נואה ליילס מכוון גבוה: "הולך על ארבע מדליות זהב בפריז, כולל ה-4×400"

הספרינטר האמריקאי הצהיר כי הוא לא מתכוון להסתפק בטריפל כמו באליפות העולם האחרונה, והוא מתכוון להוסיף גם את ריצת השליחים הארוכה לרפרטואר, הישג שאף אתלט לא רשם לפניו: "זה אפשרי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נואה ליילס | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

אחד הכוכבים הגדולים של האתלטיקה העולמית, הספרינטר האמריקאי נואה ליילס מכוון הכי גבוה שאפשר לקראת המשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הקרוב ומצהיר: "הולך על ארבע מדליות זהב".

לכתבות נוספות בנושא:
סגן אלוף אירופה הושעה לארבע שנים על סימום, המדליה נלקחה ממנו
הסרטון שהצית גל שמועות: האם יוסיין בולט בדרך לקאמבק?
שיאני העולם במוקד: הוכרזו אתלטי השנה לשנת 2023

אלוף העולם המכהן בריצות הספרינט ל-100 ול-200 מטר ובשליחים 4X100 מטר, הצהיר בראיון לעיתון הצרפתי ל'אקיפ אחרי בחירתו לאחד מאתלטי השנה של 2023 כי בכוונתו לנסות ולהיכנס לנבחרת האמריקאית גם ב-4X400 מטר: "אני תמיד חושב מחוץ לקופסה, אף פעם לא היה לי משהו שזרק אותי פנימה לתוך הקופסה. חשבתי לעצמי – אוקיי, אני לא הולך לסרב לזה".

נואה ליילס | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

עוד הסביר: "אחרי מה שעשיתי בבודפשט וראיתי במה הגוף שלי יכול לעמוד, הבנתי שאם אני אתאמן לזה, זה אפשרי, אז בוא ננסה. זה המרוץ האחרון בתחרות, אז אין מה להפסיד. אם אני בכושר לזה והתאמנתי לזה כל השנה, אז ברור שזה שווה ניסיון. אם הם ירשו לי, אם יזדקקו לי ואם ירצו – בואו ננסה, בואו נעשה את זה".

עבור ליילס, הריצה הזו לא לגמרי זרה, ככוכב בליגת התיכונים הוא השתתף בריצת 4X400 מטר ב-2016 וקבע זמן של 45 שניות, שלקח את בית הספר שלו מהמקום הלפני אחרון אל הניצחון באליפות התיכונים כרץ האחרון שנעל את הרביעייה. צפו בריצה:

עם זאת, כדי להיכלל ברביעייה האמריקאית הוא יזדקק ככל הנראה להתחרות בריצת ה-400 במבחנים האמריקאיים. שיאו ב-400 הוא 47.04 שניות מ-2016 והוא למעשה לא רץ את המרחק הזה מאז. אפשרות נוספת היא שהמאמנים האמריקאיים ירכיבו אותו ברביעייה מבלי שיעשה זאת במבחנים, דבר שכבר קרה בעבר, אם כי פעמים ספורות בלבד, דוגמת מייקל פלפס בריו 2016 במשחה ל-4X100 חופשי.

מבחינת תקדימים היסטוריים, אין אף רץ בהיסטוריה שזכה ב"קוואדרופל" בארבעת המקצועות הללו באותם משחקים אולימפיים. ג'סי אוונס וקרל לואיס זכו בארבע מדליות זהב בברלין 1936 ובלוס אנג'לס 1984 בהתאמה, אך המדליה הרביעית של שניהם הייתה בקפיצה לרוחק ולא ב-4X400 מטר.

בצד הנשי, פאני בלנקרס-קון זכתה בארבע מדליות זהב בלונדון 1948 בריצות ה-100 מטר, 200 מטר, 80 מטר משוכות ו-4X100 מטר. הקרובה ביותר לזכות בארבע מדליות זהב במקצים הללו הייתה פלורנס גריפית' ג'וינר, שבסיאול 1988 זכתה בזהב משולש ב-100, 200 ו-4X100, אך רק בכסף ב-4X400 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג