מתגלגלות אל החלום

השבוע בחרתי להביא שלושה סיפורי נשים על גלגלים: מסע אופניים מרגש ומיוחד שצבע בורוד את פארק הירקון. ירדן גולן מביאה את סיכום הזוית הנשית של מרוץ ניצנים. ובאפריקה הרחוקה ענבר רונן ממשיכה לככב, הפעם עם בעלה גלי, בזוגיות מסוג שונה: זוגיות על גלגלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


השבוע בחרתי להביא שלושה סיפורי נשים על גלגלים: מסע אופניים מרגש ומיוחד שצבע בורוד את פארק הירקון. ירדן גולן מביאה את סיכום הזוית הנשית של מרוץ ניצנים. ובאפריקה הרחוקה ענבר רונן ממשיכה לככב, הפעם עם בעלה גלי, בזוגיות מסוג שונה: זוגיות על גלגלים

מאת:מור שלזינגר


מסע האופניים של מכבי: צבעו את הפארק בורוד (צילום: רונן גבאי)


מסע האופניים של יערה

את יערה שדור פגשתי באימונים הפתוחים שקיימנו בפארק לקראת מרוץ האופניים לנשים. שבוע אחר שבוע היא הגיעה, עם החיוך המקסים והאופטימיות. אז גם שמעתי מיערה לראשונה על היוזמה הייחודית שלה: הקמת קבוצת נשים במקום העבודה (מחוז מרכז של מכבי) אשר שמה לה כמטרה את טריאתלון הנשים ב-6.6.09.

בשישי שעבר הן קיימו הפנינג אופניים נשי ומיוחד: מסע של 17 ק"מ בפארק הירקון, עם פיקניק בסופו. יחד עם סוזי ודני דבוסקין הוזמנתי על ידי יערה להצטרף, להכיר ולשוחח עם הבנות, וזכיתי לבוקר של כיף: הפארק כולו נצבע בורוד, עשרות נשים, עם אופניים, וחיוכים מאוזן לאוזן, התרגשות אמיתית.

יש לי חלום – טריאתלון
יערה (42) פיזיותרפיסטית במכבי אם לשלושה עסקה כל החיים בספורט, בעיקר רכיבה על סוסים. לטריאתלון הגיעה במקרה: אחרי הלידה החלה ללכת, בשביל להוריד משקל, ולאט לאט הרגישה שהליכה זה לא מספיק – ועברה לריצה. היא המשיכה לרכיבת אופניים בפארק עם הבעל, ומשם הדרך לטריאתלון היתה קצרה. ביחד עם ליזה, שמעידה על עצמה שכמו רבים אחרים היא עוסקת בספורט, אך לא בצורה עקבית, היא הקימה את קבוצת הנשים בפברואר האחרון.

איך עלה רעיון הקבוצה?
"הרעיון עלה במקרה", מספרת יערה, "ליזה ואני ייעצנו מטעם מכבי בכנס באילת. ליזה ראתה אותי לובשת חולצת טריאתלון נשים, וסיפרה שהחלום שלה זה לעשות טריאתלון." באותה שיחה היסטורית ליזה שאלה את יערה, "ואם אני מארגנת קבוצת נשים, את תאמני אותנו?". יערה ענתה שכן. ליזה חזרה הביתה, ושלחה מייל מרגש לנשות המחוז, שבו גילגלה את סיפורה האישי, את חלום הטריאתלון, והזמינה עוד נשים להצטרף. כך התחילה הקבוצה שמונה כיום כ-50 נשים!

ואיך התחלתן?
חזרתי הביתה, מספרת יערה, ואני רואה מייל של ליזה, שהיא כותבת לכולן "תקראו רגע לפני שאתן מוחקות וזורקות" וכך החלה הקבוצה. למפגש ההיכרות, הגיעו עשרות נשים, והתחלנו להבין שקורה פה משהו מעבר למה שחשבנו. הכנתי תכנית אימונים מסודרת, ואז הכנסתי את מרוץ האופניים לנשים כאבן דרך בתכנית כשפגשתי אותך, והתחלנו להתאמן מסודר בתחילת פברואר. נועה הפיזיותרפיסטית המחוזית נכנסה גם היא לתמונה, וארגנה עוד פעילויות כמו אימוני שחייה מסודרים, ייעוץ תזונתי ועוד. כל העניין מתגלגל ותופס תאוצה משלו.

איך ההרגשה להיות בתוך תהליך כזה?
"ההרגשה מדהימה. אני מתאמנת היום 5 פעמים בשבוע", מספרת ליזה. "פתאום אני שלא הצלחתי לרוץ 5 מטר, רצתי היום באימון עליות 4 ק"מ. ותהליך דומה קורה אצל שאר הנשים בקבוצה. אמרתי ליערה אני כמו בן אדם שהעפיל לאוורסט בחודשיים האלו. חצי מהזמן אני עושה דברים על המוטיבציה יותר מאשר על היכולת. ומתוך זה מגיעה גם היכולת."

מאיפה הגיע הרעיון למסע האופניים?
"במקור זה הגיע בזכותכן, בזכות מרוץ האופניים לנשים. המקצה העממי של 17 ק"מ נכנס כאבן דרך לתכנית האימונים. ואז כשהמקצה העממי הפך להיות 31 ק"מ הרגשתי שלחלק מהבנות שרק החלו לרכוב, זה יותר מדי, והחלטתי לעשות ארוע משלנו. זרקתי את הרעיון לליזה ולנועה והן התלהבו, והזמנו אותך ואת סוזי כדי לתת ערך מוסף." מספרת יערה.

אז איך היה לכן המסע בשישי?
"היה נפלא", סיכמה ליזה, "השתתפנו כ-40 נשים, לחלקנו זו היתה פעם ראשונה שרכבנו רצוף 17 ק"מ, וזה הרגיש קלי קלות. לא הרגשתי שהיה לי קשה. וגם הסיפורים האישיים והדברים שלך ושל סוזי היו מרגשים ומלאי השראה, זה באמת נתן תחושה של רוח נשית."

"הרגיש קלי קלות" ליזה בפארק הירקון (צילום: רונן גבאי)

ומה הלאה?
כרגע עיקר האימונים שלנו מתרכזים בריצה, לקראת 5 ק"מ במסגרת מרתון תל אביב. והמטרה הגדולה היא כמובן טריאתלון נשים הקרוב ב-6.6.09.

מרוץ ניצנים – חגיגת פתיחת עונה – ירדן גולן המנצחת הגדולה
בשבת התקיים מרוץ ניצנים – מרוץ פתיחת עונה באופני כביש. בתחרות קשה, מול רוחות לא קלות ניצחה בספרינט פיניש ירדן גולן (טים משגב) את מקצה העלית. נוגה כורם, בת קבוצתה, ניצחה את קטגוריית הנערות עלית.


ירדן גולן – המנצחת הגדולה של ניצנים 2009 (צילום: שי גיטרמן – אדנרלין)

"היתה חוויה אחרת", מספרת ירדן, "זינקנו פלוטון נשים בלבד, היו הרבה טקטיקות קבוצתיות ועבודה קבוצתית. היתה רוח חזקה שהקשתה על נסיונות הבריחה והפלוטון עבד יפה ומסודר, כל מי שניסתה לברוח נתפסה. המרוץ הסתיים בספרינט פיניש, כל אחת נתנה כל מה שנשאר לה, וזה לא היה קל אחרי 5 הקפות."

"היה מאוד משמח לראות כל כך הרבה נשים על קו הזינוק בפעם הראשונה. כל הכבוד לכל מי שהעיזו והגיעו. כל הכבוד למי שהגיעו ונשרו מהפלוטון והמשיכו לרכוב לבד, וראו שזה לא כל כך נורא. אני מקוה שבהמשך השנה נראה עוד ועוד נשים מתחרות, גם צעירות וגם מבוגרות." הוסיפה ירדן, וסיכמה: "אני נהניתי".

והרחק מכאן באפריקה – עלילות ענבר
ענבר רונן המריאה היישר ממרוץ האופניים לנשים לדרום אפריקה והתחרתה עם בעלה גלי בתחרות האופניים המאתגרת ביותר בעולם: "קייפ אפיק". מרוץ קטעים של 8 ימים באופני שטח, או כמו שענבר כינתה את זה: "זוגיות על גלגלים".

ענבר וגלי רונן פתחו ברגל ימין כבר בפרולוג, על "הר השולחן" בקייפ טאון בין דרכי עפר מסולעות וסינגלים מהירים. וגם בשלבים הבאים ענבר וגלי המשיכו לככב. "זהו השג מאוד גדול מבחינתנו" התרגשה ענבר בסוף היום השלישי, "היום היתה לנו תוצאה מצוינת בלי אף תקלה. לא היה קל – סחבנו את האופניים בעליה מסולעת וקשה לאורך חמישה קילומטרים – זה היה מתיש מאוד. הגב שלי כולו תפוס." את המרוץ הם סיימו אתמול (שבת) במקום ה-9 והמכובד מבין 80 זוגות מעורבים. מהקייפ אפיק ענבר ממשיכה היישר אל תחרויות סבב גביע העולם, נאחל לה מכאן הרבה הצלחה!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג