נותרנו עם הפנטזיות: פרידה מקלווין קיפטום

שיאן העולם במרתון הצית את הדמיון של חובבי הריצה והאתלטיקה, שכבר דמיינו אותו עושה היסטוריה ויורד משעתיים, אך תאונת הדרכים הקטלנית בה נהרג עם מאמנו גדעה את החלום. פרידה מאגדה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קלווין קיפטום בדרך לשיא העולם במרתון שיקגו | צילום: Chad Veal, Wikimedia

בעולם מקביל, מגיע 14 באפריל 2024, ואיתו מגיע מרתון רוטרדם. על קו הזינוק עומדים כמה מטובי הרצים בעולם, ובהם גם שיאן העולם קלווין קיפטום. מתייצב למרוץ ראשון מאז שבר את שיא העולם. אני ממש יכול לדמיין כל רגע במרוץ הזה, ההתחלה כדבוקה, רגע ההיפרדות, הדהירה של קיפטום קדימה בקצב שאף בן אנוש לא יכול להדביק, והחצייה של קו הסיום עם הידיים מושטות לצדדים.

לכתבות נוספות בנושא:
אבל כבד: שיאן העולם במרתון קלווין קיפטום נהרג בתאונת דרכים
טל כרמל מציג: 50 מרתונים בשנה לכבוד גיל 50
"מחפשת שותף למרוץ, אבל שונה": הסיפור מאחורי הפוסט שהפך לוויראלי

בפנטזיות של כל חובבי הריצה, כשהוא חוצה את קו הסיום וכל עיני העולם מופנות אליו, מופיעה עדיין הספרה 1 על המסך הגדול במספר שמורה על השעות. מרתון מוכר ראשון בהיסטוריה מתחת לגבול השעתיים. הרי אם מישהו יכול לעשות זאת, זה האיש שבכל פעם שעלה על המסלול רשם עוד פרק בדברי הימים של האתלטיקה העולמית.

קלווין קיפטום | צילום: טוויטר

אך קיפטום לא יהיה שם. וכנראה שאף אחד לא ירוץ מתחת לשעתיים במרתון רוטרדם, או בכלל בתקופה הקרובה. מותו הטרגי של הרץ הקנייתי בתאונת דרכים בגיל 24 בלבד יחד עם מאמנו היכו בתדהמה את כל עולם הספורט, והותירו אותנו לפנטז מה הוא היה יכול לעשות, מה עוד היה יכול להשיג…

גם בזמן הקצר שהוא על המסלול, קיפטום הטביע את חותמו בצורה חסרת תקדים על עולם הריצה. בסך הכל שלושה מרתונים היו לו – בראשון, במרתון ולנסיה בדצמבר 2022, קבע את התוצאה המהירה ביותר למרתון בכורה, עם שיא מסלול של 2:01:53 שעות. התוצאה השלישית בהיסטוריה, כבר בפעם הראשונה שהוא מתחרה במרחק, וכבר אז היה ברור שזה משהו מיוחד.

ארבעה חודשים וחצי לאחר מכן, הוא זינק מקום אחד למעלה בדירוג ההיסטורי במרתון לונדון. גם שם הוא קבע שיא מסלול וניצח עם 2:01:25 שעות, רק 16 שניות משיא העולם של אליוד קיפצ'וגה האגדי. החצי השני שלו בריצה היה מטורף לחלוטין עם 59:45 שעות, והדמיון של כל עולם האתלטיקה הוצת. לרדת משעתיים פתאום נראה אפשרי (בלי עזרים חיצוניים כמובן).

קלווין קיפטום במרתון שיקגו | צילום: טוויטר

עוד חמישה חודשים וחצי חלפו ומרתון שיקגו הגיע. הפעם שיא העולם כבר נותר הרחק מאחור. קיפצ'וגה רץ בזמן של 2:00:35 שעות, כשלרגעים מסוימים אף היה נראה שיצליח לרדת משעתיים עוד באותו היום. ריצה שלישית, שיא מסלול שלישי, ועכשיו גם שיאן עולם, כשהיה נראה שהוא ממש לא מתכוון לעצור.

יש מעט מאוד ספורטאים לאורך ההיסטוריה שנראה כי יש בהם את אותו "ניצוץ אלוהי" ספורטיבי שגורם להם להפוך לא רק לטובים ביותר בזמנם, אלא גם לטובים ביותר בכל הזמנים – יוסיין בולט, מונדו דופלנטיס, מייקל פלפס, מייקל ג'ורדן, טום בריידי, ליאו מסי, רונאדלו, רוג'ר פדרר ועוד… וקלווין קיפטום הוא אחד מהם. אלא שבמקרה שלו, בניגוד לכל האחרים, לא יהיה שלטון של שנים ארוכות בענף, אלא רק תקופת זוהר קצרה.

בעולם מקביל, קיפטום היה נפרד מאיתנו עוד עשור, אולי אף יותר, כשיאן עולם, אלוף אולימפי, שיאן הזכיות במייג'ורים, ועם שלל קמפיינים שכוללים בדרכים יצירתיות יותר או פחות את המילה "שעתיים". בעולם שלנו, כל שנותר לנו הוא לפנטז… ולהיפרד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יוני נתניהו הגיב:

    להגיד ניצוץ אלוהי ולא להזכיר את ג'ונתן אדוארדס…חובבן

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג