מתוק לו: הסופגניות, הלביבות והקלוריות

לא פחות מ-400-600 קלוריות ל-100 גרם, זה מה שאתם מכניסים לגוף שלכם כשאתם אוכלים סופגניה או לביבה, התזונאי יאיר קרני משבית שמחות ומבהיר מדוע כדאי לכם להתרחק ממאכלי החג (או שתסתפקו רק בביס)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סופגניה

חג החנוכה הוזנק וחשוב לנו להזהיר אתכם מפני הסופגניה והלביבה ויש גם סיבה למה. לא רבים יודעים זאת, אבל בזמן הטיגון, אוסף הבצק את השומן לתוכו ולמעשה מה שאנחנו מקבלים בסוף התהליך הוא בעצם ספוג של שמן. כך הופכת הסופגניה למאכל משמין ממש כמו הצ'יפס, כמו החטיפים המלוחים למיניהם (במבה, ביסלי וכו'), כמו המלוואח, הג'חנון וכל המאכלים הדומים להם. אבל כאן לא נגמרת האזהרה, מכיוון שכידוע לכל ישראלי לשילוב הזה של הפחמימות הפשוטות עם השמן, מתווספים גם המילוי והציפוי המנקר עיניים: ציפויי שוקולד למיניהם, ריבת חלב, חלבה וכו'. ועוד לא דיברנו על סוגי המילויים שחופנים את בטן הסופגניה: ריבה כמובן, שוקולד, תות שמנת, תות, ריבת חלב, שוקולד עם סוכריות צבעוניות, קרם ברולה, טרמיסו, פיסטוק, והגדילו היצרנים לעשות – קרם אנגלז, שוקולד לבן, ותחרה של קרמל מעל – כל זה על סופגניה אחת 400-600 קלוריות ל-100 גרם מוצר שזה ממש כמו ארוחה שלמה אחת.

היכנסו לטעום מערוץ התזונה החדש של שוונג

לביבות

גם באצל הלביבה המצב לא יותר טוב. הלביבה כידוע לכם היא תפוח אדמה מגורד, אשר מטוגן בשמן עמוק בתוספת מעט קמח וביצה. הגרוד של תפוח האדמה לרצועות קטנות ודקות משלש או מרבע את שטח הפנים שלו שבא במגע עם השמן. כאשר זורקים את תפוח האדמה לשמן עמוק, מתאדים המים מתוך חתיכות התפוד (זה הבעבוע שגורם ל"שפריץ" שניתז מהמחבת), ונוצרים חללים שסופחים אליהם את שמן הטיגון. כל חתיכה קטנה של תפוח מגורד סופחת אליה הרבה יותר שמן מאשר חתיכת צ'יפס חתוכה גס.
כך גם הלביבה הופכת לפחמימה פשוטה ספוגה בהרבה שמן.

הטיפ החגיגי באדיבות חמוטל ויאיר קרני



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג