באליפות העולם לנוער, הובאה בפני שופט וצפויה לקבל בין שנתיים ל-6 שנות מאסר: "המוות היה יכול להימנע"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מגנוס ווייט | צילום: איגוד הרכיבה האמריקאי

הנהגת שפגעה עם רכבה והרגה את רוכב האופניים האמריקאי מגנוס ווייט נעצרה על ידי משטרת קולורדו והובאה בפני שופט. הנהגת, אווה סמילנסקה בת ה-23, נעצרה בסיומה של חקירה ממושכת כחמישה חודשים לאחר האירוע, והיא מואשמת בעבירה של "הריגה באמצעות כלי רכב", עבירה מדרגה 4 בחוק הפלילי במדינה, ועליה העונש הוא 2 עד 6 שנות מאסר ועד 500 אלף דולר קנס.

לכתבות נוספות בנושא:
טרגדיה שלישית תוך חודש וחצי: רוכב אמריקאי נהרג בתאונה רגע לפני אליפות העולם
אלמנתו של תומר שפירר ז"ל: "עדיין מזנקת כששומעת אופניים מתקרבים"
הנהג שדרס את חן יהלום ז"ל חשוד שנהג תחת השפעת סמים וללא רישיון בתוקף

על פי החקירה, הנהגת ככל הנראה נרדמה על ההגה ובשל כך סטתה מנתיבה אל שביל האופניים בשוליים ופגעה מאחור בווייט, שרכב בסמוך לביתו, במה שהיה אמור להיות האימון האחרון שלו לפני היציאה לאליפות העולם לנוער, שם התעתד לייצג את נבחרת ארה"ב בתחרות אופני ההרים.

בבית המשפט דחתה הנהגת את ההאשמות וטענה כי לא נרדמה על ההגה אלא סבלה מ"תקלה בהיגוי". עם זאת, העובדה שהיא לא האטה או בלמה, גם לאחר הפגיעה בווייט, ונעצרה רק כשהרכב כבר היה על הדשא אחרי השוליים, בנוסף לעדויות סביבה שכמעט ולא ישנה בלילה טרם האירוע, עומדות לה לרועץ.

משפחתו של ווייט, שהיה נחשב לאחד הרוכבים המוכשרים והמבטיחים בתחומו בארה"ב, הוציאה הודעה לאחר הגשת כתב האישום: "אווה סמילנסקה בחרה באופן מודע ורצוני לשבת מאחורי ההגה של מכוניתה, בהתנהגות חסרת אחריות. האירוע ההרסני הזה קרה בנתיב אופניים ייעודי, בכביש ישר עם שוליים רחבים, באור יום מלא. היא חייבת לשאת באחריות למעשיה. זה הכרחי שהיא תקבל את העונש המקסימלי על פשעה.

עוד הוסיפה המשפחה: "מותו של מגנוס היה יכול להימנע. זה מדגיש את האחריות של כל נהג להפעיל את הרכב שלו בזהירות. בכל פעם שמי מאיתנו נכנס למכוניתנו, בכל פעם שאנחנו עולים על אופנינו, בכל פעם שאנחנו הולכים ברחוב או בחניון, לכולנו יש אמון מובנה שנהג אחר לא יפגע בנו ויהרוג אותנו. אווה סמילנסקה ניפצה את האמון הזה".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג