למרות פתיחה נהדרת: מקום 19 לשחר שגיב באליפות אירופה בטריאתלון

הטריאתלט האולימפי הישראלי הראה יכולת נהדרת ואף הוביל לפרקים בשני החלקים הראשונים של התחרות, שהפכה לדואתלון בעקבות תנאי מים קשים, אולם לא החזיק מעמד בקצב הגבוה בריצה: "אכזבה גדולה עבורי". מקום 28 לאיתמר לבנון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב ב-TRI כנרת | צילום: צלמי שוונג

אליפות אירופה בטריאתלון נערכה היום (ראשון) במדריד, עם ארבעה טריאתלטים מנבחרת ישראל שלקחו חלק בתחרות. בראש הרשימה כחול-לבן ניצב הטריאתלט האולימפי ואלוף ישראל המכהן מ-TRI כנרת שחר שגיב, אשר בא עם ציפיות גדולות מהתחרות ונראה נהדר לאורך מרבית הדרך, אולם דעך בסיום וסיים במקום ה-19 (מתוך 64 מתחרים).

הדרמות החלו עוד לפני התחרות. בעקבות גשם כבד שירד הלילה וגרם לסחף וזיהום באגם, קיבלו הנבחרות בבוקר התחרות הודעה על ביטולו של חלק השחייה בטריאתלון, ולמעשה הפיכת התחרות לדואתלון שכלל ריצה של 4.8 ק"מ, רכיבה של 40 ק"מ ושוב ריצה של 10 ק"מ.

צפו בתחרות המלאה:

שגיב פתח בצורה פשוט נהדרת את התחרות כשבחלק הריצה הראשון היה שותף לקבוצת הבריחה שכלל 10 מתחרים ואף הוביל לפרקים. גם לאחר המעבר לאופניים שגיב המשיך להפגין כושר נהדר, הדבוקה המובילה הלכה והצטמצמה עד שנותרו בה שישה, אולם הוא נשאר בה לכל אורך הרכיבה, כשהוא רושם את אחד ממקטעי הרכיבה המהירים בתחרות.

אלא שאז, ירד שגיב לריצה והקצב הגבוה הראה את אותותיו. שלושה טריאתלטים ברחו לו מיד לאחר היציאה משטח ההחלפה, והוא הלך ואיבד קצב עד לסיום, בו קבע 1:52:10 שעות, 3:57 דקות מהמנצח. מי שניצח בתחרות היה הספרדי דויד קסטרו, אשר היה רחוק מאוד מהמובילים לאחר הרכיבה, אולם פיניש אדיר בריצה נתן לו את הניצחון על חשבונו של ג'ונתן בראולי הבריטי הוותיק והמעוטר. אדריאן בריפורד השווייצרי סיים שלישי.

איתמר לבנון סיים במקום ה-28 בתחרות עם זמן של 1:57:13 שעות. איתמר אשד עבר תאונה ממש בתחילת הרכיבה  (לכתבה המלאה על התאונה לחצו כאן) ולא סיים את התחרות. רועי זוארץ, נקלע לסיטואציה שנקראת First Runner – Last Biker, בה אם אחד הרצים מסיים סיבוב לפני שהרוכב מבצע את ההחלפה, הרוכב לא מורשה להמשיך בתחרות. לצערו, בגלל שניות ספורות של הבדל, הוא לא הורשה לרדת למקטע הריצה וסיים את התחרות מוקדם מהמתוכנן.

איתמר לבנון באליפות אירופה במדריד | צילום: פרטי

שחר שגיב סיכם את התחרות: "החלק הראשון של התחרות התנהל כמו שתכננתי ורציתי. שמתי לעצמי כמטרה לנצח את התחרות ולעשות משהו גדול. עד סיום הרכיבה הייתי לגמרי שם על פי התכנית. בנגיעה הראשונה שלי בקרקע, כשירדתי מהאופניים, כל הגוף שלי התכווץ, לא משהו שקרה לי בעבר. ניסיתי לצאת מזה, אך זה הלך והתגבר. סיום התחרות בהחלט מהווה אכזבה גדולה עבורי. לצערי הרבב אני מתחילת העונה לא מצליח לחזור לגל הטוב שלי. אני מקווה שבמשחקי אירופה בסוף החודש אחזור למקום הטבעי שלי- הטופ העולמי".

במקצה המקביל לנשים, ג'ין להייר מלוכסמבורג ניצחה עם 1:59:52 שעות והקדימה את ליזה טרץ' הגרמנייה בשבע שניות. קטיה שר השווייצרית סיימה שלישית עם 2:00:10 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג