מתן רודיטי שסיים רביעי במרתון השחייה בטוקיו: "זה היה משחה משוגע"

ראיון עם מתן רודיטי שהגיע במקום הרביעי במשחה המרתון ל-10 ק"מ שהתקיים הבוקר בטוקיו ועם המאמן שלו אמיר עופר על ההישג חסר התקדים לשחייה הישראלית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכתבות והסקירות האולימפיות בשוונג – טוקיו 2020

זה היה הישג היסטורי לשחייה הישראלית לאחר שהשחיין מתן רודיטי, הגיע במקום הרביעי במשחה המרתון ל-10 ק"מ שהתקיים הבוקר (חמישי) באודייבה פארק שבטוקיו. למרות שהמאמן והצוות כיוונו שרודיטי יגיע בשמינייה הראשונה, הצליח השחיין הישראלי בן ה-22 להפתיע ולהגיע רביעי רק 51 שניות מהמנצח ו-23 שניות מהמקום השלישי בתוצאה 1:49:24 שע'.

הישג היסטורי. מתן רודיטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

לידיעה המלאה על ההישג של מתן רודיטי

"ידעתי מהתחלה שזה הולך להיות משחה משוגע עם הרבה הפתעות. התכוננתי לזה מאוד טוב ומקום רביעי זה הישג בלתי נתפס עבורי ואני מאוד מאושר מזה", סיפר רודיטי לשוונג. "יש עוד שלוש שנים עד המשחקים האולימפיים של פאריס, אבל אני רואה שמפה אפשר רק להשתפר. התאמתי את עצמי היטב למשחה הזה וידעתי למשל שהמים יהיו חמים והתכוננו לזה מראש. זו הסיבה ששתיתי הרבה מים לפני המשחה על מנת לא להתייבש. ההכנות כללו גם אימונים בטמפרטורה יותר חמה על מנת לבצע את ההתאמות".

"כיוונו לשמינייה הראשונה והוא התעלה מעבר לזה". מתן רודיטי ואמיר עופר | צילום: סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל

המאמן אמיר עופר שמאמן את מתן רודיטי באופן צמוד בשנה האחרונה התרגש מההישג: "אני מאמן בצוות המאמנים של המים הפתוחים כבר כמה שנים. לשמחתי היתה לי ההזדמנות לעבוד עם מתן שחזר אלינו מארה"ב שם הוא עשה הכנה למשחקים האולימפיים שהיו אמורים להתקיים בשנה שעברה, אך בשל הקורונה הוא נאלץ לחזור לארץ. בסופו של דבר החיבור עבד טוב. השנה התחלנו בוינגייט פרויקט חדש שבו חיברנו בין שחייני המים הפתוחים ושחייני הבריכות ואנחנו עובדים ביחד כצוות מאמנים וכקבוצה כאשר כל אחד עושה את ההתמחות שלו. היום היה הישג מדהים במים הפתוחים – אנחנו כיוונו לשמינייה הראשונה והוא התעלה מעבר לזה. הכל התחבר לו וזה לא קורה הרבה. הכל הלך לפי התכנית ועכשיו אנחנו מכוונים יותר גבוה לשנים הבאות".

עוד מוסיף אמיר עופר כי היה היה רגע מרגש מאוד והישג שיא לענף המים הפתוחים בישראל. "השחייה הישראלית מתקדמת לצמרת העולמית בשנים האחרונות – בבריכה ובמים הפתוחים ואני בטוח שאנחנו יכולים להשתפר עוד לקראת פריס 2024. מתן הגיע להישג הזה כי הוא שחיין מוכשר, חכם ובעל מוסר עבודה גבוה שחלם על המשחקים האולימפיים מגיל צעיר ולאחר שהבטיח את מקומו בטוקיו כיוון להישג משמעותי, התכונן לתחרות באופן מיטבי והצליח.
מה שסייע להצלחה של מתן היתה עבודה עם צוות מאמנים ואנשי מקצוע מסורים. חשוב לי לציין את מאמניו בשנים האחרונות, חנן גלעד מאמן הנבחרת הקודם ודייב קלשהימר שאימן את מתן בארה"ב. כמו כן את מאמנו באגודת בני הרצליה נמרוד פרידמן ומאמן הים אורי סלע שמאמנים את מתן כיום בשיתוף פעולה איתי".

מוזמנים להירשם למשחה פורט2פורט ולמשחה תנינים של ליגת ארנה ה-Arena Aquatic League:
משחה פורט2פורט
משחה תנינים
משחה עמק חפר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג