נמצא הפתרון לבעיות ברכיים?

מה שמתחיל בכאבי ברכיים, עלול להתדרדר במשך השנים לפגיעה קשה בתפקוד, לסבל מכאבים עזים ולניתוחים סבוכים להחלפת מפרק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מה שמתחיל בכאבי ברכיים, עלול להתדרדר במשך השנים לפגיעה קשה בתפקוד, לסבל מכאבים עזים ולניתוחים סבוכים להחלפת מפרק

מאת:ג'ודי ראוך כהן

כ-60% מבני ה-50 ומעלה סובלים מכאבי ברכיים על רקע דלקת מפרקים ניוונית, או בקצרה שחיקת סחוס. גם חובבי ספורט וספורטאים רבים סובלים מכאבי ברכיים כתוצאה מנזקים לסחוס המפרקי, בעיה שפעמים רבות רק מחמירה, גם לאחר שהאדם חדל מפעילות ספורטיבית.

לאחרונה הגיע לישראל טיפול שפותח בגרמניה וקרוי אורטוקין. הטיפול עוצר את הדלקת ושחיקת הסחוס ועשוי להציל מאות אלפי ישראלים משנים של סבל. 

כאבי ברכיים הינה התופעה השכיחה ביותר של כאבי מפרקים. מפרק הברך נושא בעומס כבד ביותר ונמצא רוב הזמן בתנועה. חלק נכבד מכאבי הברכיים נובע מתהליכים ניווניים המתפתחים בברך, אשר לרוב מלווים בדלקת השוחקת את הסחוס באופן כימי. התופעה מתבטאת בכאבים חזקים שהולכים ומקשים על התפקוד היומיומי, וגורמים למגבלות תנועה ולפגיעה באיכות החיים.


כאבי ברכיים – התופעה השכיחה ביותר של כאבי מפרקים (צילום: Thinkstock)
עם החרפת התופעה, עלולים הסובלים ממנה להידרש להשתלת מפרק מלאכותי, ניתוח שהרופאים מנסים לדחות לגיל מתקדם כמה שיותר. 

הגורמים לכאבי ברכיים
הגורמים העיקריים לדלקת מפרקים ניוונית (אוסטאוארטריטיס) הם גנטיקה, עודף משקל, עומס יתר מעבודה פיזית, פעילות ספורטיבית מאומצת וקבועה. גם מפרקים שעברו טראומות כמו קריעת רצועה, קריעת מניסקוס, שברים וכו' עלולים להביא לעומסי יתר מוקדיים בסחוס המפרק של הברך ובכך לגרום לנזקי סחוס ושחיקה. ברמה התאית, השחיקה הקיימת בסחוס המפרקי נובעת מחוסר איזון בין גורמי גדילה וגורמי הרס (pro inflammatory cytokines) הקיימים ברקמת הסחוס והסיניובה, והמפעילים אנזימים המפרקים את מרכיבי הסחוס.

טיפול ביולוגי כתחליף לניתוח
אורטוקין הינה שיטת טיפול המשפרת את האיזון בין גורמי הפירוק לבין גורמי הבניה של הסחוס וכך מאריכה את אורך חייו של המפרק הפגוע ומשפרת את תפקודו. הטיפול בשיטת אורטוקין מבוסס על עקרון הריפוי העצמי של הגוף: סרום מיוחד, שהופק מדמו של המטופל באמצעות ציוד ייחודי ומבחנות המוגנות פטנט, מכיל ריכוז גבוה של חלבונים אנטי דלקתיים וחלבוני הגנה וגדילה. סרום זה מוזרק בסדרה של 5 זריקות לתוך המפרק הפגוע וכך גורם לגוף לעצור את הדלקת  באופן טבעי.

אורטוקין הינו טיפול ביולוגי שפותח בגרמניה, המאפשר לסובלים מדלקת מפרקים ניוונית לעצור את שחיקת הסחוס, להפחית את הכאב במפרק, לעצור את התהליך הדלקתי ולשפר את יכולת התנועה והתפקוד של המפרק וזאת ללא תופעות לוואי.

טיפול בשיטת אורטוקין מתבצע מאז 1997 באירופה בהצלחה רבה. מתוך מחקרים רבים שנערכו נמצא כי הטיפול יעיל מאוד גם למפרקי עמוד השדרה ולפגיעות שרירים וגידים.

הטיפול בשיטת אורטוקין מהווה תחליף לניתוח, מוצע למטופלים בישראל רק באופן פרטי. 
לפרטים נוספים היכנסו ל: www.orthokine.co.il
תוכן שיווקי


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג