מתכון מנצח – פיצה

יש לי שריטה עמוקה בענייני מטבח: אני לעולם, לעולם לא מגישה אוכל קנוי. באופן כללי, כל מה שיש לקנות בסופר, אני חייבת להכין בבית. ככה גם התחילו עסקי הגרנולה. כך שכאשר מתארחים בבית אורחים מתחת לגובה 150 ס"מ ופיצה היא אופציה קלה להשביע קיבות רעבות אחרי משחק סוער, לעולם תהיה זו ביתית עם רוטב בריא, טעים ועם טריק שהופך את אותה למתחסלת תוך דקות ספורות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש לי שריטה עמוקה בענייני מטבח: אני לעולם, לעולם לא מגישה אוכל קנוי. באופן כללי, כל מה שיש לקנות בסופר, אני חייבת להכין בבית. ככה גם התחילו עסקי הגרנולה. כך שכאשר מתארחים בבית אורחים מתחת לגובה 150 ס"מ ופיצה היא אופציה קלה להשביע קיבות רעבות אחרי משחק סוער, לעולם תהיה זו ביתית עם רוטב בריא, טעים ועם טריק שהופך את אותה למתחסלת תוך דקות ספורות

מאת:מרב אדלר


פיצה

המצרכים:
3 כוסות קמח (אפשר לערבב בין קמח לבן ומלא)
1 כף שמרים יבשים
1 כף סוכר
1 כפית מלח
1 כף שמן זית
 1 – 11/4 כוסות מים חמימים

אופן ההכנה:
1. שמים את כל החומרים בקערה, מוסיפים את המים בהדרגה ולשים ברגש עד שהבצק גמיש ונעים למגע. משמנים קערה, מכסים במגבת ומתפיחים כשעה.

2. מכינים את הרוטב. הטריק הוא בבצל: מגרדים בצל על פומפייה, סוחטים את הנוזלים ומאדים במחבת או סיר קטן עם מעט שמן. בינתיים מגרדים 2 עגבניות על הפומפייה ומוסיפים לבצל. מוסיפים קופסת רסק עגבניות + כמות דומה של מים, 2 כפיות סוכר (על כל עגבנייה- כפית סוכר), מלח, פלפל ומעט פפריקה. מבשלים עד שיתאדו חלק מהנוזלים. את הקערה עם הבצק התופח אפשר להניח בסמוך לגז על מנת לנצל את החום להתפחה מהירה יותר (בקיץ אין צורך כמובן).

3. משטחים ומרדדים את הבצק: אפשר לחתוך אותו למספר כדורים קטנים או לשניים גדולים. כמה שיותר דק- כך הפיצה תהיה יותר פריכה, אבל אז היזהרו לא להכביד עם הגבינה והתוספות.

4. עם לקקן מורחים את הרוטב על הבצק ומשאירים שוליים. מפזרים את הגבינה- מוצרלה, עמק או תערובת של שתיהן. אפשר לפזר מעל תוספות כפרוסות בצל, פטריות או זיתים.

5. אופים בתנור חם (220 מעלות) כ- 20- 25 דקות, תלוי בתנור. הבצק צריך להזהיב מלמטה.

פיצה ביתית עם בולגרית

שוונג שופ – הגרנולה של מרב


המתכון באדיבות הגרנולה של מרב.

צילום: מרב אדלר



מרב אדלר - הגרנולה של מירבמרב אדלר- רצה (למרחקים), לשה (לחמים), רוקמת (חלומות) ובעלת "הגרנולה של מרב".

 

07.12.2012


אורית שמש – דיאטנית קלינית ותזונאית ספורט:
פיצה נחשבת כעוד אחת משוברות הדיאטה המסורתיות, יחד עם שאר הבצקים, המאפים והג'אנק שניתן בקלות לקנות בחוץ. יחד עם זאת, בהשוואה לשאר המזונות באותה קטגוריית ג'אנק, לפיצה יש כמה יתרונות שהופכים אותה לבחירה לא רעה בכלל:, בעיקר אם היא נאפית בבית:


1. רוטב העגבניות – נכון, בפיצרייה הוא עלול להיות שמן. אולם הוא מכיל גם ליקופן – נוגד חמצון שמיוחסות לו תכונות כמו הגנה מסרטן ערמונית, כבד, לבלב, הפחתת סיכון למחלות לב ועוד יתרונות.
2. הגבינה – מוסיפה חלבון למנה (בהנחה ואכן קיבלתם על הפיצה גבינה – במקומות רבים שמים תחליפי גבינה זולים יותר) והופכת את הפיצה למנה בעלת אינדקס גליקמי נמוך יותר מאשר בצקים אחרים. בחרו גבינות רזות ושדרגו את הפיצה עם גבינה בולגרית וטונה.
3. תוספות – במידה ובחרתם להוסיף זיתים, פיטריות, פלפל או פרוסות עגבנייה, בחרתם להוסיף בהתאמה ויטמינים ומינרלים נוספים.
רק היזהרו – תוספות כמו אננס ממותק וגבינות שמנות יעלו מאד את הערך הקלורי של הפיצה.
4. בצק – מומלץ להעדיף בצקים דקים. במקרה הזה, פיצה ביתית על בסיס בצק מקמח מלא תהייה בעלת ערך תזונתי גבוה יותר בגלל תוספת הסיבים והויטמינים.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג