מתכון מנצח – קרקרים בטעמים

הכל התחיל בגלל יעל גורלי. והמשיך בגלל רוני גילמור ה(א)שף והסתיים בשלושה שבועות של ניסוי ותעייה, ניסוי וטעייה וגם ניסוי ותהיה שהובילו לקרקרים הנפלאים הללו. אפשר לגוון ולהכין עוד ועוד טעמים- אי אפשר לפספס. טעימים עם הלבנה של שבוע שעבר, עם כל מטבל ולדאבון הלב (והישבן), גם בלי לטבול בדבר. אל תירתעו מאורך המתכון, זה רק נראה ארוך. קלי קלות להכין אותם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הכל התחיל בגלל יעל גורלי. והמשיך בגלל רוני גילמור ה(א)שף והסתיים בשלושה שבועות של ניסוי ותעייה, ניסוי וטעייה וגם ניסוי ותהיה שהובילו לקרקרים הנפלאים הללו. אפשר לגוון ולהכין עוד ועוד טעמים- אי אפשר לפספס. טעימים עם הלבנה של שבוע שעבר, עם כל מטבל ולדאבון הלב (והישבן), גם בלי לטבול בדבר. אל תירתעו מאורך המתכון, זה רק נראה ארוך. קלי קלות להכין אותם

מאת:מרב אדלר



קרקרים- בטעמים



החומרים:

• 150 גרם קמח לבן
• 150 גרם קמח מלא
• 125 גרם מיים
• 70 גרם שמן זית
• 2 כפיות מלח
• 4 גרם אבקת אפיה

גיוונים:
פרמז'ן מגורדת- 60 גרם
שומשום/קצח- כ-2 כפות, שטוחות (בעדינות עם הקצח- יותר מדי ממנו יביא לטעם מריר)
משחת קארי- 2 כפיות (בזהירות, יותר מדי מהמשחה תביא לטעם פיקנטי עד חריף)
פסטו- 2 כפות

אופן ההכנה:
1. שמים את החומרים היבשים בקערה, בתוספת הגיוון, יוצרים בור קטן ושופכים את השמן והמים. לשים עד שהבצק גמיש ונעים לעבודה. אפשר לחלק לשני כדורי בצק על מנת להקל על הרידוד.
2. מרדדים על השיש. מרדדים, הופכים בעדינות, מרדדים וחוזר חלילה… עד שהבצק דק, בעובי של כ- 2 מ"מ. אפשר לפזר מעט קמח על השיש במידה ונדבק.
3. את הקצח והשומשום, אגב אפשר להוסיף בשלב האחרון של הרידוד- מפזרים חופן על השיש, מניחים את דף הבצק ועוברים עם המערוך.

4. מרימים את דף הבצק בעדינות ומניחים אותו על נייר אפיה. בשלב הזה אני מעבירה עוד כמה גלגולי מערוך. הקרקרים יוצאים טעימים ופריכים יותר ככל שהם דקים יותר.
5. למלאכת החיתוך: המשקיענים יכולים להשתמש בחותכנים. אצלנו, בארץ העצלנים, לא מכלים זמן או בצק מיותר. אני משתמשת בגלגל חיתוך של פיצה, חותכת שתי וערב, ישר (מלבנים) או באלכסון (מעוינים)- ויש.

6. מחליקם את דף האפייה ועליו הקרקרים על תבנית אפיה.
7. מכניסים לתנור החם, על חום בינוני-נמוך (כ-140 מעלות) ואופים בין 30-40 דקות, איש איש ותנורו. איך תבדקו אם מוכן? הוציאו אחד מהקרקרים במרכז, שימו ליד חלון עד שיצטנן ונגסו. אם פריך- זה מוכן.

הערות: עוד רעיונות לטעמים: טפנד (ממרח זיתים); ממרח עגבניות; דואה (זעתר מצרי, עשוי מגרגרי כוסברה טחונים), תימין ועוד ועוד… וכמובן אפשר לשלב. הטעם המנצח בעיני הוא פרמזן עם קצח. לגמרי טעם של מאפיה.


המתכון באדיבות הגרנולה של מרב.

צילום: מרב אדלר




מרב אדלר - הגרנולה של מירבמרב אדלר- רצה (למרחקים), לשה (לחמים), רוקמת (חלומות) ובעלת "הגרנולה של מרב".

 


שוונג שופ – הגרנולה של מרב



אורית שמש – דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט: תוספת קמח מלא למתכון משביחה את ערכו התזונתי. הקמח המלא עשיר יותר מהקמח הלבן, ומכיל גם חלבונים, שומנים, ויטמינים מסוג B ו-E ומינרלים כמו אבץ, ברזל, מגנזיום, מנגן וזרחן. גרעין החיטה בטבע, מורכב משלושה חלקים: החלק העמילני (האנדוספרם), הנבט והקליפה (סובין, הסיבים התזונתיים של החיטה). בתהליך עיבוד החיטה לכדי קמח לבן, מוציאים מהגרעין את הנבט והסובין, וכתוצאה מכך אנחנו מפסידים חלק גדול מאבות המזון שמקורם בנבט ובסובין. אנו נותרים בסוף התהליך עם החלק העמילני בלבד, כלומר עם פחמימה פשוטה – הקמח הלבן. פחמימה פשוטה היא כמו סוכר; היא נספגת מאוד מהר בדם ומעלה את רמת האנרגיה שלנו למעלה בבת אחת. לסיבים התזונתיים חשיבות רבה בתזונה, והם מסייעים גם במניעת מחלות ובראשם סרטן המעי הגס ששכיחותו בארץ היא גבוהה. הסיבים מסייעים גם בחילוף החומרים, נותנים תחושת שובע לאורך זמן ומסייעים בסילוק רעלים כולסטרול וטריגליצרידים ממערכת העיכול.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג