אבל כבד: שיאן העולם במרתון קלווין קיפטום נהרג בתאונת דרכים

עולם הריצה מרכין ראש, עם לכתו של המרתוניסט הקנייתי האדיר בגיל 24 בלבד יחד עם מאמנו. לפי הדיווחים, קיפטום נהג, איבד שליטה על הרכב והתנגש בעץ. סבסטיאן קו: "אנחנו המומים ועצובים, רק בשבוע שעבר שיא העולם שלו אושר רשמית"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קלווין קיפטום | צילום: טוויטר

אבל כבד בעולם הריצה והאתלטיקה. שיאן העולם במרתון קלווין קיפטום נהרג הלילה (בין ראשון לשני) יחד עם מאמנו בתאונת דרכים במולדתו קניה. קיפטום היה בן 24 בלבד במותו, ורק בשבוע שעבר אושר באופן רשמי שיא העולם שקבע בשנה שעברה במרתון שיקגו.

לכתבות נוספות בנושא:
קלווין קיפטום שבר את שיא העולם במרתון שיקגו
קלווין קיפטום חשף: "פוגש את משפחתי רק יום בשבוע, זו בחירה מודעת"
תכנית אימונים למרתון למתקדמים: כך תרדו מגבול 4 השעות

קיפטום היה מועמד מוביל לזכות זהב במרתון האולימפי בפריז באוגוסט, ונחשב לאחד הכוכבים הגדולים בעולם האתלטיקה, ולתקווה הגדולה להיות הראשון בהיסטוריה שיורד מגבול השעתיים בריצת מרתון. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

מאמנו הרואנדי ג'רווייס חקיזימנה נהרג יחד עמו בתאונה עם רכבם בסביבות השעה 23:00 בלילה שעון קניה. ספורטאית קנייתית אחרת, מילקה צ'מוס, היא זו שאישרה את מותם לתקשורת, לאחר שהייתה בבית החולים אליו נלקחו הגופות של השניים וזיהתה את גופתו של קיפטום, לדבריה, תוך שהיא ממררת בבכי ומתקשה לדבר.

התאונה אירעה בכביש בין העיירות אלדורט וקפטגאט במערב קניה, בלב אזור מחנות הגובה הידוע כבסיס אימונים לרצי מרחקים מובילים מקניה ומכל העולם. קיפטום נולד וגדל באזור. צ'מוס סיפרה שהיא הלכה לבית החולים עם ספורטאים אחרים ובני משפחתו של קיפטום לאחר ששמעה את החדשות. בני המשפחה, שכללו את אביו של קיפטום, היו שם כדי לזהות את גופתו.

דניס מוגה, מפקד המשטרה באזור, אמר כי קיפטום היה זה שנהג ברכב, וכי זו הייתה המכונית היחידה המעורבת בתאונה. קנת קימאיו, חבר של שיאן העולם, אמר שהוא הגיע לזירת התאונה זמן קצר לאחר שהתרחשה, וקיפטום נזרק מהמכונית. נראה שהמכונית סטתה מהכביש במהירות גבוהה והתנגשה בעץ לפני שהתדרדרה, אמר קימאיו. אישה נוספת שהייתה אף היא במכונית, פונתה לבית החולים עם פציעות קשות, לדבריו.

קיפטום היה האדם הראשון שרץ מרתון בפחות מ-2:01 במרוץ רשמי, כאשר קבע את שיא העולם של 2:00.35 בשיקגו באוקטובר האחרון, כשהוא מנפץ את שיאו של חברו הקנייתי והאלוף האולימפי אליוד קיפצ'וגה. הוא קבע את השיא רק במרתון השלישי שלו בקריירה. קיפטום וקיפצ'וגה היו צפויים לספק קרב מרתק במיוחד על הזהב במרתון בפריז, אולם עוד קודם היה אמור קיפטום להתחיל את העונה במרתון רוטרדם באפריל, שהיה אמור להיות המרוץ הראשון שלו מאז ששבר את שיא העולם, ובו תכנן לנסות ולרדת מגבול השעתיים.

נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית, סבסטיאן קו, הביע את תנחומיו: "אנחנו המומים ועצובים עמוקות לגלות על האובדן של קלווין קיפטום ומאמנו, ג'רווייס חקיזימנה", כתב קו בטוויטר: "בשם כל האתלטיקה העולמית אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחותיהם, לחבריהם, לחבריהם לקבוצה ולאומה הקנייתית. רק מוקדם יותר השבוע בשיקגו, המקום שבו קלווין קבע את שיא העולם יוצא הדופן שלו במרתון, זכיתי לאשרר את הזמן ההיסטורי שלו באופן רשמי. אתלט מדהים שהשאיר מורשת מדהימה, נתגעגע אליו מאוד".

קיפטום זכה להצלחה מיידית עם כניסתו לעולם המרתון, כשרץ את הזמן המהיר ביותר אי פעם בהופעת בכורה במרתון ולנסיה 2022. בשנה שלאחר מכן, הוא ניצח כבר במרתון לונדון ובמרתון שיקגו, שניים מהמרתונים היוקרתיים בעולם. כבר בגילו הצעיר, הוא רץ שלושה משבעת זמני המרתון המהירים ביותר שנרשמו אי פעם.

הוא היה האחרון מבין שורה של רצים קנייתים מובילים שמתו בתאונות טרגיות. זכורים במיוחד סמואל וואנג'ירו, האלוף האולימפי במרתון מ-2008, שמת בגיל 24 לאחר שנפל ממרפסת בביתו, המרוניסט פרנסיס קיפלגט שמת בתאונה ב-2018 ואלוף העולם בריצת 400 משוכות לשעבר ניקולס בט, שמת בתאונה גם הוא באותה שנה. האלוף האולימפי דייויד רודישה ניצל מהתרסקות מטוס ב-2012, וסגן האלוף האולימפי פול טרגאט שרד גם הוא תאונת דרכים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג