מתן רודיטי ובקי פוזדנר זכו באליפות ישראל במשחה ל-1,500 מטר חופשי

אליפות ישראל נפתחה בווינגייט עם המשחה הארוך והזכייה של השחיין האולימפי והשחיינית מבת ים שמרו על התואר. שון פומברג הדהים עם שיא ישראלי לגיל 14 בפעם הראשונה בה שוחה את המשחה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי ובקי פוזדנר | צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה

אליפות ישראל בשחייה נפתחה היום (שלישי) במכון וינגייט, כמיטב המסורת עם המשחה הארוך ביותר בבריכה, ל-1,500 חופשי, ומי שהוכתרו כאלוף ואלופת ישראל במשחה זה ושמרו על תוארם היו מתן רודיטי ובקי פוזדנר.

לכתבות נוספות בנושא:
מקטאר לווינגייט: אליפות ישראל בשחייה יוצאת לדרך
צפו בגורבנקו נוחתת עם המדליה: "מקווה שזה מראה לילדות שהן יכולות להעז לחלום"
הסיבות לשיפור והרמה בעולם: ניתוח ההישג ההיסטורי של גורבנקו

רודיטי חזר כזכור רק לאחרונה מאליפות העולם בקטאר, שם הבטיח את הכרטיס האולימפי במים הפתוחים בפעם השנייה ברציפות. השחיין מבני הרצליה לקח מנוחה קצרה אחרי האליפות ולכן לא ממש התקרב לשיא הישראלי שלו, אך עדיין ניצח עם 15:36.30 דקות. שני שחייני מים פתוחים נוספים עמדו איתו על הפודיום – מאור גורלניק מהפועל בת ים סיים במקום השני עם 15:42.84 דקות ויונתן אחדות מהפועל ירושלים סיים שלישי עם 16:07.60 דקות.

אחדות, רודיטי וגורלניק על הפודיום | צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה

אצל הנשים, פוזדנר מהפועל בת ים זכתה לקרב צמוד מחברתה לאגודה אופק אדיר, ובסופו של דבר רק 46 מאיות הפרידו בין השתיים. בקי מנצחת את המשחה בפעם הרביעית בקריירה עם 17:11.27 דקות ואופק זוכה בסגנות עם 17:11.73 דקות, אך מאושרת מכך שקבעה את הקריטריון לאליפות אירופה לנוער. אמילי גולוס הצעירה מ-TLV SWIM זכתה במקום השלישי עם 17:37.30 דקות.

גולוס, פוזדנר ואדיר על הפודיום | צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה

את ההפתעה הנעימה של התחרות סיפק שון פומברג הצעיר, שבפעם הראשונה שהוא מזנק למשחה הזה בתחרות שבר את השיא הישראלי לגיל 14 עם 16:31.23 דקות. השחיין ממכבי קריית ביאליק שיפר בשבע שניות את השיא של לא אחר מאשר האולימפי דניס לוקטב, שעמד על 16:38.33 דקות והחזיק מעמד עשור שלם. נראה ששווה לזכור את השם הזה לקראת השנים הבאות.

שון פומברג | צילום: מכבי קריית ביאליק

מחר התחרות תימשך, כשצפויים כמה קרבות מרתקים במים. ייערכו המשחים ל-50 חזה, 200 גב, 100 פרפר ו-400 חופשי, כאשר בבוקר מהשעה 9:00 ייערכו מקצי אליפות הנוער והמוקדמות לבוגרים, ובערב תחרויות הגמר לבוגרים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג