משקאות מוגזים וסרטן בלבלב

משקאות מוגזים עם סוכר "מתדלקים" סרטן בלבלב - כך עולה ממחקר חדש שנערך במינסוטה על 60,000 אנשים במהלך 14 שנה. מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה בבית-הספר ע"ש נט הולמן במכון וינגייט, מסבירה את נקודת המבט הנטורופטית ומציעה מתכון למשקה פירות בטעם קרטיב לימון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


משקאות מוגזים עם סוכר "מתדלקים" סרטן בלבלב – כך עולה ממחקר חדש שנערך במינסוטה על 60,000 אנשים במהלך 14 שנה. מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה בבית-הספר ע"ש נט הולמן במכון וינגייט, מסבירה את נקודת המבט הנטורופטית ומציעה מתכון למשקה פירות בטעם קרטיב לימון

מאת:מירה כהן שטקרמן


קבוצת מחקר באוניברסיטת מיניסוטה עקבה אחרי אלפי גברים ונשים שהשתתפו במחקר שנערך במשך 14 שנה בשיתוף פעולה של סינגפור וסין. המחקר שפורסם ב־Cancer Epidemiology, Biomarkers&Prevention, העלה שהמשתתפים ששתו שניים או יותר משקאות קלים בשבוע היו בסיכון גבוה יותר ב־87% לפתח סרטן בלבלב.


אלו ששתו מיצי פירות, שכללו סוכר בכמות דומה למשקאות קלים מוגזים, לא נחשפו לסיכון לחלות בסרטן כמו אלו ששתו משקאות קלים מוגזים המכילים סוכר. ראש קבוצת החוקרים, ד"ר פריירה, משער שלאלו ששותים משקאות קלים יש גם הרגלי בריאות נחותים שמגבירים את הסיכון שלהם לחלות במחלות בכלל. בד"כ אלו ששותים משקאות קלים מוגזים, גם מעשנים ואוכלים בשר אדום שהנם שני גורמים משמעותיים לתחלואה בסרטן.

החוקרים משערים שהעלייה בריכוזי הסוכר בדם קשורה בעיקרה לשתייה של משקאות מוגזים ועתירי סוכר.  עלייה בריכוזי הסוכר, ועלייה בהפרשת האינסולין לאחר מכן, מעודדת כנראה את תאי הלבלב להתחלק באופן לא נורמלי.
עם זאת, כדאי לשים לב לכך שהמחקר אינו מציג תשובה מוחלטת. 140 איש מתוך  60,000 משתתפים פיתחו סרטן הלבלב, מהם 18 מקרים התרחשו אצל אלו ששתו כמויות גדולות של משקאות מוגזים קלים, 12 מבין אלו ששתו מדי פעם ו־110 מבין אלו שמעולם לא שתו משקאות המכילים סוכר. לדעת החוקרים, הממצאים מציגים סיכון אופציונלי.

אז מה עושים? משקאות קלים או משקאות מקלים?
במגמת הנטורופתיה במכון וינגייט אנחנו שמים דגש על חשיבות השמירה על הומיאוסטזיס באמצעות הנחייה לתזונה טבעית עשירה בסיבים תזונתיים ומשקאות מהטבע. פגיעה בתפקוד התקין של האינסולין עלולה לגרור טרשת עורקים, פגיעה בלב, משקל יתר, כבד שומני ועוד מרעין בישין. אנחנו בעד משקאות שמקלים על הגוף ומסייעים ליכולת ההסתגלות שלו לחיים המודרניים המתישים כשלעצמם, זיהום אוויר, חילופי עונות, גורמי סטרס וכו'. משקאות ממותקים הם אלו המביאים את המתוק מהטבע – מיצי פירות וירקות.

משקה תפוחי עץ חמצמץ, קל להכנה וטעים
אני מציעה לסחוט 2 תפוחי עץ טריים וחצי לימון טרי אורגני על קליפתו – המשקה מזכיר טעם של ארטיק לימון והוא מכיל סיבים תזונתיים בכמות נעימה. מתאים לחמסין שנפל עלינו באמצע החורף. המשקה תומך בתפקוד מערכת העיכול, הכליות והמפרקים.

————————————————————————-
מירה כהן שטרקמן – (R.Na  )(N.D.), נטורופתית, אקדמאית, ראש תחום לימודי נטורופתיה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט. מנהלת פורום נטורופתיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג