מתכננים מרתון ראשון בחו"ל? הנה 5 דגשים שיעזרו לכם להתארגנות

מרתון בחו"ל מחייב הערכות קצת שונה התחרות המתקיימת בארץ, החל מבחירת המסלול שמתאים לכם, בחירת המלון שיהיה קרוב לזינוק, הציוד שיש לארוז והתזונה שיש להטיס אתכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אחד היפים לרוץ בו. מרתון פריס | צילום: shutterstock

1. בחירת המרתון בעולם.

מי שעשה כבר מרתון אחד בחייו יודע שחובה לדייק את המסלול שאליו אתם מתכננים להגיע אליו בחו"ל. מה הכוונה לדייק? ובכן, דבר ראשון חובה לדעת היכן אתם מתכוונים לעשות אותו? אם אתם עושים אותו בחודשים אפריל-מאי שם מתקבצים להם חלק מהמרתונים באירופה וארה"ב, אז צריך לקחת בחשבון שהאימונים בישראל יתחילו בסביבות דצמבר-ינואר, שאלו חודשים קרים וגשומים יותר.

אם עושים אותו בחודשים ספטמבר-אוקטובר שגם כאן יש אוסף מכובד של מרתונים בעולם, אזי צריך לקחת בחשבון שהאימונים שלכם יהיו בקיץ הישראלי החמים שגם לזה יש משמעות בהיערכות הכללית שלכם.

מסלול המרתון עובר ליד מונומנטים בריטיים מפורסמים. מרתון לונדון | צילום: shutterstock

2. הרשמה למרתון.

אל תמתינו עם זה! החלטתם שהמרתון הקרוב שלכם הוא בחו"ל? הקדימו להירשם מראש כיוון שברמה המנטלית אתם תראו שברגע שנרשמתם ושילמתם עליו, אתם לא תחזרו בכם מההחלטה. דבר נוסף הוא שהרשמה מוקדמת תהיה תמיד זולה יותר ולכן כדאית יותר ודבר שלישי ואחרון הוא שיש למרתונים היוקרתיים רשימת מכסות לכל מדינה ואם תמתינו יתכן ותאלצו להיכנס לרשימת המתנה ולא בטוח שאכן לבסוף תוכלו להירשם.

3. בחירת המלון בחו"ל.

סוגייה חשובה שלא תמיד מקפידים עליה היא הלינה ועד כמה היא קרובה לקו הזינוק והסיום. מרתון הוא תחרות שסוגרת את רוב חלקי העיר ולכן במידה והמלון רחוק מהזינוק, אתם עלולים להיגרר בבוקר לעומסים ומתחים לא רצויים. מלון הנמצא בטווח קילומטר או שני קילומטר מהזינוק הוא האידאלי עבורכם. תמיד תוכלו לנצל את המרחק הזה לחימום לקראת המרתון ולשחרור שאחרי המרתון.

מרתון אהוב במיוחד על הישראלים. מרתון ברלין | צילום: shutterstock

4. תזונה.

מלון שמתואם עם הפקת המרתון יעניק לשוהים בו מזונות תואמים כמו ארוחת פסטה יום לפני, פחמימות כמו: אורז, עדשים, שעועית, וחלבונים כמו: חזה עוף, יוגורט, שיבולת שועל ומזונות צמחיים וטבעוניים. יחד עם זאת חובתכם לבדוק זאת מול בית המלון ובמידה ואתם לא מקבלים תשובה מספקת עדיף לכם להיערך בהתאם ולבדוק את המסעדות באזור המלון שם תוכלו לקבל את מנת החלבונים והפחמימות להם אתם זקוקים.

5. ציוד.

מרתון הוא תהליך שעבדתם עבורו חודשים רבים והקרבתם עבורו הרבה זיעה, זמן וכוחות נפשיים ולכן ברגע האמת עליכם להיות מאורגנים ברמה הכי טובה שלכם. אתם לא בישראל שתוכלו להתארגן בקלות, אלא במדינה שבה כל ציוד שיהיה חסר לכם תאלצו להפעיל הרבה מאמץ על מנת להשיג אותו. לכן, הכינו רשימה מראש של הדברים שאתם זקוקים להם למרתון על מנת שתגיעו איתם למרוץ.

אווירת מרתון מכשפת. מרתון אמסטרדם | צילום: shutterstock

הרשימה צריכה להכיל ביגוד: חולצה, מכנסיים, גרביים, נעליים, משחה נגד שפשפות, כובע וכו'; תזונה: ג'לים, איזוטוני, כדורי מלח, מגנזיום, בקבוק מים אישי וכו'. וכמובן ואולי בראש הרשימה אל תשכחו לאסוף את הערכה עם מספר החזה יום לפני המרתון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג